DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 18. csütörtök
F1

Méhes meglátása: Kellenek-e az ifjak?

A nyár dereka mindig a pilótakeringőről szól, hát még akkor, amikor ilyen hosszú szünet köszönt be, mint a Magyar Nagydíj után. Próbáljuk megvizsgálni, milyen esélyekkel bírnak a körmüket nyújtogató oroszlánok.

Még pedig azért, mertt észrevehető, hogy a nagy csapatok óckodnak attól, hogy a régi matadorok helyére egy fiatalt ültessenek be. Ugye, szegénye Massanál már évek óta, vagyis a balesetből való visszatérése óta rezeg a léc. Valahogy mindig átmentette magát a következő szezonra, mint 2013-ra is. Egy viszonylag bíztató évkezdet óta megint jött egy lázálomszerű szériája Monacótól kezdve, és azóta nem talál magára. A helyzet olyannyira "egyértelmű", hogy egy Jules Bianchi veszi magának a bátorságot, és közli ország-világgal, hogy 2014-ben meg tudna felelni az elvárásoknak a Ferrari kormánya mögött...



Kérdés, hogy a Ferrari mer-e kezdeni valamit egy kvázi újonccal. Régen ez sok esetben nem volt gond, akadtak olyanok, akik egyenesen a Ferrarinál debütáltak, mint Clay Regazzoni, és azért vitte valamire; vagy ott van a nagy mítosz, Gilles Villeneuve, akit 1977-ben Enzo Ferrari egyetlen (mlcarenes) futam után szerződtetett le.

Manapság sokkal inkább csínján bánnak a fiatalokkal a nagy csapatok, még akkor is, ha saját nevelésű pilótáról van szó, hiszen Bianchi az a Ferrari számára. Lám, még Sergio Pérezt sem merték leszerződtetni, hagyták, hadd vigye el az ősellenség McLaren, noha a mexikói azért dobogós helyekkel bizonyított egy Sauberben.

A Red Bullnál ugyanezt látom, hogy teljesen bizonytalanok abban, merjék-e a junior programukban felépített, és a Toro Rossonál ügyeskedő Daniel Ricciardot berakni Mark Webber utódjául. Persze, vághatjuk rá rögvest, ha meg tudnak kapni egy Räikkönent, bolondok lennének nem rá szavazni. De ez csak első ránézésre ilyen logikus. A RBR-nek ott van Vettel, aki úgyis mindent visz. Egy Kimi kaliberű ember nagyon is jól jöhet a konstruktőri cím besöpréséhez, de hol a granacia rá, hogy nem kezdi-e el cincálni Vettel bajuszát - és kinek van szüksége egy Alonso-Hamilton-szerű, csapaton belüli csetepatéra? Webber messze nem volt egy szinten a német bajnokkal, mégis, ha úgy jött ki a lépés, tudott kellemetlen versenyeket okozni, és abból mindenki rosszul jött ki. Ricciaro ilyen szempontból teljesen ideális választás lenne - saját ember, megjárta a szamárlétrát, és bár nyilván bizonyítani szeretne, nem valószínű, hogy - legalábbis az első évben - direkt össze akarná rúgni a patkót Vettellel, és ezáltal Horner és dr. Markoval.

Ilyen szempontból nagyon is becsülöm Eric Bouiller-t, mert van bátorsága kiállni az általa a jövő emberének tartott Romain Grosjean mellett. A svájci-francia tipikusan azt mutatja, amit a szélvészgyors, de még pályafutásuk elején álló pilóták szoktak: egyik versenyen álomszerűen megy, aztán összetör pár kocsit. De Bouiller tudja, és mondja is, hogy csiszolatlan gyémántot tart a kezében, akire még szüksége lesz - pláne, ha Kimi mégis távozik, akár a Red Bullhoz, akár a Ferrarihoz.

És akkor még nem is szóltunk az olyan ígéretekről, akikről már nem is kell nagyon bizonygatni, hogy egy jó autóval jók tudnának lenni, csak éppen sosem kaptak még ilyen autót: Sutil, Hülkenberg, di Resta, vagy akár Kobajasi.

Nagyon kevés a hely, gyakorlatilag 8 olyan ülés van, amiben, ha valaki benne ül, esélye lehet a győzelemre: Red Bull, Mercedes, Ferrari, Lotus. Idén a McLaren kikerült ebből körből - jó, velük együtt lenne 10 hely. De lám, milyen az élet: szegény Pérez úgy szerződött át Wokingba, hogy világbajnok lesz az idén, és közben eddig még a közelébe sem tudott jutni a Sauberrel elért tavalyi teljesítményéhez.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: