DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
Élő cikkek

Teszt ÉLŐ: Kubica újra az F1-ben

Az utolsó 2017-es tesztnap főszereplője Robert Kubica lesz, aki 2011-es balesete óta először vezet aktuális Formula-1-es versenygépet. Kövessétek velünk az eseményeket!

Köszönjük a figyelmet, élő eseménykövetésünket ezzel lezárjuk - pillanatokon belül érkezik összefoglaló cikkünk!

18 óra előtt pár perccel kockás zászlóval le is intették a tesztet. 

Erre most Russell miatt volt szükség, akinek autójára a végén visszaszerelték a halót. Nem tetszett neki?

Egész nap nem volt piros zászló – leszámítva a Norris miattit egy-két perccel a leintés előtt –, ehhez most három jön 20 percen belül. 

Három percre újraindították a tesztet, de ismét előkerült a piros zászló, ismeretlen okokból. Az utolsó 15 percre megint szabad a pálya.

Az utolsó fél órában piros zászló, Kvjat autója maradt a pályán. 

Norris 1:17,385-öt dobott össze, ezzel gyorsabb, mint Alonso az időmérőn volt – továbbra is a második helyen áll.

Raikkönen is gyorsult, ő a harmadik versenyző, aki 1:17-es kört futott a teszten.

Egy óra van még hátra, és így állunk – Kubica tovább javított ultralágyon!

Kubica kipróbálta az ultralágyakat, etapját pedig nagy figyelem övezte – néhány 1:19-es kör után azonban vissza is tért a bokszba.

A fiatal brit épp most futott egy 1:17,900-as gumit szuperlágyon, amely 6 ezreddel marad el ultralágyas legjobb körétől. Ezzel 9. lett volna a rajtrácson.

Az F1-es gépet először vezető Lando Norris továbbra is második. Egy jól sikerült kép róla: még a sisak színei is passzolnak az autóhoz.

Ki teljesítette ma a legtöbb kört? Talán kevesen gondolnák, de Luca Ghiotto az, a Formula-2 5. helyezettje, aki a Williamst teszteli. 135 körnél jár, mögötte Kubica következik 126-tal, és Matsushita 103-mal.

Némi többletinformáció arról, min dolgoznak a csapatok: Kubica szuperlágyon gyorsul lépésről lépésre (csupán fél másodperccel lassabb, mint Palmer az időmérőn volt), míg Raikkönen lágy gumin teljesít egy hosszabb etapot.

A lengyel már ötödik, 1:18,952-vel!

Kubica két tizedet és egy helyet javult, 1:19,467-tel már hatodik.

Jelenleg csak Kimi Raikkönen van a pályán, a finn hosszú órák óta először ült be a Ferrariba és 1:21-es köröket fut. 

Itt tartunk most:

1) Sebastian Vettel, Ferrari, 1:17.124, 40 kör
2) Lando Norris, McLaren, 1:17.894, 60 kör
3) Kimi Raikkonen, Ferrari, 1:18.237, 20 kör
4) Carlos Sainz, Toro Rosso, 1:18.850, 68 kör
5) Lucas Auer, Force India, 1:19.242, 49 kör
6) George Russell, Mercedes, 1:19.499; 55 kör
7) Robert Kubica, Renault, 1:19.681, 114 kör
8) Pierre Gasly, Red Bull, 1:20.337, 72 kör
9) Luca Ghiotto, Williams, 1:20.414, 113 kör
10) Daniil Kvyat, Toro Rosso, 1:20.803, 26 kör
11) Santino Ferrucci, Haas, 1:20.994; 84 kör
12) Nikita Mazepin, Force India, 1:21.577, 12 kör
13) Nobuharu Matsushita, Sauber, 1:22.736, 78 kör

És a lengyel átlépte a száztíz kört a Renault-val!

Robert Kubica éppen hosszú etapot teljesít és bámulatos kiegyensúlyozott köröket fut: sorozatban tizenkét köre volt 1:21,0 és 1:21,6 között. A Magyar Nagydíjon Jolyon Palmer legjobbja 1:21,589, Nico Hülkenberg legjobbja pedig 1:21,611 volt...

Az állás öt óra elteltével:

 

Jelenleg Danyiil Kvjaté a pálya, az orosz 1:21,471-es idejével a 11. helyen áll.

Tegnap az F2-ben szereplő Nicolas Latifi próbálhatta ki magát at R.S.17-es volánja mögött - a kanadai rettentően élvezte a hungaroringi körözést.

Robert Kubica 91 kört tett meg idáig, egyedül Luca Ghiotto tudott közel kerülni hozzá: az olasz 90-nél tart.

Ferrucci is csatlakozik hozzá.

Kubica be, Gasly ki - egyedül a francia köröz a pályán.

Mihelyst ezt leírtuk, a hármas francia tagja a boksz felé vette az irányt.

Jelenleg csak Kubica, Gasly és Matsushita tartózkodik a pályán.

Ferrucci rövid etapot autózott, már vissza is tért a bokszba.

A Haasnál is sok a munka: 

így indult el Kubica délutáni feladatai elvégzésére:

Gasly be, Matsushita ki - a Saubernek tesztelő japán is aszfaltra lép.

Akárcsak Santino Ferrucci a Haasszal.

A red bullos Pierre Gasly is folytatja a ma megkezdett munkát.

Danyiil Kvjat is csatlakozik a duóhoz, aki a délelőtt tesztelő Carlos Sainzt váltja a Toro Rossónál.

Robert Kubica is kihajt a Renault bokszából, a több száz lengyel drukker nagy örömére.

Az olasz hosszú etapra készül, ugyanis szűk négy másodperccel van elmaradva saját délelőtti legjobbjától.

Jelenleg egyedül a Williams pilótája, Luca Ghiotto köröz a pályán.

Néhány perccel ezelőtt meglendült a zöld zászló, és kezdetét vette a hungaroringi teszt délutáni etapja.

...a nap eddigi legjobb idejét beállító Sebastian Vettel pedig már el is hagyta a pályát.

Mindeközben a Ferrarinál: a harmadik helyen álló Kimi Raikkönen nagyon ritkán bújik ki a garázs vagy a motorhome védőszárnyai alól...

Az állás félidőben:

1) Sebastian Vettel, Ferrari, 1:17.124, 40 kör;

2) Lando Norris, McLaren, 1:17.894, 57 kör;

3) Kimi Raikkonen, Ferrari, 1:18.237, 20 kör;

4) Carlos Sainz, Toro Rosso, 1:18.850, 68 kör;

5) Lucas Auer, Force India, 1:19.242, 49 kör;

6) George Russell, Mercedes, 1:19.499; 36 kör;

7) Robert Kubica, Renault, 1:19.681, 74 kör;

8) Pierre Gasly, Red Bull, 1:20.337, 60 kör;

9) Luca Ghiotto, Williams, 1:20.414, 67 kör;

10) Santino Ferrucci, Haas, 1:21.235; 57 kör;

 

11) Nobuharu Matsushita, Sauber, 1:23.133, 45 kör.

Piros zászlóval ért véget az első négyórás etap, az 1:17-es régióba betörő Norris autója nem tért vissza a bokszutcába. Tegnap Vandoorne alatt szintén megállt a McLaren.

Többen ultralágy gumin próbálkoznak, Norris a második, Sainz a negyedik helyre javult.

Az iménti eredménylistában még nem látható, de Raikkönen gyorsan fellépett a második helyre.

Kevesebb mint egy óra van hátra, a teszt pedig így áll. A Ferrarinál Vettel befejezte a körözést, Kimi Raikkönen pedig már az ebédszünet előtt átvette az autót.

Lando Norris a második pilóta, aki 1:19 alá lépett. A fiatal brit pilóta így is 1,8 másodperccel marad el Vetteltől.

De jó látni, hogy a lengyel rajongók hada hosszú évek után visszatért a Hungaroringre. Hallgassátok csak:

Kubica már 1:20 alatt, 1:19,681-nél tart, a negyedik helyen Vettel, Norris és Russell mögött.

Russell Mercedeséről az utóbbi menetekre már levették a halót, a brit pedig - valószínűleg azért nem kifejezetten ennek hatására - nemrég javított is legjobb idején: 1:19,643-mal felugrott a harmadik helyre, letolva onnan Sainzot.

Videón Kubica bakija: így verte le a Hülkenberg-táblát.

Így állunk most, két óra elteltével. 

Vettel mögött Lando Norris került a második helyre, aki 2 másodperccel lassabb a németnél.

Mindeközben Kubica 1:20,418-as körnél jár. A tegnap vezető Nicholas Latifi 1:20,3.at teljesített.

Vettel eközben Sainz és Norris előtt 1:17.498-as időnél jár. A német várhatóan csak a reggeli órákban vezet, aztán átadja a volánt Raikkönennek. Eredetileg csak a finn pilótát jegyezték be a tesztre, a Sky Sports információi szerint fontos új alkatrészek (köztük diffúzor) próbája áll a háttérhez, amelyhez feltétlenül szükség van a német meglátására.

Kubica legelső kihajtása a Renault bokszából nem sikerült zökkenőmentesen. Az autó hátsó kereke hozzáütődött a tartóoszlophoz, mire a garázs feletti tábla – Nico Hülkenberg nevével – lezuhant.

Egy óra elteltével így állunk a teszten: Vettel vezet, a reggel sztárja, Kubica 12 kört tett meg a Renault-val. 

Kubica jelenléte annyira uralja a mai tesztnapot, hogy még a rivális csapatok is róla posztolnak a közösségi médiában.

Attól a Vetteltől, aki befért 1:18 alá, 1:17,646 a legjobb köre. A német 50 perc elteltével gyorsabb, mint a tegnapi első Leclerc volt, szintén Ferrarival.

Kubica megfutotta első mért köreit: 1:22,701-gyel áll az 5. helyen, 4,6 másodpercre a vezető Vetteltől.

Ez el is kerülte a figyelmünk a nagy Kubica-mámorban: odasüssetek, mi került fel George Russell Mercedesére!

A körszámláló Kubica mellett 3-ra nőtt, a lengyel egyelőre nem próbálkozik gyorskörrel, ki-be járkál a bokszba. 

A Renault lengyelén kívül vannak még érdekes versenyzők a mai felállásban. Egyikük a Formula-3-ban versenyző, hatalmas reménységnek tartott Lando Norris, aki a McLaren tehetségkutató programjának tagja. Tegnap hallottunk brit újságírókat, akik megjegyezték: „Kit érdekel Kubica, Lando Norris is vezetni fog.” Ezzel mondjuk vélhetően egyedül vannak.

Kubica újra kihajtott a pályára, várjuk, hogy ezúttal megkezd-e gyorskört.

Vettel már 7 körnél jár, 1:19,328-as időeredménnyel. Sainz és a Williams vezető Luca Ghiotto iratkozott még fel a listára, Kubica első köre óta nem tért vissza a pályára.

Első saját képünk Kubicáról, Dezső Attila kollégánk jóvoltából, aki a 13-as kanyarban figyelte a lengyelt.

Nem jutott időnk említést tenni a tegnapi tesztnapról, melynek többségében Stoffel Vandoorne vezetett a McLarennel – amely egyszer megállt a pályán –, de az utolsó percekben Charles Leclerc, a Ferrari fiatal pilótája átvette a vezetést. Az összefoglalót itt olvashatjátok vissza.

A Renault fotókkal is megörvendeztet minket – figyeljétek a fotósok kitüntetett figyelmét! 

Az első mozgókép az RS.17-et tesztelő Kubicáról. 

Kubica egy kivezető kör után visszatért a bokszba, Sebastian Vettel azonban rögtön megkezdte első etapját, és 1:20,347-tel felállította a legjobb időt.

Ugyanez a helyzet a bokszutcai fotósokkal, akik igyekeztek megörökíteni a teszt alighanem legfontosabb pillanatát. 

Jóval több néző van a lelátón, mint tegnap, ráadásul 90 %-uk a Renault-boksszal szemben csoportosul.

A lámpák 9 órakor zöldre váltottak, többek között Kubica is azonnal kigördült a bokszból.

Hiába vezet két igazi sztár, Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen is, a nap főszereplője Robert Kubica lesz, aki két, 2012-es autóval való teszt után az idei Renault-ba is beül. Hat év után vezet újra aktuális F1-es versenygépet, az F1-es mezőnnyel együtt. Szereplése eldöntheti, alkalmas-e arra, hogy újra a mezőny tagjává váljon.

Köszöntünk mindenkit a magyarországi F1-es teszt utolsó napján. A következő versenyzők várhatók a pályán:

Sebastian Vettel/Kimi Raikkonen - Ferrari

George Russell – Mercedes

 Pierre Gasly - Red Bull

Lando Norris - McLaren

Carlos Sainz/Daniil Kvyat - Toro Rosso

Nikita Mazepin/Lucas Auer - Force India

Luca Ghiotto - Williams

Santino Ferrucci - Haas

Nobuharu Matsushita - Sauber