DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
F1

Méhes meglátása: Kettő, kettő, egy

öt futam ment le a 2013-as bajnokságból, és kezdenek végleg tisztázódni az erőviszonyok. Két-két Ferrari és Red Bull győzelem, plusz egy Lotus. Más esélyes egyelőre nincs a láthatáron.

Miután Fernando Alonso elég mesteri módon behúzta a Spanyol Nagydíjat, és a három hete, Bahreinben győztes Vettelnek nem futotta többre a 4. helynél, egyfajta vetésforgó kialakulása látszik létrejönni idén. Volt két verseny, amikor a világbajnok Sebastian Vettel elég simán nyert, igaz, akkor Alonso inkább balszerencsés volt, mint gyenge: Malajziában a koccanás után (épp Vettellel) leesett az első szárnya, és kiállt, míg Sakhírban a DRS-e romlott el. Ehhez képest Kínában és most Barcelonában a Ferrari 318 meggyőzően muzsikált, mondhatni, úgy tűnik, ez a konstrukció a mezőny leggyorsabbja jelenleg. A Red Bullok meglepően lassúak voltak a Catalunya-pályán, egy 4-5. hely Adrian Newey-ék számára felér egy masszív fiaskóval. Vettel simán lemaradt, míg Webber 5. helye voltaképp egy szép felzárkózás eredménye"



És akkor ott a Lotus E21, már ami Räikkönen alatt megy, mert szegény Grosjean járgányának simán kitört a bal hátsó felfüggesztése - ami azért elég ciki. De hát nem ő a vb-favorit, úgyhogy majdnem mindegy, amíg Kimi óramű pontossággal szállítja a dobogós helyeket, és ott liheg (már amennyire ő lihegni szokott) Vettel nyakában, mindössze 4 pont hátránnyal. A Lotusnál az volt a nagy kérdés, tudja-e tartani lépést a nagyokkal - nos, egyelőre tudja, bár kétségtelen, hogy sokat profitálnak hol a Red Bull, hol a Ferrari formaingadozásából/pechéből is. De hát ez is a játék része.

A Mercedes meg" Mit lehet erre mondani? Szinte kár az 1. rajtsorba kvalifikálni a kocsikat, mert annál nagyobb lesz a bukta. Egy sima 1-2. rajrácsból a 6. és 12. helyen célba érni több mint égés, ennél az is jobb lenne, ha vezető helyről potyognának ki Rosbergék, mint egykor a szurpergyors Renault-turbók vagy a McLaren-Mercedesek még 1997-ben. Ez, hogy semmiféle választ nem tudnak találni a gumikopásra, eléggé szegénységi bizonyítvány. Vajon milyen lehetett hallani a pole és 2. rajthely feletti örömmámorban úszva az ellenfelek nyilatkozatát? Ugyanis Alonso is, Räikkönen is kerekperec kijelentette, a Mercedesszel nem kell számolni - és lőn"

 

Jön Monaco, ami minden pályához képest más. És kétségtelen, aki ott megszerzi az 1. rajthelyet, az egy kis rafinériával végig az élen tud maradni!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: