DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Élő cikkek

Így zajlott az azerbajdzsáni időmérő

Elérkezett az Azerbajdzsáni Nagydíj hétvégéjének első tétre menő eseménye. Kövessétek élő szöveges közvetítésünkben, hogyan zajlik a rajthelyeken való osztozkodás a 20 pilóta között.

Napos napot mindenkinek! Bakuban inkább szeles nap van, ami befolyásolta az F2-es futamot, és amitől tartanak az F1-es pilóták is vasárnapra. Most mindenesetre indul az időmérő!

Ha még nem értesültetek volna Nico Hülkenberg váltócseréjéről, akkor ide kattintva tegyétek meg.

Felcsendült az új főcím, ezzel pedig megkezdődött az ötperces visszaszámlálás a bokszutca megnyitásáig.

Megjelentek a paddockban az előző korszak nagyjai, Flavio Briatore és Bernie Ecclestone is.

De még mielőtt belecsapnánk ebbe az időmérőre, pillantsatok rá két másik végeredményére: az FE-ben Vergne, a WTCR-ben pedig Michelisz szerzett pole-t az elmúlt órákban.

Bezöldült a lámpa a bokszutca végén, kezdődik a Q1 mind a 18 perce, amelynek a végén az öt leglassabb autótól búcsúzunk.

Szinte mindenki azonnal kihajtott ultralágyakon, a Red Bullok halogatták a legtovább ezt a cselekedetet, de immár ők is csatlakoztak a bulihoz.

Hopp, máris hátrafelé megy Grosjean, de ezzel nem lehet pole-t szerezni, mint ahogy azt Vergne tette elhíresült módon a hongkongi kvalifikáción a Formula-E-ben. Egy kis rückvercelés után visszatalált a pályára a francia. 

De már megint a bukótérben van Grosjean, ez pedig most már végzetes műszaki hibának tűnik. A francia kiszállt, ezzel hivatalosan is elismerte, hogy ennyi volt számára a kvalifikáció. Újabb szörnyű szombat után újabb nehéz vasárnap vár a Haas pilótájára.

A McLarennek ez a mostani sem lesz története legjobb hétvégéje, Alonso és Vandoorne nem titkoltan szélárnyékolással igyekeznek majd segíteni egymás dolgát a minél jobb időeredmény elérésének érdekében.

Egyelőre a Red Bullok trónoltak be az első két helyre. A Mercedesektől és a Ferrariktól még nem láttunk erős köröket.

Na, de most már ott vannak ők is, Raikkönen vezet 1:42,985-tel Ocon és Vettel előtt. A Mercedesek 5-6. helyre jöttek be.

Oconnak éppen kapóra jött az előtte haladó Ricciardo szélárnyéka, ez is hozzájárult talán meglepően erős idejéhez.

Perez eközben a kiesőzóna közelében egyelőre, most pedig el is rontotta legutóbbi körét, a bukótérből kellett visszajönnie egy elfékezés után.

Na, jött egy köteg javulás az élen: Raikkönen 1:42,538-cal továbbra is első, Hamilton a 2., Vettel a 3. jelenleg. Sima ügy a továbbjutás számukra a Q1-ben.

Verstappen ugrott fel másodiknak, egy tizeddel van Raikkönen mögött. De 155 ezreden belül a három élcsapat autója a tabella elején, ha csak ebből kiindulhatunk, akkor sokesélyes lehet a kvalifikáció. Bár a Q3-ban azért általában lemorzsolódnak páran a nagy hatosból.

Pierre Gasly is a bukótérben, ami azért baj, mert két perccel a leintés előtt ő még a kiesőzónában taányzik.

Huh, és mit csináltak a Toro Rossók már megint! Hartley szinte poroszkált a pálya közepén, amikor Gasly megérkezett rá maximális tempóval, és tényleg millimétereken múlt, hogy el tudta rántani az autót csapattársa mellett - így került a bukótérbe. Rossz belegondolni, hogy mi történhetett volna...

Közben az egyetlen talponmaradt Haasról dolgok potyognak le, nem mondhatjuk, hogy először történt ilyen a csapattal az F1-es története során.

A nagy Toro-ijedtség közben leintették a Q1-et, kiesett Grosjean, Hartley, Ericsson, Gasly és Vandoorne. Lance Stroll gondoskodott róla, hogy a McLaren hulljon ki helyette - és igen, mindkét Williams ott van a Q2-ben, ami idén még nem történt meg a grove-iakkal. 

Kivonat a rádióbeszélgetésekből. Gasly okkal háborodott fel, de mérnöke azzal próbálta nyugtatni, hogy Hartley-nak defektje volt, így "nem tehetett semmit".

Itt az ominózus eset. Már ezt is rossz nézni, pedig senkinek haja szála sem görbült végül is.

Közben indult a Q2!

Éééés az élcsapatok kezdik a taktikázást: mindkét Ferrari, Mercedes és Red Bull a szuperlágy gumikon hajtott ki az ultralágyak helyett. Hát, így egymást biztosan nem fogják kitaktikázni, de kétségtelenül jobb helyzetben lesznek a holnapi első etapban, hiszen ezeken a gumikon kell majd rajtolniuk.

Raikkönen és Stroll is buktórében járt, két gyors egymás utáni sárga zászlós szakaszt előidézve.

Hamilton pedug ugyan nem csúszott ki, de egy érzése szerint nagy elfékezés után az ő első köre sem lett jó olyan sok mindenre.

Ooh, és megint Raikkönen áll a bukótérben, ezúttal szembe néz a fallal, onnan időigényes is lesz neki kijönni.

Egyelőre a Mercedes ragadta magához a vezetést, Hamilton a frissen megfutott körével három ezredet adott csupán Bottasnak.

Megtörténtek az első próbálkozások, Raikkönen van igazán bajban, értékelhető eredmény nélkül. De valószínűleg Ricciardo is fog még jönni, aki a 6. helyen áll 8 tizedes lemaradással.

Ez a kép eddig jól összefoglalja Raikkönen Q2-jét.

És Raikkönennek nincs ám több szuperlágy keveréke, vagyis ultralággyal kell kihajtania a következő menetre, és bajban lehet a versenyen is emiatt.

Ez érdekes: az adatok szerint mindenki ultralágyakkal hajtott viszont ki, kivéve Kimi Raikkönent! Ezek szerint használható állapotban maradt még az az elfékezett szett. A többiek pedig főként csak a biztonság kedvéért jöttek ki, de nem biztos, hogy befejezik a körüket az ultrákkal.

Na tessék, Raikkönen konkrétan mindenre fittyet hányt, és megfutotta a Q2 legjobb idejét azon a használt szuperlágyon!

Ricciardo volt nehéz helyzetben, de végül a 10. helyen továbbjutott. Nem javított az idején, szóval úgy tűnik, a nagy hatosból mindenki szuperlágyakon kezdheti majd meg a futamot.

Szóval, a kiesők: Stroll, Szirotkin, Alonso, Leclerc, Magnussen. 11-12. hely a Williamsnek, ez azért már kezd hasonlítani valamihez, ellenben az elmúlt három futamon mutatott produkciójukkal, ami semmihez sem hasonlított.

Hartley közben bocsánatot kért a csapatától és Gaslytől a kamerák előtt az út közepén való kacsázásért. Ő is úgy érezte, hogy defektje, vagy valami baja van az autójának, miután érintőre vette a falat.

Jön a Q3. 10 autó, 12 perc, 1 pole  Öt csapat jutott ide be két-két autóval, a "nagy hatos" mellett a Renault-k és a Force Indiák.

Van egy kis zűrzavar azt illetően, hogy Raikkönen milyen gumikeverékkel futotta Q2-es gyorskörét. A Sky Sportsnál meg vannak róla győződve, hogy ultralágyakon, elvégre más nem maradt neki, és a visszajátszásból is látszott, mennyire szétfoszlott szuperlágy szettje az elfékezés során. Eközben viszont az adattábla a piros oldalfalú gumit jelzi, és még a Pirelli hivatalos csatornája is arról beszél, hogy szuperlágyakon volt kint a finn...

Lezajlottak az első Q3-as gyorskörök, a sorrend az élen pedig: Vettel, Hamilton, Bottas, Verstappen, Ricciardo, Raikkönen. Vettel előnye 342 ezred Hamiltonnal szemben.

Mögöttük a Force Indiák a Renault-k előtt egyelőre.

Na helyreállt az információfolyam közben: Raikkönen ultralágyakon, az élmezőny másik öt tagja a szuperlágyakon kezdi a vasárnapi futamot. 

Jön a finálé: meg tudja-e valaki fogni Vettelt?

A két Mercedes javult, de Vettelre nem jelentettek veszélyt.

És Raikkönen elrontotta a végét! Két lila szektor után majdnem eldobta az autót, nem javult, így nemhogy pole nem lett, de maradt a 6. helyen.

Vettel is hibázott, de megtartotta az első helyet. Övé a pole, mögötte Hamilton, Bottas, Ricciardo, Verstappen és Raikkönen.

Izgalmas futam elé nézünk ilyen felállással, tartsatok velünk akkor is. De most kapcsoljatok az Eurosportra, mert ebben a pillanatban startol a Formula-E párizsi versenye!