DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Méhes meglátása: Akkor a Lotus?

Lezajlott az első idei teszt, a négy napból kettőn egy-egy Lotus állt az élen, előbb Grosjean, majd Räikkönen. Le szabad-e vonni ebből bármit is?

A téli teszt, pláne a legelső, olyan, mint az első hét az iskolában. Mintha egy elsős kisgyerekről akarnánk megmondani pár nap után, milyen érettségit fog tenni. Megjelenik a pályán tíz új autó, elkezdenek körözgetni. Eltelik egy nap, van egy leggyorsabb körünk valakinek a neve mellett, aztán jön a második, megint ki lehet írni a legjobb időt, ami jó esetben gyorsabb, mint az előző.



Azt szoktuk mondani, nem kell ennek sok jelentőséget tulajdonítani. Sőt, leginkább maguk a csapatok, a pilóták darálják el a szabványszöveget, hogy még nagyon az elején vagyunk, sok munka van hátra... - és ez is igaz. Ám sokszor volt már arra is példa, hogy egy új autóról szinte azonnal kiderült, hogy valami különleges adottságokkal bír. Emlékezzünk csak a Brawn-Mercedesre 2009-ből, még ha tudjuk is, mi volt ennek a fő oka.

A Lotus E21-ese volt az első idei gép, amit lelepleztek, és rögvest az volt a feltűnő, hogy kinézetre szinte egy az egyben olyan, mint az elődje. Aztán ez a látszólag alig megbolygatott fekete-arany masina mind a két pilóta kezében meglehetősen gyorsnak bizonyult, mi több, nem a lelkesedéséről híres Kimi Räikkönen a negyedik nap végén arról beszélt, hogy az E21 szinte minden fontos területen előrelépés az eddigiekhez képest. Ami azért nem mindegy, mert tavaly az E20 volt az egyik megbízhatóbb kocsi, és ha most ezt sikerült még megspékelni azzal, hogy tempóban is ott lesznek a Red Bull-McLaren-Ferrari hármas mellett, könnyen meglepetést okozhatnak, már amennyiben ez még meglepetés lesz.

Ugyanakkor meg az a jó az egészben, hogy - reméljük - megmarad a bajnokság kiszámíthatatlansága. Ha nagy csapatok sikeresek a fejlesztésben, még a szezonkezdetig is sokat árnyalódhat a kép, és mint 2012-ben megéltük, maga a bajnokság is más-más képet mutatott, jóformán versenyenként. A barcelonai gyakorláson már ott lesz Alonso is, kiderülhet, hogy az ő kezei között sokkal többet tud-e a Ferrari idén is, mint ahogy történt egy éve. Ross Brawn meg - mi mást is tehetne? - bízik nagyon Hamiltonban, aki az első próbák után azt üzente a gyárba, a mérnököknek: több és még több leszorítóerőt! De hát ez nem túl nagy felfedezés a részéről, biztos Schumi is üzente párszor, hiszen a mai Forma-1 alapvetően erről szól...

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: