DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
Élő cikkek

Így dőlt el a rajtelsőség sorsa Sanghajban

Pénteken Lewis Hamilton, szombat délelőtt azonban már Sebastian Vettel volt a leggyorsabb – de vajon ki szerzi meg a pole-t az F1-es szezon harmadik futamára? Hamarosan kiderül, tartsatok velünk!

Köszöntjük ismét kedves Olvasóinkat, a szabadedzések után most már az időmérőn a sor Sanghajban - tartsatok velünk és folyamatosan frissülő szöveges-képes közvetítésünkkel a következő bő egy órában is!

Az eddigi szabadedzések alapján nem lehet megjósolni, ki a kvalifikáció favoritja, hiszen pénteken még Lewis Hamilton volt a leggyorsabb, a nemrég véget ért utolsó tréningen viszont már Sebastian Vettel és a Ferrari diktálta a tempót, miközben a Mercedesek szemlátomást küszködtek a hűvösebb időben.

A legnagyobb kérdőjelek persze a Red Bull körül vannak: Daniel Ricciardo látványosan füstölt el a harmadik edzésen, a szerelők még mindig dolgoznak azon, hogy a turbóhiba után pályára tudjon gurulni az ausztrál.

 

Nem sokat melegedett az idő az FP3-hoz képest, és továbbra is felhős és párás az idő Sanghajban.

 

A múlt alapján egyébként a Mercedes a fő esélyes ma: 2012 óta zsinórban hat alkalommal ők szerezték meg a rajtelsőséget Kínában.

Ebben a pillanatban elindult a Q1: 18 perces az első etap, az öt leglassabb pilóta esik ki majd a végén.

A radarképek szerint 20 százalék az esély az esőre az időmérő során. Nagyjából a mezőny fele hajtott ki amúgy a pályára, a legtöbben rögtön az ultralágy gumin.

Hát, ez nem tűnik túl biztatónak Ricciardo szempontjából...

 

Az első gyorskörök után Kimi Raikkönen az élen 1:32,474-gyel, előnye négy és nyolc tized a Mercedesekkel szemben.

Sebastian Vettel ráadásul még jobbat repeszt, mint csapattársa, immár 1:31,171 a legjobb idő.

A két Ferrari és a két Mercedes mögött jelenleg Alonso az ötödik, megelőzve a Haasokat, de Max Verstappen még érdemi idő nélkül áll.

A középmezőnyben folyamatosan változik a helyzet, most épp a Force Indiák jöttek fel a két élcsapat mögé. De mire ezt leírtuk volna, Verstappen már a negyedik. Ricciardo és a Renault-k még mért idő nélkül, de már az ausztrál is az autóban - hét perc még a Q1-ből!

Az első szektorban a Mercedes, a másik kettőben viszont a Ferrari viszi a prímet egyelőre:

 

Charles Leclerc-nek volt egy meleg pillanata az utolsó kanyarból kijövet: nem sokon múlt, hogy nem forgott meg az újonc.

Mindez képen:

 

És a csoda megtörtént: három perccel a Q1 vége előtt Ricciardo a pályán! Egyetlen mért köre lesz az ausztrálnak.

A kieső helyen állók jelenleg: Hartley, Ericsson, Stroll, Leclerc, Ricciardo.

Ricciardo csak a 13. helyre jön fel, ez még nem életbiztosítás...

De végül megúszta: Szirotkin, Gasly, Stroll, Leclerc és Ericsson az öt búcsúzó, azaz a két Williams, a két Sauber és az egyik Toro Rosso.

Itt a teljes állás a Q1 végén - Hamiltont még Grosjean is megelőzte!

Máris jön a Q2: 15 perc, az első tíz megy tovább.

A Ferrarik és a Mercedesek az ultralágy helyett a lágy gumikon gurultak pályára, bízva abban, hogy azzal is továbbjutnak, s akkor a tartósabb abroncsokon rajtolhatnak el vasárnap.

Viszont csak ők négyen próbálkoznak ezzel, a Red Bullok már az ultralágyon - érdekes lehet ez holnap is!

Raikkönen és Vettel 1:32,2-es és 1:32,3-as idővel az első két helyen, Bottas hat tizedre, Hamilton már egy másodpercre tőlük az első körök után.

Akkora a szakadék a Ferrarik és a Mercedesek között, hogy a Red Bullok be is férkőztek közéjük az ultralágyakon, Vettelék viszont a keményebb gumikon is maradtak az élen.

Második próbálkozásra sem tudtak közelebb kerülni Hamiltonék a maranellóiakhoz, a címvédő hátránya továbbra is hat tized Raikkönen mögött.

 

A három topcsapat mögött Magnussen, Hülkenberg, Ocon és Perez sorakozik, a kiesőzónában Sainz, Vandoorne, Hartley, Grosjean és Alonso foglal helyet - utóbbi kettő még mért idő nélkül.

A végsebességek listáját is a Ferrari vezeti:

 

Jönnek a Q2 utolsó körei, a Mercedesek maradtak a lágyon, a Ferrarik viszont ultralágyra váltottak - holnap azon a szetten kell rajtolniuk, amelyiken a jobb időt elérik ebben az etapban.

Hamilton 1:32 alatt, gyakorlatilag a semmiből! Itt a parti mód?

Bottas pedig feljött a második helyre, megelőzve a Ferrarikat! Őket Hülkenberg és Grosjean követi, majd jönnek a Red Bullok, valamint Perez és sainz. Kiesett Magnussen, Ocon, Alonso, Vandoorne és Hartley.

Itt a teljes sorrend tehát - a Ferrarik egyébként nem gyorsultak, így a Mercedesekhez hasonlóan a lágy gumin rajtolnak holnap.

És akkor jön a 12 perces Q3 - itt már nincs taktika, mindenki ultralágyon fogja kinyomni az autója a szemét. Ferrari vagy Mercedes, Mercedes vagy Ferrari?

Raikkönen két bitang erős szektorral nyit, mindenkinél gyorsabb egyelőre a finn...

1:31,200 - új pályarekord Raikkönentől! Vettel másfél tizedre tőle a második, Bottas négytizedes hátránnyal a harmadik, Hamilton lemaradása már csaknem fél másodperc.

Verstappen és Ricciardo 6-7 tizedre Raikkönentől, a Red Bullok majdnem veszélyesebbnek tűnnek a Mercedesekre, mint a Mercedesek a Ferrarikra.

Így állunk az első próbálkozások után, Grosjean mégis lágyon futott:

Bő három perc még az időmérőből, jön az utolsó nagy roham a rajtelsőségért!

Raikkönen ismét két lila szektort villant, meglesz-e az 1:30-as idő a végén?

Nem, sőt Vettel végül megelőzi 1:31,095-tel! Hamilton viszont be sem fejezi a körét, csak a negyedik a címvédő Bottas mögött!

87 ezredmásodperc a különbség a két ferraris között, az utolsó szektor döntött Vettel javára! Zsinórban másodszor pole-ban a német, sorozatban másodszor a Ferrarié az első sor!

A Red Bullok a harmadik sorban, Hülkenberg, Perez, Sainz, Grosjean a végső sorrend - itt a teljes Q3:

"Az egész körrel elégedett vagyok, elképesztő volt az autó, egyre jobb lesz" - mondta el Vettel.

"Jól mentem, de nem elég jól. Meglátjuk, mi lesz holnap" - összegzett kimis módon Raikkönen.

Közben elkészült összefoglaló cikkünk is, mi pedig itt megköszönjük a figyelmeteket - holnap 8:10-kor jön a futam, de maradjatok most is velünk, hozzuk majd sorban a legfontosabb nyilatkozatokat!