DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
Élő cikkek

Ez volt a 2. edzés ÉLŐ-ben

Máris robog tovább a Német Nagydíj programja - az F1-es pilóták a második szabadedzésen folytathatják a megkezdett munkát. Kövesd velünk élőben, mi történik Hockenheimben!

Folytatódik élő közvetítésünk a hockenheimi Német Nagydíjról, a következő mintegy két órában automatikusan frissülő cikkünk segítségével végigkövetheted, hogy mi történik a pályán és környékén.

A McLaren a születésnapos Fernando Alonsót köszöntötte délelőtt, míg a Red Bull azt a Daniel Ricciardót, aki karrierje 100. nagydíján vesz részt a hétvégén.

És nézzétek csak, ki tűnt fel a Mercedes garázsában... Mick Schumacher, a hétszeres világbajnok legenda fia, aki jelenleg az F4-ben pallérozódik.

A WRC szerelmeseinek: Meeke a 7. szakasz után 18 másodperccel vezet Latvala előtt, a további sorrend: Ogier, Breen, Neuville.

Pascal Wehrlein magassága 7 bratwurst, Nico Hülkenbergé ezzel szemben 7,36 kolbászka. Köszönjük!

Időközben kiderült, hogy bár a csapatok valóban megegyeztek tegnap, hogy a pálya leszélesítéséért többé ne járjon büntetés, Charlie Whiting ebbe nem egyezett bele.

Zöld zászló, indul a második szabadedzés!

Haryantóé az első gyorskör, mögötte  Nasr, de már nyolc pilóta a pályán.

A levegő hőmérséklete 25, az aszfalté 43 fok jelenleg, a páratartalom 57 százalék, a légnyomás értéke 1002.0. Valószínűleg ma több szó nem esik az időjárásról!

James Allen képe tökéletesen megmutatja, mi a baj a Német Nagydíj nézettségével: három lelátó egymás mellett lezárva...

Hülkenberg egyelőre 1:18,363-mal vezet - ez még közel három másodperccel gyengébb Rosberg délelőtti 1:15,517-es idejénél.

17 autó a pályán, egyelőre még senki nem tette fel a szuperlágyat.

Raikkönennek a fülére is mondták: az 1-es kanyarban tiszteletben kell tartani a pálya határait - emellett a 12-esben szigorúan tilos leszélesíteni a kerékvető magassága miatt.

Az 1. szabadedzésen az 1-es kanyarban 93 alkalommal estek kívül a határon a versenyzők - ebből Verstappen egyedül 14-szer.

Hamilton a garázsból kihatjva fellökött egy túlságosan közel álló fotóst - reméljük, nem lett komoly baja az ijedségen túl.

Így emelkedett el négy kerékkel Checo Perez, miután leszélesítette az 1-es kanyart:

Mégis beszélünk róla: állítólag 60 százalék esély van az eső érkezésére. Legalábbis a Renault-nál ezt mondták.

Nico Rosberg az élre áll, másfél tizeddel előzi Ricciardót. A legjobb kör (lágy gumin) jelenleg 1:17,415!

1:17,067 - Hamilton átveszi a vezetést csapattársától.

Közben véget ért az 1. futam az F3 Eb spái fordulóján, amelyet a 24 órás futam miatt egy nappal előrehoztak. A győzelmet a Williams kanadai juniorja, Lance Stroll szerezte meg.

20 perc elteltével kiürült a pálya, mutatunk gyorsan egy eredményt, hiszen már mindenkinek van mért köre.

Így állunk az első "menet" után:

Mint kiderült, három dobása van a versenyzőknek az 1-es kanyarban - méghozzá a szabadedzéseken is. Aki háromszor elhagyja a pályát különösebb indok nélkül, azt a stewardok beidézik.

Raikkönen feldobta a szuperlágyat és annak rendje és módja szerint az élre is állt.

A mezőny több mint fele feltette a szuperlágyakat, Rosberg hamarosan megkezdi piros oldalfalú körét.

Nem tudjuk, pontosan mi az a kecmec, de itt nem volt! Rosberg és Hamilton gyorsan az első két helyre ugrottak a szuperlágyakon, Nico 1:15,614-gyel vezet.

Kris Meeke behúzta a 8. szakaszt, a Finn Rali egyharmadánál 21 másodperc az előnye Latvala előtt.

Vettel jelenleg csak a 19. helyen áll, de még nem tette fel a szuperlágyakat. Ez egyúttal jól mutatja, mennyire kevés lehet a lágy gumi már a Q1-ben is a legtöbb csapatnak.

Az első edzésen Grosjean kétszer került a figyelem középpontjába: egyszer amikor Vettel miatt káromkodott, egyszer pedig a képen látható eset miatt. Most épp a közepes tempójú kanyarokra panaszkodott.

Megvolt Vettel első szuperlágyas köre, Rosbertől 6, Hamiltontól 2 másodpercre van.

A Mercedes és a Force India kedvesen elviccelődtek egymással a Twitteren Perez felemelkedéséről:

Mercedes: Mindkét erőforrást egy autóba tettétek?
Force India: Psszt, ez a mi titkunk!
Mercedes: Nem biztos, hogy jót tesz a hátsó gumiknak!
Force India: Az elsők viszont olyanok maradnak, mint az újak.
Mercedes: Nagyon is igaz. De a hátsó gumit igénylő pályák kemények lesznek. 27 kiállásos stratégia 

Hülkenbergre rászóltak, hogy ne hagyja el többször a pályát az 1-es kanyarban.

Egy régi barát a bokszban: Earl Bamber tavalyi Le Mans-győztes csapattársánál, Nico Hülkenbergnél vendégeskedik.

Charlie Whiting a 2. szabadedzés előtt megerősítette, hogy 2018-ban MINDENKÉPPEN bevezetik a halót.

Raikkönenre is rászóltak az 1-es kanyar miatt, a mai nap sztorija ez lesz. És valószínűleg az egész hétvégéé is.

Ez a tekintet mintha valahonnan ismerős lenne nekünk...

Így állunk szűk fél órával a vége előtt - nagyon kevés kört futottak a McLarenek...

A Mercedes Arénában többen hibáztak, többek közt Ricciardo és Perez is.

Kemény, de teljesen jogos vélemény az F1 korábbi orvosától, Gary Hartsteintől azon versenyzők kapcsán, akik nem lassítanak le kellő mértékben a dupla sárgánál: Töltsenek csak egy-két hétvégét otthon, azon gondolkozva, hogy a FELKÉSZÜLÉS A MEGÁLLÁSRA mit is jelent. Talán nézzék közben újra és újra azt, ahogy Maldonado elgázol egy monacói sportbírót és Jules balesetét.

Vettel kicsit összemordult a csapatával. Mostanában sokat morog, nem?

Grosjean számára nem volt nagy sztori ez az edzés: 13 körrel a zsebben lecsüccsent a bokszutca falára.

Tegyünk említést a GP2-ről is egy pillanat erejéig: a szabadedzésen az előző két főversenyt megnyerő Pierre Gasly volt a leggyorsabb.

A versenyzők java versenyszimuláción, de valószínűleg látunk még pár gyors kört is a leintés előtt.

Így áll az edzés a hajrához közeledve:

Hamiltont alaposan megijesztette az egyik Red Bull, miközben kihajtott a bokszból - nem nagyon akar ma a britnek összejönni egy sima kijövetel a bokszból.

Hoppá, na ez egy érdekes pletyka: a La Stampa szerint a Ferrari Paddy Lowe szerződtetését tűzte ki célul maga elé.

Igen határozott erősorrend alakult ki pénteken: elöl a Mercedes, mögötte a Ferrari és a Red Bull, majd jön a McLaren és a Force India, aztán a Toro Rosso, majd a Haas és a Williams kettőse, végül pedig, ahogy megszokhattuk, az egymással csatázó Renault, Sauber és Manor.

Itt a kockás zászló, pillanatokon belül véget érnek az utolsó körök.

Utolsóként Jolyon Palmert is leintették, úgyhogy ez már a végeredmény:

A Renault-nak már nagyon hiányoztak versenyzői a versenyszimuláció végére.... 

Eljött a búcsú ideje, 2x90 perc után úgy tűnik, hogy a Ferrari és a Red Bull ezúttal is csak a 3-6. helyért küzdhet meg egymással. Köszönjük a figyelmet, holnap ismét jelentkezünk élő közvetítésünkkel, addig is keressétek a legfrisebb híreket a Formula.hu-n!