DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Méhes meglátása: McLaren-jubileum

A 2013-as szezon tán legfájóbb története a McLaren csapat vergődése. Mindig rossz látni, ha egy nagy múltú istállóalulteljesít, ám mindez az 50 éves jubileumon - szinte fáj.

Amikor a csapat az évad előtt megcsinálta azt az alig négy perces filmetűdöt, amiben maga Bruce McLaren meséli el életét és halálát, és amely úgy végződik, hogy nem csak a nevét és az emlékét hagyta maga után 1970. június 2-án, úgy éreztem: igen, ez nagyon méltó. És bár sosem voltam McLaren-fan, azt is gondoltam, adja ég, hogy összejöjjön nekik, a wokingiak(is) legyenek képesek rá, hogy megszorongassák a Red Bullt, jöjjön egy izgi világbajnokság.

Amire azért volt esély. Egyrészt, mert a MP4/27-es kocsi annak ellenére, hogy alulmaradtak a Red Bull-lal szemben, a leggyorsabb volt 2012 második felében - és még nem lehetett tudni, hogy a tervező csapat akkorra már úgy döntött, nem ezt fejleszti tovább, hanem épít egy teljesen új alapokon nyugvó autót" Aztán ott volt a Button-Pérez páros. Nyilván, lehetett gondolni, hogy Hamilton távozását megérzi a csapat, de ott van nekik az a Button, aki már a 4. szezonját kezdte idén McLaren-színekben, és bár nem a leggyorsabb fickó a mezőnyben, fejben tán a legjobb Alonso mellett. És Pérez, aki a maga módján csodákat tett a Sauberrel egy évvel korábban; hát hogyne várta volna az ember, itt aztán még inkább kivirágzik. JoRamírez mondta nekem Jerezben, az év második tesztnapján: ha Pérez valahol felérhet a csúcsra, az a McLaren.



De kár, hogy ebből semmi sem lett.

Az MP4/28 egy teljesen elfuserált konstrukció, gyakorlatilag egyetlen pályán sem működik, csupán önmagához képest lehet mondani, hogy most jobban ment, máskor meg (még) gyengébben. Az, hogy szeptember végére egyetlen dobogós helyezésük se legyen, még rémálomnak is durva. A legutóbbi ilyen szégyen (ha így maradna végig) 1980-ban esett meg velük - és jött is rögvest a váltás: 1981-től már egy bizonyos Ron Dennis vezette a McLarent, a régi motoros Teddy Meyer, a Wiener helyett.

Ugyanakkor abban is biztosak lehetünk, jönnek majd jobb napok is. Ha idén nem, 2014-ben biztosan. A McLaren olyan gárda, amelyik tanul a hibákból, és épp öt évtizedes története mutat rá, hogy miképp lehet kikapaszkodni a gödörből. Más kérdés, hogy egyetlen pilótának sincsenek elfecserélni való évei.

A már említett kis filmetűd legutolsó mondata ez: - Hopefully, I became an inspiration - mondja Bruce McLaren.

Ebben lehet bízni, tényleg.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: