DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Méhes meglátása: Williams a 600-asok klubjában

Sir Frank Willims hihetetlenül tud időzíteni. És mindig a Brit Nagydíjra.

A legszebb az egészben, hogy minden teljesen véletlen. Vagy mégsem.

A másodjára 1977-ban megalapított Williams-istálló (a ma is használatos Williams Grand Prix Engineering Ltd.) Clay Regazzoni révén az 1979-es Brit Nagydíjon, Silverstone-ban ünnepelhette az oly rég áhított első sikert. A tavasszal elhunyt Virginia Williams remek visszatekintő könyvében erről a napról úgy írni, hogy ő és Frank nem tudtak betelni a pillanattal. A silverstone-i pálya lassan kiürült, a csapatok is összepakoltak már, de ők nem tudtak, nem akartak még menni. Ültek a kempingszékeken (hol voltak még akkor motorhome-ok!), kortyolgatták a pezsgőt, és csöndesen örültek a győzelemnek és egymásnak.



Mit ád ég, a hihetetlenül sikeressé váló Williams csapat alig több, mint másfél évtizeddel később, 1997-ben már a 100. nagydíj-győzelmének örvendhetett, ezúttal Jacques Villeneuve jóvoltából. Hol? Természetesen Silverstone-ban.

Az aztán már más kérdés, hogy 1997 óta megint pontosan 16 év telt el, de a Williams-sikerek eléggé megcsappantak: jelenleg 114-nél tartanak; egy hosszú és keserves időszak után tavaly szerzett Maldonado egy meglepetés-győzelmet.

Lehetett rá számítani, hogy ebből építkezve, no meg Renault-motorokkal való szintén legendás Williams-sikerekre támaszkodva az idei év még jobb lesz, netán megint ott üdvözölhetjük a grove-i alakulatot az élmezőnyben. Hát, nagyon nem. Az új kocsi még pontszerzésre sem alkalmas, Maldonado továbbra is inkább akrobatikus, pálya mellett gyakorlataival véteti észre magát; szegény Bottas meg, újoncként, nem ezzel az FW35-össel fogja úgy igazándiból megmutatni, mire képes.

De jön a Brit Nagydíj, és Williams mégis ünnepelhet - a 600. nagydíjukat!

Ez azért szép - ahogy Sir Frank is mondta -, mert független kis csapatként érték el ezt a mérföldkövet. Persze, kérdés, mi ma a kis csapat, elvégre a Williamsnél is több, mint 650-en dolgoznak, a cég már nem csak a F1-es autót építi, hanem részt vesz különböző technikai együttműködésekben, például a Jaguarral, hibrid-motort gyárt az Audinak, ott van a tőzsdén.

Ám tény, hogy Williamst, az 1986 óta kerekesszékhez kötött csapatalapítót ma is azok között a legendás figurák között látjuk, akiknek valaha volt egy álmuk, és azt szép módszeresen, kitartással, rengeteg munkával, sokszor összeszorított foggak megvalósították. A 600. nagydíj ünneplése voltaképp az előző 599 előtti főhajtás. Mert ahhoz tényleg valami földi csoda kéne, hogy 2013-ban, Silverstone-ban valami emlékezeteset alakítsanak azt erre az alkalomra különös lakkozással futó Williams-autók.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: