DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
Élő cikkek

Az utolsó bahreini edzés percről percre

Az utolsó erőfelmérő, mielőtt komolyra fordulnának a dolgok a Bahreini Nagydíj hétvégéjén. Kövessétek a történéseket élő szöveges közvetítésünkben, s figyeljük együtt, hogyan alakulnak az erőviszonyok.

Napot. Néhány perc, és kezdetét veszi a hétvége utolsó szabadedzése, ahol 60 perc áll majd a pilóták rendelkezésére, hogy elvégezzék az utolsó teszteket. 

Pénteken Raikkönen volt a leggyorsabb, a Mercedes csak a második erőnek tűnt, ráadásul a nap végén a brackley-iek megerősítették, hogy váltócserére van szükség Hamilton autójában, aki így a 6. helynél nem rajtolhat jobb helyről a futamon.

Megkezdődött az edzés, többen azonnal a pályára is hajtottak.

Néhány adat a jelenlegi körülményekről. Ja és igen, most is természetes fény mellett zajlik még a körözés, utoljára a hétvége során. 

Ahogy azt minden tisztességes harmadik edzésen szokás, itt is installációs körökkel kezdenek a pilóták, és már mentek is vissza a bokszba. Egyelőre csak a két McLaren kezdett meg rögtön egy második kört is.

Grosjean halóját ki is párnázták a bokszban, valószínűleg a beszállást segítendő.

A halónak köszönhetően idén legalább megjelent egy újdonság, a "kukucskálós kép" fogalma a fotósszakmában.

Ja és ugye az autóba való beszállás legújabb kellékéről, a sámliról se feledkezzünk meg.

Azért nem a repkedő és egymást megdöntögető köridőkről beszélünk, mert még nincsenek.  13 pilótának van még csak installációs köre, Alonsónak és Vandoorne-nak három is. De a Mercedesek mondjuk még nem is jártak a pályán.

"Magnussen a garázsban. Feltűnő, hogy senki nincs a közelében!" - ezzel viccelődik az F1 hivatalos oldala, és ugye tudjuk, hogy mire gondol.

Na jó, most már az edzés negyede eltelt, és egy fia gyorskör, nem sok, annyi sincs még az eredményjelzőn.

A magas hőmérséklet miatt megint abban a helyzetben vannak a csapatok, mint az első edzésen voltak: most süt a nap, az időmérőn és a versenyen viszont nem fog, szóval nagyon eltérőek a körülmények ahhoz képest, mint amire fel szeretnének készülni.

Persze ettől még mindenki elvégzi a programját, csak éppen látványosan nem kapkodnak.

Na, a két Ferrari már meg is lódult, többek társaságában.

Jönnek az első gyorskörök, Sainz 1:33-mal nyitja a napot.

Munkában már a Mercedesek is, Bottas 1:30,781-gyel fordítja komolyabbra a beszélgetést.

Vettel autójának jobb oldalán látványosan fityeg a méretes oldalszárny, a német lassú tempóban vissza is óvatoskodik a bokszba.

Hamilton bejött másodiknak, Raikkönen a harmadik.

A Ferrari garázsában közben lázasan folyik a munka, hogy ismét masszív egésszé varázsolják Vettel autóját. 

Grosjean rövid látogatást tett a bukótérben.

Itt egy kép Vettel letört oldalsó terelőlapjáról.

Az edzéssel egyidőben zajlik Marrakeshben a WTCR időmérője, ahol Michelisz máris utolérte a balszerencse: miközben a legjobb idővel rendelkezett, az autója kigyulladt...

Vettel kivételével mindenkinek van már mért köre a félidőt elhagyva. Verstappen most beugrott a két Mercedes közé a második helyre.

De a legjobb köridő, amivel Bottas vezet, még mindig csak 1:30,7, miközben a pénteki legjobb 1:29,8 volt, a tavaly futott pályarekord pedig 1:28,769. Papíron ennek is meg kell dőlnie a hétvégén. De hogy megdől-e, az nem a papíron, hanem a pályán derül majd ki.

Vettel visszatért a bokszból, megigazították azt a letört elemet...

És ha már itt jár, elsőre az élre is állt: 1:30,719-cel néhány századot vert Bottas idejére.

Most Raikkönen is valami gyors dolgot csinál...

A gyors dolgot pedig úgy hívják, hogy 1,29,868! Ezzel a finn az élre ugrott, megközelítve a tegnapi legjobbját.

Raikkönen, Vettel, Bottas, Verstappen, Hamilton, Ricciardo a sorrend jelenleg. De mindig ugyanennyire érdekes, hogy ki a következő pilóta ez a nagy hatos mögött. Jelenleg Magnussen, de már 2,4 másodperces lemaradással. Viszont a java még mindenkitől csak most jön, az utolsó 15 percre fordulva.

Hamilton minden szektorban javított saját eddigi legjobbján, viszont ezzel is csak valamivel több mint egy tizeddel lett gyorsabb. Ám olyan sűrűn álltak előtte a többiek, hogy ezzel a csekély javulással is a 5.-ről a 2. helyre ugrott előre, 8 tizedre Raikkönentől.

Hamilton újra próbálkozott, de nem javított. Bottas se, mert neki meg volt egy méretes elfékezése az imént.

Ekkora volt a mérete.

Furcsa pillanat pár perccel a vége előtt: az élmezőnyön kívül mindenki a pályán. Az utolsó helyeket Ericsson és a Williamsek adogatják kézről kézre.

Vettel jelezte a rádión, hogy "valami elég rossz" az autóval. Ez pedig kellően ijesztően hangzott ahhoz, hogy a csapat visszahívja őt. A német már ki is szállt és le is vetkőzött, ő már biztosan befejezte az edzést.

Raikkönen viszont még jön. És Verstappen most futott egy második legjobb időt, még mindig fél másodpercre Raikkönen mögött.

És ők ketten folytatták a főszereplést: Raikkönen kijött a bokszból, Verstappen éppen érkezett az első kanyarhoz, és a két autó kis híján összeütközött. A jelek szerint nem volt közöttük egyértelmű, hogy ki enged el kit, de végül megúszták.

Ricciardo a harmadik, hajszállal csapattársa mögött.

Így történt az a bizonyos.

De Raikkönen végül már nem is ment el gyorskörre, szóval végeredményt hirdethetünk. A Ferrari finnje lett az edzés leggyorsabbja, mögötte Verstappen, Ricciardo, Hamilton, Vettel, Bottas és Hülkenberg végzett. Túl nagy tűzijátékot már nem hozott a befejezés, de hát arra való az időmérő, ami közép-európai idő szerint 17:00-kor startol. Tartsatok velünk ott is!