| |
Büszke Magyarok (AFM 2010/7 - Jegyzet)
2010.07.10, szombat 09:42

Hogyan függ össze az autósport az országimázzsal?

Ha autósportos körökben beszélgetésbe keveredik az ember a külföldiekkel, egyre biztosabb lehet abban, hogy tudják a partnerei, kik is azok a magyarok, mi is az a Hungaroring, és hogy Budapest bizony nem Bukarest.

A szépen, lassan építgetett imázs egyik alapköve a válságos idő beköszöntével sokak által támadott F1-es Magyar Nagydíj, amely nehéz indulása és éveken át szinte eseménytelen futamai ellenére nagyon is stabil pontja a gyakran változó versenynaptárnak, mi több, a Hungaroring már arról is rendelkezik szerződéssel, hogy 2016-ig megrendezheti a világ talán legnépszerűbb sportjának egyik hétvégéjét. De ne szaladjunk ennyire előre, hiszen pár héttel az idei Grand Prix előtt illik inkább arra koncentrálni, hogy immáron a 25. nagydíja lesz látható Mogyoródon az országnak. A jubileumi ünneplésből mindenki kiveheti a részét, hiszen a legolcsóbb, három napra érvényes felnőtt belépőjegyek már 10 000 Ft-tól megvásárolhatóak, ennyire jutányos áron pedig bűn lenne kihagyni az esztendő csúcsrendezvényét. Hogy a szurkolók a pénztárcájukat érintő, esetleg azt békén is hagyó kezdeményezésekre mennyire vevők, azt bizonyítja a nemrég, szintén a Ringen lebonyolított Renault Világszéria hétvége, ahol feltehetően nem csak az ingyenes belépés miatt hömpölygött a tömeg, immáron harmadik alkalommal.

Van aztán még egy lassan növekedő oszlopa a hazai autósport nemzetközi ismertségének, amelyet a legifjabb generációs, tehetségtől duzzadó autóversenyző honfitársaink építgetnek. Név szerint is illik megemlékezni a Túraautó Világbajnokságon egyre jobban teljesítő Michelisz Norbertről, a Seat Európa Kupában tabellavezető Wéber Gáborról, a spanyol Seat Szuperkupában nyerni képes Kiss Norbertről, a GT3-ban futamgyőzelmet besöprő Walter Csabáról, vagy a legújabb sztárról, a brit Formula Renault bajnokságban élen álló Kiss Pál Tamásról. Ők azok, aki egy az idei évben birtokba veszik Európa legismertebb versenypályáit, hogy az ellenfeleket igen gyakran verve a pódium tetejére lépjenek, és a tiszteletükre eljátsszák a magyar himnuszt illetve felvonják a nemzeti színű zászlót.

Tulajdonképpen az is egy bizonyítéka annak, hogy a hazai autó- és motorsport a nem túl rózsás gazdasági helyzet ellenére él, létezik, és képes tehetségeket kitermelni, hogy az Autósport és Formula Magazinra is immáron tíz éve kíváncsiak az emberek. Szerkesztőségünk igyekszik meghálálni olvasóink bizalmát, és olyan anyagokat közreadni, amelyek máshol, esetleg az interneten nem lelhetőek fel, és amelyek segítségével mindenki betekintést nyerhet abba a csodálatos világba, amely hihetetlenül színes és élvezetes, és amelyet versenyzésnek hívunk. Júliusi számunkban például felidézünk 50+1 olyan emlékezetes eseményt, amely az elmúlt negyed században a Hungaroringen történt, de bemutatjuk a fentebb felsorolt „imázsépítő” fiatalokat is. És persze még millió más olyan dolgot is, amiről talán sokan még csak nem is sejtették, hogy idehaza is létezik. Foglalkozunk a hazai ralival, gyorsasági autózással, terepralival, autókrosszal és ralikrosszal, drifttel, gokarttal, motokrosszal és quaddal, és akkor a nemzetközi szériák ugyancsak tarkabarka küzdelmeinek felidézését még nem is említettem.

Bízom benne, hogy a nyár folyamán, a nyaralások alatt sokan leviszik majd a strandra az AFM-et, vagy kiülnek magazinunkkal a kertben áttanulmányozni a legfrissebb híreket. Esetleg a 10 esztendős lap legújabb számát is beteszik majd abba a csomagba, amit magukkal visznek majd a 25. Magyar Nagydíj nézőterére, hogy a szünetekben is legyen mit lapozgatni.

Bethlen Tamás


Hozzászólások:


Kapcsolódó hírek
 
Formula 1 hírek
Motoros hírek
Rali hírek
Autós hírek
AFM hírek