DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Méhes meglátása: Mentőcsapatok

Két napon belül két, eléggé gyengécske lábakon álló csapat kapott hathatós segítséget. Megmenekülni látszik a Sauber és a Marussia.

Nekem ebben a legjobb üzenet az, hogy látnak még fantáziát a Forma-1-ben olyan gazdasági társaságok, akik eddig még nem kerültek ennek a sportágnak a közelébe se. A Sauber esetében különböző, részben állami tulajdonú orosz cégekről van szó. Ettől egy kicsit ugyan idegenkedhetünk, milyen is egy svájci-orosz összeborulás, de ha belegondolunk, a Ferrarin már két éve ott virít a Kaspersky-felirat, volt nekünk egy Vitalij Petrovunk, a Lotus oldalán a Lada-jel, és hát a Marussia már a nevében is orosz. A jövő évi Szocsiban rendezendő első Orosz Nagydíjról nem is szólva - hiszen vélhetőleg emiatt van a nagy felbuzdulás.



Amit nem tudhatunk, hogy pontosan mennyi pénzről van szó, és azt sem, hogy a hangzatos nevek mögött mi rejtezik. A svájci átlagpolgár, aki magáénak érzi a hinwili csapatot, úgy van vele, mindegy, honnan folyik a lé, csak legyen. Ugyanakkor az már kiderült, hogy a Nemzeti Légügyi és Technológiai Intézetnek csak a neve tekintélyt parancsoló - nem repülőt gyártanak, hanem trolibuszokba való tűzbiztos üléseket" És igazából, a "nemzeti" titulus ellenére egy privát cégről van szó, ami érdekes módon Szergej Sirotkin apjának a tulajdona, azé a 17 éves fiúé, akit máris mint leendő Sauber-pilótát emlegetnek 2014-re. Szóval, állítják elemzők, nem lehet kétséges, hogy az oligarchák ott állnak a háttérben, és bár Oroszországban rengeteg pénz van, emlékezhetünk rá, hogy néhány éve a Minardi hogy befürdött a világ egyik legnagyobb energia-termelőjével, a Gazprommal - minden volt, csak a fizetés maradt el a végén.

A Marussia más irányba fordult. Orosz istálló létükre nem sok hazai segítségben volt részük eddig, erre most a Ferrarival szerződtek le: Maranelloból kapják majd a turbót (a Toro Rosso Renault-ra vált, ezért vált szabaddá némi kapacitás). Azt már tudjuk, hogy egy Ferrari-motor sem garancia még semmire (Lola, Minardi, Toro Rosso, Sauber"), de nyilván nem mindegy a tudat, hogy a sportág legpatinásabb cégével dolgozhatnak együtt 2014-től.
összességében, nem gondolom, hogy a nagy bejelentések eredménye alapjaiban forgatja majd fel a F1 világát. De mint az elején mondtam, az a legfontosabb, hogy ne jusson több csapat a HRT sorsára - mert az új istállók nem állnak sorban Bernie Ecclestone előszobájában.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: