DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Méhes meglátása: Monte-Carlo, a büntető

Jön a monacói futam, ami ugyan a világbajnokság része, de teljesen önálló életet él.

Anthony Noghes, a Monacói Automobil Klub elnöke 1928-ban végigsétált a hercegség utcáin, a kollégáinak mutatott jobbra, mutatott balra, majd mentek tovább, aztán egyszer csak megvolt a versenypálya vonalvezetése. Nem kellett oda Hermann Tilke, se más. 1929-ben már le is futották az első versenyt.



Most ugyanott 900 lóerős gépek repesztenek, bár kétségtelen, hogy a biztonsági körülmények, a mentés megszervezése is más.

A Monte Carlo-i futamból legenda lett. Amikor John Frankenheimer 1965-ben a Grand Prix című filmjét forgatta, a fő helyszín itt volt. Egyetlen olyan nagydíj sincs, ahol akkora dicsőség lenne nyerni, mint itt.

Aranyköpések sora kapcsolódik a helyszínhez.

- Monacóban versenyezni olyan, mintha egy szobában helikopterrel próbálnál körberepülni - mondta Nelson Piquet.

- Nem Monaconak van szüksége a Forma-1-re, hanem a Forma-1-nek Monacora! - így BernieEcclestone.

Nem csoda, a francia riviéra gyöngyszeme mágnesként vonzza ilyenkor a gazdagokat és szépeket. No meg a híreseket. Párhuzamosan zajlik a Cannes-e Filmfesztivál, úgyhogy paddockban nem ritka vendégek a filmvilág csillagai.

Nem véletlenül mondta egyszer David Coulthard, hogy a monacói hétvége olyan, ahol egyik parti követi a másikat, és a végén kicsit versenyeznek is.

De persze a verseny sem mindegy azért.

A monacói győztesekből lesznek a F1-es legendák. A legnagyobbak, akik sokszor tudtak itt nyerni, mint Senna, Graham Hill, Prost vagy Schumacher. Vagy akik egyszer, de akkor különös körülmények között, mint Beltoise, Patrese, Panis és Trulli. Vagy akik sosem, mint Jim Clark, Fittipaldi, Andretti.

A maiak közül az igazán nagy nevek már mind monacói győzők: Alonso, Hamilton, Räikkönen, Button, Vettel és Webber. Sőt, arra is jó esély van, hogy a 2013-as győztes is közülük kerül ki, noha Rosberg és Massa is csak kisebb fajta meglepetés lenne.

A kérdés - mint idén mindannyiszor -, hogy mire lesznek jók a gumik a városi aszfalton. Aki alatt nem kopik el, aki kevesebbszer cserél, az fog nyerni. De persze vigyázni kell a korlátokra is, mert ahogy még John Watson mondta régen: Monte Carlo nagyon büntet!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: