DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Élő cikkek

Ez történt a Spanyol Nagydíj időmérőjén

Élő szöveges közvetítésünk a barcelonai F1-es hétvége időmérőjéről. Tartsatok velünk, és kövessük együtt, ki szerzi meg a pole-t a szezon első európai futamára.

Napos napot a Spanyol Nagydíj kvalifikációjáról, amelynek helyszínén, mint a nyitóképünkön is látható, ott van egy tavaly óta ismerős fiatal arc. Bizony, ő a 2017-es Spanyol Nagydíj óta kisebbfajta világhírnévre szert tevő Thomas Daniel, akinek nézők milliói szeme láttára volt lehetősége találkozni a futamról korán kieső kedvencével, Kimi Raikkönennel. Vajon idén sírni vagy nevetni lesz oka?

A 15 órai kezdés előtt még itt van néhány karikatúra az F1-es mezőny főbb karaktereiről. Egy spanyol művész festette fel őket a paddock bejáratánál.

A Toro Rosso hivatalossá tette, amit már sejteni lehetett. Brendon Hartley autója olyannyira összetört a harmadik szabadedzésen történt balesetben, hogy a pilóta nem tud részt venni az időmérőn. Szerencsére az új-zélandi épségben megúszta a becsapódást.

Továbbra is felhős az ég Barcelona felett, és néhány esőcseppet is jeleznek már a helyszínről. A többség viszont nem gondolja, hogy komolyabban beleszólhat az eső az időmérőbe.

Felipe Massa is tiszteletét tette Barcelonában, hogy meglátogassa a Williamst és a régi ismerősöket.

Massa még tíz évvel ezelőtt tudott három pole-t szerezni egymás után a Ferrarival, ezt az eredményt csak most, Bakuban tudta megismételni a csapattal Vettel. Vajon növelheti négyre is a számot a német? Ezúttal nem ő tűnik esélyesnek, mindhárom edzésen a Mercedesek diktálták a tempót.

Megkezdőtött a Q1. A 18 perc végén az öt leglassabb búcsúzik, akik egyike már biztosan a pályára sem gördülő Hartley lesz.

Emlékeztetőül: Szergej Szirotkin három rajthelyes büntetéssel vág neki az időmérőnek a Bakuban Sergio Perezzel történt incidense miatt.

A Red Bullok és a Renault-k nem tartanak attól, hogy megjöhet az eső, a többiekkel ellentétben nem hajtottak azonnal a pályára.

Vettel és Raikkönen ugranak az élre 1:17,8 - 1:17,9-es körökkel.

Ja, ha még nem olvastatok a Ferrari szabálytalannak nyilvánított visszapillantójáról, amit ezen a hétvégén még használhatnak, akkor ide kattintsatok.

Mostanra már mind a 19 pilóta kihajtott, köztül Verstappen is, akinek a harmadik edzésen még elektronikai gondjai voltak az autójával.

Az élmezőny már át is rendeződött, Raikkönen vezet Hamilton és Bottas előtt, 1:17,4-nél jár a köridő.

De Vettel most megfutotta mindennek a legjobbját: 1:17,031, ami nemcsak ennek a hétvégének az etalonja, de a pálya jelenlegi vonalvezetésén soha senki nem volt még ilyen gyors. Az idei teszten általa megfutott csúcsot döntötte most meg a német.

Hát tényleg mindenki itt van Barcelonában. Massa most első F1-es csapatfőnökével, Peter Sauberrel futott össze.

Hülkenberg hibázhatott, nincs értékelhető köre, egyetlen próbálkozása lesz csak a Q1 végén. Rajta kívül a két Williams és Ericsson áll most kiesőhelyen.

A Red Bullok is megmutatták magukat, Verstappen a 2., Ricciardo a 4. A legjobb Mercedes Hamiltonnal az 5. helyre szorult. Na nem mintha az élmezőnyből bárki továbbjutása is veszélyben lenne.

Jönnek az utolsó percek, vigyázó szemünket most már a kiesőhelyekre vetjük.

Itt a kockás zászló, hirtelen Vandoorne is veszélyben...

Hülkenberg ideje csak a 15. helyre volt elég, nem egy életbiztosítás...

És Vandoorne átugrotta őt, így a Renault németje az első a kiesők között, ő a negatív meglepetése a Q1-nek. Búcsúzunk tehát Hülkenbergtől, Ericssontól, Szirotkintól és Strolltól - a Williams kanadaija el is dobta az autóját a 12-es kanyarban, pedig az első két részideje nem volt rossz.

Kicsúszó Stroll elmozdult reklámtáblával.

Indul a Q2. A 15 perc végén újabb öt pilótától vehetünk érzelmes búcsút nedvesre sírt ruhazsebkendőt lengetve.  

A Q1-et szuperlágyakkal teljesítette az élmezőny is, most viszont a lágyakkal hajtottak ki a jobbak, már a versenystratégiára gondolva.

Jézus, Vettel már 1:16-nál tart, méghozzá 1:16,802-nél, méghozzá az előzőnél keményebb gumikon. Mögötte Raikkönen, a Mercedesek és a Red Bullok. Hamilton hibázott egy kicsit, mutatja a visszajátszás. 

Hamilton kihajtott használt szuperlágyon - vajon tényleg javítani szeretne, vagy csak a biztonság kedvéért jött ki? Az élmezőny többi tagja mind a bokszban, és a brit sincs veszélyben a 4. helyen.

Visszavett a végére a brit, bár befejezte a kört, de így nem javított. Szóval marad neki is, mint az élmezőny mind a hat tagjának a lágy a rajthoz.

A két Red Bull most még kihajtott, de alighanem csak elővigyázatosságból. Ricciardo már csak 7., szóval érthető.

Hír a Renault-tól: Hülkenbergnek üzemanyagnyomás-problémái voltak, ezzel indokolják Q1-es kiesését.

Nem javítanak a Red Bullok se, nincs rá szükségük. A "nagy hatoson" kívül továbbjutott a két Haas, és a két spanyol, Sainz és Alonso. 

Búcsúzik Vandoorne, Gasly, Ocon, Leclerc és Perez.

Alonso idén először jutott be a Q3-ba.

A Haasok a 6. és a 8. helyen zárták a Q2-t, úgy tűnik, visszatérhetnek a középmezőny élére. Ami érdekes annak fényében, hogy korábban azt mondták, nem is igazán hoznak fejlesztéseket Barcelonára.

Na de nézzük a Q3-at - ki fog győzni? Mégis magukhoz ragadhatják a kezdeményezést a Ferrarik?

Mind a 10 autó azonnal a pályán.

Az első körök után Hamilton az élen! 1:16,491, új rekord. Mögötte Verstappen, Ricciardo és Bottas. De hova lettek a Ferrarik?

A Ferrarik az 5. és a 7. helyen, Vettel vezetésével Alonsót fogják közre.

Minttu Raikkönen elenged egy alig látható szájfélrehúzást a garázsban. Váratlan ez a visszaesés a Ferrariktól. Raikkönen hibázott, így csapattársától is egy másodpercet kapott, de Vettel hátránya is 7 tized.

Verstappen és Ricciardo is 1:16,8-cal állnak, szintén erős körök, de Hamilton előnye több mint három tized velük szemben is.

Az eddig látottak alapján még mindig nevezhetjük hatesélyesnek a pole sorsát - azzal persze, hogy Hamilton azért jókora lépéselőnyre tett szert.

Ricciardo lágy keverékkel hajtott ki az utolsó gyorskörére. Ez nagyon érdekes, mert taktikázni most már nincs mit, szóval egyértelmű, hogy ezzel szeretne gyorsabb lenni, mint korábban a szuperlággyal.

És a két Ferrari is a lágyakon! Na ebből mi lesz?

Azta, közben Hamilton 1:16,173! Bottas a második, csupán 4 századdal mögötte.

És a Ferrarik is gyorsak, Vettel 3., Raikkönen 4. Jobban működik nekik a lágy, mint a szuperlágy.

Állva hagyták a Red Bullt, akik viszont nem javítottak. Verstappen 5., Ricciardo 6.

A további sorrend: Magnussen, Alonso, Sainz, Grosjean.

Hamilton tehát a pole-ban, és szép sormintába állt a három élcsapat: a Mercedesek mögött a Ferrarik, majd a Red Bullok jönnek.

Ezzel be is fejezzük ezt a közvetítést. Köszönjük a figyelmet, jövünk holnap a futammal is 15:10-kor.