DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Méhes meglátása: A románok beelőznek

Egészen elképesztő hír, hogy 2015-ben az amerikai Haas helyett egy román istálló toppanhat be a Forma-1-be.

Ha 1986-ban szenzáció volt a Magyar Nagydíj, legalább ekkora durranás, hírértékben legalábbis, hogy egy román Forma-1-es istálló lehet az új alakulat a mezőnyben. Sokáig úgy volt, hogy Gene Haas indulása a tuti, aztán fel-felröppentek hírek a Stefan GP indulásáról a szerb Zorán Stefanovics vezérletével, de a jelek szerint ez inkább álmodozás volt. Viszont most már arról szólnak hírek, egyenesen angliai megerősítéssel, hogy a román Forza Rossa tuti induló 2015-ben. Ion Bazac milliárdos áll a háttérben pénzügyileg, no meg régi jó ismerősünk, a temesvári, majd debreceni fogorvos-hallgató, Colin Kolles. A dolog több szinten is pikáns. Románia és az autó viszonylatában mindenkinek rögvest a Dacia ugrik be, ami mára persze már nem ugyanaz a Dacia, mint Ceausescu alatt. Bazac úr miközben Ferrari-kereskedő - erre enyhe utalás a leendő istálló neve is -,románként nyilván jó kapcsolatokat ápol a Daciát birtokló Renault-val is. Azt máris tényként kezelik, hogy az autókba Renault-motor fog duruzsolni (a Red Bull úgyis meg akar szabadulni tőlük, lesz szabad kapacitásuk").

 

És ahogy így kezdem én is összerakosgatni a dolgot, bevillan, hogy a monacói paddockban vajon mért tartott audenciát Ion Tiriac, úgy, hogy - feltűnő módon - semmiféle pass nem volt a nyakában: régi cimborája, BernieEcclestone simán beengedte. Tiriac a legnagyobb román magánbank tulajdonosa, és biztosan látna fantáziát abba, hogy akár társként, akár szponzorként a F1 globális marketingjét kihasználja.

 


Hej, ha össze lehetne rakni egy magyar F1-csapatot is! Én beáldoznám az egyik stadiont, tutira. Szerintem Kis Pál Tamás sem bánná"

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: