Steward
Varga Ákos
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. július 23. hétfő
Élő cikkek

Így zajlott a Brazil Nagydíj második szabadedzése

A pályacsúcs már az első tréningen többször megdőlt, a folytatásban újabb, Interlagosban sosem látott köridők várhatók. A Formula.hu élő, szöveges közvetítése beszámol a fontos eseményekről.

Az M4 Sport a Magyarország-Svédország U21-es futballmérkőzés miatt nem adja a Brazil Nagydíj 17 órakor induló második szabadedzését, a Formula.hu ÉLŐ rovata azonban beszámol az eseményekről.

Az első szabadedzés leggyorsabbja Lewis Hamilton volt, aki 0,6 másodpercet adott a korábban fennálló pályacsúcsnak. Mögötte Bottas, Raikkönen és a két Red Bull következett, a megpördülő Vettel hatodik lett.

A Toro Rosso tapasztalatlan versenyzői mindössze 7 kört teljesítettek együttesen az első tréningen. A harmadik nagydíját kezdő Brendon Hartley motorja az edzés elején elfüstölt. A két Toro Rosso-pilóta és Daniel Ricciardo is 10 helyes rajtbüntetést kap a versenyre – legalábbis eddig ennyi hivatalos –, év végére a Renault vált a legmegbízhatatlanabb erőforrássá. Mindhármuk hajtásláncában az MGU-H-t cserélték.

Két pilóta visszakapja autóját: a Saubert Pascal Wehrlein, a Force Indiát Sergio Perez vezeti a továbbiakban. Az F2-es és GP3-as bajnokok, Charles Leclerc és George Russell ültek autóikban az első edzésen, utóbbi 12. helyezést szerzett versenyhétvégén való bemutatkozásán. 

A McLarennél Alonso napsütéses és közepesen felhős időjárásra való sisakját is előkészítették: sűrűsödnek a felhők az égen.

Kezdődik az edzés, mostantól számoljuk a 90 percet.

Bernie Ecclestone a paddockban sétál: nemrég még arról olvastunk, hogy nem akar F1-es versenyre jönni, mert a Liberty Media nem látja szívesen.

Az első körök alapján Vettel vezet 1:10,993-mal, mögötte Alonso és Grosjean következik.

Két Ferrari az élen, Vettel és Raikkönen sorrendjében. Már 10 versenyzőnek van mért köre.

Figyelemreméltó, hogy a két Toro Rossónak is van mért ideje: Hartley motorhibája és Gasly problémái miatt nem a csapat szerelőinek nem volt ideje ebédre…

Most Raikkönen vezet 1:10,450-nel Vettel előtt, Vandoorne a harmadik. A Ferrarik lágy gumit használnak: a Mercedesszel ellentétben ők az első edzésen végig a szuperlággyal köröztek, eltérő programon vannak, mint az ezüst autók.

Bottas is feliratkozott a listára: 1:10,270-nel a finn az élen. Ketten nem hagyták még el a bokszutcát, Hamilton és Massa.

Megjött az edzés első 1:09-es ideje, Bottas jóvoltából. Emlékeztető: az FP1 legjobbja 1:09,202 volt Hamiltontól, ennek jelentősen gyorsulnia kell fél 7-ig.

Megérkezett az említett Hamilton, 1:09,742-vel át is vette a vezetést. Bottas, Verstappen és Raikkönen a további sorrend pillanatnyilag.

Nem esett szó a Haasnál történt változásról. Eredetileg Antonio Giovinazzi vezette volna a csapat egyik autóját délelőtt, ám cserélt Kevin Magnussennel: az első tréningen a dán ült az autóba, Giovinazzi pedig egészen szokatlan módon a második 90 percre ugorhat be a csapathoz. Az egy szabadedzésen vezető pilóták mindig a legkevésbé kritikus első edzésen kapnak lehetőséget. Az olasz utolsó helyen áll.

A Ferrarik és Mercedesek is szuperlágyra váltottak, de erős kört még nem láttunk ezen a keveréken.

Bottas 1:09,563-at futott szuperlágyon, Hamilton nála is jobb szektoridővel rendelkezett, de megszakította gyorskörét. Vettel 0,3 másodperccel marad el a finntől a legpuhább keveréken.

A legkevesebb körrel Fernando Alonso rendelkezik, mindössze 5-tel. A spanyol „valami egyértelműen nincs rendben” rádióüzenettel tért vissza a bokszba, a McLaren azóta dolgozik autóján.

Hamilton azóta összeszedte magát, és 1:09,515-tel átvette a vezetést. Verstappen is megfutotta szuperlágyas körét, negyedik helyre ugrott, a két Ferrari közé.

Sárga zászló: Ericsson nagy lendülettel ütközött oldalról a gumifalnak. Ennek ellenére néhány másodperc múlva tovább indult, autója nem sérült.

Az autó hátulja alacsony sebességnél csúszott ki. Ericsson a gumifal állította meg, de sebessége ekkor már nem volt nagy. A svéd mindenesetre visszatért a bokszba.

Vandoorne-nak is volt megpördülése a Senna S-kanyarban, ő is megúszta autótörés nélkül.

Féltávjánál így áll a szabadedzés: Mercedes az első két helyen, akárcsak az első tréningen.

Az ütközés kis erejű volt, de a Sauber szétkapta Ericsson autóját, mostanában nem fog visszamenni a pályára.

Grosjean szintén kicsúszott a hátsó egyenes végén, a csapat őt is visszahívta a bokszba.

A korábbi F1-es pilóta, ma már tévés szakértőként ténykedő Karun Chandhok egy interlagosi fotón prezentálja, milyennek kellene lenniük szerinte a pályák bukótereinek:

"A pálya széle után pár méternyi valódi fű, majd pedig aszfalt! Évek óta ezt hajtogatom, így nincsenek vitás esetek pályaelhagyásnál!"

Romain Grosjean boldogan jelzi a rádión, hogy sokkal elégedettebb az autó viselkedésével, mint a délelőtti edzésen volt. Ritkán akadt mostanság problémamentes péntekje a franciának, most viszont szükség van a Haasnál két ütős évzáró versenyre: a 8. helyen állnak a konstruktőri tabellán, de még a 6. helyezett Toro Rosso is bőven lőtávolon belül, hat pontra van előttük.

Esőt vártak péntekre, de most már nagyon úgy tűnik, hogy a csapadék mindkét F1-es edzést elkerüli. A gomolygó sötét felhőktől már nem ijed meg a mezőny.

Esteban Ocon kezdett el aggódni az autója vezethetősége miatt, ami hirtelen nagyon túlkormányzottá vált a kanyarbejáratoknál. "Eltört valami?" - szólt a csapatához kérdőn, ahol viszont nem tudnak semmi ilyesmiről.

A legtöbb kört, 38-at Brendon Hartley teljesítette: muszáj tempóznia az új-zélandinak, hogy bepótolja a kiesett első edzést. A két Ferrari, valamint Ocon lépte már át rajta kívül a 30-at

Verstappen az elmúlt kilenc körében következetesen 1:13-as köröket futott, kivéve egyet, amelyben visszavett egészen 1:18-ig - árulja el a FOM grafikája.

A Toro Rossótól Hartley-val közölték, hogy a bokszutcában nagyon enyhe eső néhány cseppjét észlelik.

...de a Ferrari már azt írja, hogy egyre erősödik.

Alonso, akinek az edzés első részében problémái voltak, csendesen a 10. helyig felkúszott. Három pozícióval mögötte áll csapattársa, Stoffel Vandoorne.

Bár Hamilton a gyorsabb, csapattársa, Bottas két szektorban is jobb részidőt produkált nála: Hamilton a középsőben hozott sokat a finnhez képest. Összességében csak 48 ezred választja el a két versenyzőt.

A versenyzők hosszú etapokat teljesítenek: Vettel már 30 kört pakolt abba a szuperlágyba szettbe (természetesen megszakításokkal), melyen jelenleg halad. A Mercedesek 25 körig nyúzták a legpuhább keveréket.

Friss hír, hogy Pierre Gasly rajtbüntetésének mértékét tovább növelték: még 15-öt hozzácsaptak, így 25 hely mínuszból indul. Mintha a Toro Rosso „gólyáit” szándékosan szívatnák az F1-ben…

Vettel kissé bealudt, a negyedik helyen álló németnek a fékre kellett állnia, hogy lelassuljon a vonalig.

„GP2, GP2” – hadarta a rádióban Verstappen. Nem tudni, pontosan mire gondolhatott, de nincs ember, akinek ne Fernando Alonso aranyköpése jutott volna eszébe róla…

Az idő eközben lejárt, a kockás zászlóval vége a pénteki programnak.

Lewis Hamilton két első hellyel, a Mercedes két egy-kettes eredménnyel kezdte a Brazil Nagydíjat. Figyelemreméltó, hogy a délelőtt elért pályacsúcs nem dőlt meg délután.

Olvastad már?