DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
Élő cikkek

ÉLŐ: A Mexikói Nagydíj harmadik edzése

Kövessétek velünk az Autodromo Hermanos Rodriguez utolsó tét nélküli eseményének minden fontos eseményét élő szöveges közvetítésünk segítségével, ha már a tévé sem adja.

Napos napot mindenkinek, perceken belül kezdődik az utolsó szabadedzés Mexikóváros pályáján.

Pénteken az első gyakorláson Valtteri Bottas, a másodikon Daniel Ricciardo volt a leggyorsabb. A fő figyelem azonban bizonyára ma is Lewis Hamiltonra és Sebastian Vettelre helyeződik majd, hiszen ezen a hétvégén jobb esély van arra, hogy eldől az egyéni bajnokság, mint hogy nem! A britnek elég 10 pontot szereznie, hogy már befoghatatlan legyen.

A hangulat a paddockban már megvan.

A hőmérséklet alacsonyabb, mint tegnap, mindössze 20 °C-os a levegő, Toto Wolff is magára dobott egy kabátot, de Lewis Hamilton sem tartotta elégnek az overall melegét, amikor a Mercedes vendéglátó-egységéből elindult a boksz felé.

Megkezdődött az egyórás utolsó edzés, Pascal Wehrlein és a Sauber az első a pályán.

Kevin Magnussen pénteken betegen hagyta el a pályát, de az orvosok engedélyezték számára a folytatást, így ő is itt van, és már meg is tette installációs körét.

A mezőny két franciája, Romain Grosjean és Pierre Gasly úgy érezhetik, hogy ma kezdődik számukra a Mexikói Nagydíj. Pénteken az első edzést kénytelenek voltak kihagyni csapatuk tesztpilótája kedvéért, a másodikon pedig a Haast a különös defekt, a Toro Rossót pedig motorhiba korlátozta csak néhány megtett körre.

És íme, Gasly autója már megint a pálya mellett parkol! "Motorhiba" - tájékoztat a francia a rádión.

A francia autója a stadionrészben parkolt le. Még mindig lengetik a sárga zászlót a hármas szektorban, Gasly pedig még mindig az autóban ül. Pályabírók nem érkeznek hozzá.

Rádión még magyarázzák neki azt az egészen összetett folyamatot, hogy milyen gombok és karok segítségével próbálhatja meg újraindítani a motort. Nem sikerül.

"Ugorj ki, és bocs" - zárja végül rövidre a beszélgetést a mérnök. Ez is történt. Gasly szörnyű helyzetben, tegnap összesen 10 kört tudott megtenni, ma pedig csak egy teljeset. Se az időmérőre, se a versenyre nem volt ideje felkészülni, ráadásul a pályát sem ismerte korábban, és el is mondta pénteken, hogy még ennek megtanulására is időt kell majd fordítania. Hát, úgy tűnik, a versenyre marad a tanulás.

Ja, és motorcserék miatt rajtbüntetése is van a franciának. Nem nagyon jönnek neki össze mostanában a versenyhétvégék, de ez azért annál talán még mindig jobb, mint amikor teljesen elmaradt a Super Formula fináléja a múlt hétvégén Suzukában.

De az autója legalább eltűnt a veszélyes helyről, szabadon lehet száguldozni immár a stadionrészben is. A többség ezt ki is használja: Kimi Raikkönen ugrott most az élre 1:18,9-es körével.

A mezőny felének van már mért ideje. Most hajtottak ki a Mercedesek, a Red Bullok viszont még várakoznak. Közben Ocon vette át a vezetést 1:18,8-cal. Tegnap 1:17,8 volt az etalon, tehát van még mint farigcsálni.

Hülkenberg csúnyán elfékezte magát a célegyenes végén, kénytelen volt keresztülszánkázni a füvön.

Hamilton rögtön egy tekintélyes idővel köszön be. "Bumm, 1:18,081" - írják a Mercedesnél.

Sainz és Ocon is kimentek füvezni ugyanott, mint az előbb Hülkenberg. Jó nagy ívben kell haladniuk, mielőtt visszacsatlakoznának a pályára, köszönhetően a kanyarba berakott lassítóknak.

És Bottas 1:17,681, ezzel tovább javítja a pénteken felállított körrekordot. És ez még aligha a vége.

Furcsa látvány, hogy ilyen hosszú szakaszt kell megtenniük a füvön a hibázóknak. De ha előbb visszahajthatnának az aszfaltra, fennállna a veszélye, hogy tulajdonképpen időt nyernek a kanyarkombináció átvágásával.

Verstappen a harmadik helyre lőtt fel elsőre a két Mercedes mögé és Vettel elé. Ricciardo pedig csak most hajt ki a pályára, utolsóként.

A Red Bull hollandja a gumijaira panaszkodik, lassan melegszenek be. Köze lehet ennek a mára érkezett lehüléshez, hiszen az aszfalt is csak 28 fokos, de Verstappen autóján a beállításokat is alaposan megváltoztatták mára.

Néhány érdekes technikai újítás is megjelent az autókon Mexikóra - érdekes ez a szezon ilyen késői szakaszában is a középmezőnyben. A Force India oldalsó terelőlapjai igencsak szembetűnőek.

A Renault-nál pedig a kipufogó körüli karosszériakialakítás változott.

Pascal Wehrleinnak ég még rosszul a szénája ma: egyetlen installációs kört tett meg, viszont meghibásodást észlelt a csapat az ERS-ben, most azt javítják.

Nagyjából fél óra elteltével így áll az eredménytábla:

EasyCapture1_10

 

Gasly autóját vissza tudták vinni a bokszba, mivel a pálya "jó oldalán" parkolt le ehhez. A szerelők javában dolgoznak rajta, így még az is lehet, hogy a franciának juthat egy-két további kör az edzés végén.

És Sebastian Vettelé az új körrekord: 1:17,230-cal ugrott a tabella élére. Raikkönen pedig befészkelte magát a két Mercedes közé a harmadik helyre.

De Verstappen már túl is szárnyalta őt, méghozzá hét darab ezredmásodperccel: 1:17,223!

Jöttek a Mercedesek is egy új menetre, de nem igazán állt össze a gyorskörük. Bottas csak néhány századot javított, Hamilton viszont ennyit sem. "Van valami gond a hajtással" - jelezte a brit.

Wehrlein gondjait közben megoldotta a Sauber, így már a német is köröz. A McLarenek adósak még egy-egy erős körrel, hiszen pénteken megmutatták, hogy ismét képesek odaérni a mezőny első felének végére. Alonso és Vandoorne viszont most még csak a 17-18. helyen állnak.

Ricciardo feljött harmadiknak. Közben a képen látható rangsoron át is tekinthető az utóbbi percekben alaposan átrendeződött élmezőny.

Hamilton még mindig a pályán, és még mindig a motorra, konkrétabban a hibrid hajtás nem megfelelő szintjére panaszkodik. Ennek ellenére futott egy második legjobb időt, 75 ezreddel követi Verstappent. Azért lehet ekkora különbséggel második, mert a holland közben tovább javított és már 1:17,113-mal áll az első helyen.

Beléptünk viszont az utolsó tíz percbe, valószínűleg jönni fog még egy gyorskör a többségtől.

Gaslyról közben az a hír, hogy egy újabb motorelemet kellett kicserélni az autójában, így jelenleg 15 rajthelyes büntetésnél tart.

Jelen állás szerint nagyon szorosnak tűnik a csata a Ferrarik, a Red Bullok és a Mercedesek között - négy tized választja el a hat versenyzőt. Ilyenkor szoktuk mondani, hogy hatesélyes lehet az időmérő, de aztán az esetek többségében Lewis Hamilton "el szokta rontani" a bulit.

Ricciardo az egyetlen (Gasly mellett persze), aki nem hajtott ki a pályára az utolsó percekre. A Sky Sports megtudta ennek az okát: egyszerűen azért nem erőlteti már az ausztrál, mert az ő motorja már életciklusa előrehaladottabb stádiumában jár (ellenben Verstappenével, aki múlt héten kapott új elemeket), ezért inkább spórol vele.

A végére viszont elmaradt a tűzitájék: néhányan forgalomba kerültek, mások már nem is nyomták annyira. Szóval úgy tűnik, eredményt is hirdethetünk.

Max Verstappen is behúzott egy edzéselsőséget, mögötte Hamilton, Vettel, Bottas, Ricciardo, Raikkönen. Hatesélyes? Paul di Resta a Sky-nál csak Raikkönent húzná ki az esélyesek közül, aki eddig többnyire elmaradt Vettel mögött.

Tartsatok velünk a közép-európai idő szerint 20 órakor kezdődő időmérőn, amelynek a végén már számottevően okosabbak leszünk!