DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Méhes meglátása: Dr. Marko

Most nagyon gonosz leszek: dr. Marko máig nem tudta feldolgozni, hogy "™72-ben a Francia Nagydíjon kőfelverődés miatt megvakult. Mindig kell találnia valakit, akibe beleköthet.

Szakembernek biztos kitűnő. Jó szimata van üzlethez, a legelegánsabb grazi szállodák az ő tulajdonában vannak. Forma-3-as csapata volt, 1999 óta vezette a Red Bull utánpótlás-programját, aztán a Forma-1-be beszálló Red Bull Racing főtanácsadója lett, afféle szürke eminenciás. Nem panaszkodhat, anyagi-szakmai sikerei vannak - mégis az az érzésem (elvégre többször is beszéltem vele), hogy egy megkeseredett, nem túl jóindulatú emberről van szó.
Gondoljunk csak bele: 1971-ben Le Mans-i győztes, ugyanazon a futamon mutatkozott be a F1-ben, mint Niki Lauda, körülbelül ugyanolyan tehetségnek tartották őket - aztán jön az a kő Peterson Marchjának kereke alól. Vége a karriernek, és miközben Lauda nemzeti és nemzetközi legenda lesz, neki marad a szállodaipar" Ne fájna szíve, ne haragudna a világra?



Ez leginkább nyilatkozatain, reakcióin látszik. Ott ül a Red Bull-trónon, egymás után nyerik a vb-címeket, és benne nincs egy csipetnyi nagyvonalúság sem. Nagyon emlékszem Mika Häkkinen bölcs mondására, aki egyszer kijelentette: az a jó győztes, aki tud jó vesztes is lenni. Dr. Marko erre képtelen. Már pedig a Red Bullnál, lássuk be, voltak visszás helyzetes az utóbbi pár évben a sikerek mellett - mindig más volt a hibás. A Ferrari, a FIA, Ecclestone, Alonso, a Mercedes - bárki, csak nem a Red Bull. Vagy ha mégis, egy valaki: Mark Webber.
Voltaképp ide akartam kilyukadni.

Ha valaki ennyire nem bírja a saját pilótáját, az már milyen?
Jó, azt mondják, hogy Webbert igen komálja a nagyfőnök, Didi Mateschitz, és ez egyfajta védelmet biztosít a számára. De könyörgöm, Mateschitz egy szezon során látja Webbert vagy tízszer, megpaskolgatja a hátát, aztán annyi. De dr. Markoval és többiekkel napi szinten kell együtt dolgozzon az ausztrál, miközben nem csak azt kell érezze egyre inkább, hogy No.2. Vettel mögött, de dr. Marko mintha lassan már utálná is.

Télen elmondta mindennek, hogy gyengén teljesít, nem bírja a nyomást - és most, a malajziai affér után is világos már, hogy ugyan Vettel kapott egy kis irgum-burgumot, igazából dr. Marko egy pillanatig sem bánta, hogy Seb - az ösztönállat - átharapta az ausztrál torkát. Ja, és persze a Mercedes szerinte szánalmas csapatutasítást mutatott be, míg bezzeg ők"

De mindezt természetesen úgy is le lehet fordítani, hogy dr. Marko élete a Red Bull Racing. És ez is a siker része.

Hát, elképzelhető"

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: