DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Méhes meglátása: Mi újság Maranellóban?

Alonso morog, Montezemolo fenyít, Domenicali kivázsgál. Csak az F138-as nem akar rendesen menni.

A két első tevékenység alapvetően érthető. Fernando Alonso úgy szerződött át a Ferrarihoz, hogy itt fogja megszerezni 3. vb-címét. Ez 2010-ben és 2012-ben hajszál híján sikerült is, a végeredményét tekintve azonban nem. Az évek pedig szép lassan csordogálnak, és noha a spanyol még mindig csak 32 éves, a mai mezőnyben a veteránok közé számít. Nem csoda, ha kicsit türelmetlenné vált. Főképp azok után, hogy tavaly egy vacak autót tudtak a mérnökökkel együtt felhozni majdnem-világbajnokká, míg idén egy bíztató startot követően elég látványosan süllyedtek vissza oda, hogy most már a dobogós helyek is - amiket Alonso eddig nagy biztonsággal szállított - elérhetetlenné váltak a számára.



Jött a Magyar Nagydíj, ahol egyrészt Luis Garcia Abad, Alonso menedzsere elég látványosan tett látogatást a Red Bullnál és tárgyalt Christian Hornerrel, majd maga Alonso öntött olajat az éledező tűzre a futam utáni nyilatkozatával, keseregve azon, hogy semerre sem haladnak a fejlesztésekkel.

Nyilván, ezek után, Montezemolonak meg kellett szólalnia, és erőt mutatnia. Első riposztjában helyére rakta a No.1. pilótát, mondván, ez egy csapat, egy nagy család, együtt sírnak, együtt nevetnek. De hogy elvegye az élét, hamarosan beszélt arról is, hogy Alonsonak azért igaza van, elvárhatja a Ferraritól, hogy nyerőképes gépet tegyenek a feneke alá.

A többnyire gyenge kezűnek tartott Domenicali eközben kivizsgál és megint átszervez, és fohászkodva reménykedik a csodában, hogy Spára javul valamelyest a helyzet.

Mivel itt a nyári holtszezon, egy hónap verseny nélkül, ez a mini-botrány a legjobbkor jött, megtetézve azzal a - valós - hírrel, hogy Kimi Räikkönennek nem fizet a Lotus, ami rögvest megszülte azt a peltykát, hogy előszerződést írt alá a Ferrarihoz.

Ilyenkor, augusztus eléjén meg nagyon sok esélyes ez a játszma. Ha Abad tényleg nem Carlos Sainz jr. ügyében tárgyalt Hornerrel, hanem Alonso jövőjéről, akkor a Red Bull dörzsölheti a tenyerét. Egyszeriben nem kell ácsingózni arra, hogy Kimi hajlandó-e átmenni hozzájuk, hiszen itt van egy még nagyobb hal, aki ráadásul önként kopogtat az ajtón. Amennyiben Alonso és a menedzsment részéről ez csak nyomásgyakorlás a Ferrarira, az is érthető, de lám, máris megrengette a kapcsolatot közte és Maranello között - és ki tudja, ha tényleg kudarcos lesz a 2013-as év második fele, milyen következményekkel jár mindez. Persze, a Red Bullhoz átcuccolni csak látszólag jó megoldás. Abban biztos lehet bárki, hogy Adrian Newey 2014-re is versenyképes autót fog építeni. De ott van két fontos egyéb tényező is. Egyrészt jönnek az új motorok, a turbók, és bizonyára rengeteg gond-baj lesz velük az első évben. Egy vb-címre hajtó csapatnak elég hamar el kell majd döntenie, hogy kire tesz a pilótái közül. És jön a második bibi: elképzelhető, hogy a Red Bullnál azt mondják majd, hogy: - Figyu, Sebastian, te már négyszeres bajnok vagy, mi szólnál, ha idén Fernando nyerné a bajnokságot...?

Ha bámi igaz a Kimi/Ferrari pletykából, és közben Fernando mégsem távozna, vagyis Massa válna ki a csapatból, elég érdekes helyzet állna elő az Alonso-Räikkönen párosítás által. Alonso ugyan nagyon otthon van Maranelloban, de Räikkönen is dolgozott már ott, sőt, ő az, aki világbajnok volt az ágaskodó lóval. És ne feledjük, 2012-es F1-es visszatérése óta a finn ázsiója hihetetlenül megugrott, és különben sem az a fajta, akiből No.2.-t lehet csinálni. Leave me alone..., motyogná, és nyerné a futamokat. Azt pedig már láttuk, hogy Alonsora milyen hatással van, ha a csapattársa elkalapálja (McLaren, 2007).

Szóval, lehet mondani, érdekes hetek elébe nézünk. Uborkaszezon van, de valakik nagyon kovászolják azt az uborkát!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: