DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Túraautó

DTM: "Rocky" első tesztje az 1-es számú Audiban

A DTM 2014-es szezonnyitója előtt az Audi Sport csapatai az Abt Sportsline, a Phoenix és a Rosberg átfogó tesztprogramot teljesítettek az új Audi RS 5 DTM versenyautóval. A címvédő Mike Rockenfeller ezen a teszten vezethette először a DTM regnáló bajnokának kijáró 1-es rajtszámmal új versenyautóját.


 

A nyolc Audi pilóta a négy nap során több mint 7600 kilométert teljesített azon a pályán, amely május 4-én otthont ad az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz versenyautók várva várt küzdelmének.



 



 



 

Mike Rockenfeller rögtön az első, kedd délelőtti edzésen megfutotta a legjobb időt új versenyautójával. A négy tesztnap alatt elért legjobb köridő az Audi csapatán belül szintén a címvédő nevéhez fűződik.



 

A korábbi budapesti teszthez hasonlóan az Audi itt is három versenyautót és egy tesztautót vetett be. Száraz időjárási viszonyok mellett a három Audi csapat pontról pontra haladva teljesítette a tesztprogram feladatait.



 



 

"Ismét sokat tanultunk az új RS 5 DTM versenyautóról. Ez alatt a négy nap alatt leginkább az első versenyhétvége beállításain dolgoztunk" - nyilatkozta Dieter Gass, az Audi Sport DTM igazgatója. "Most pedig nekilátunk, hogy a tesztek során megszerzett adatokat analizáljuk és elvégezzük azokat a házi feladatokat, amelyek a tesztek alapján szükségesnek bizonyulnak."



 



 

A DTM május 4-én Hockenheimben induló 2014-es idényén az Audi címvédőként áll rajthoz. Az elmúlt hét évben ezt a nagy tekintélynek örvendő címet öt alkalommal az ingolstadti és neckarsulmi alakulat hódította el.



 



 

Az Audi versenyzők nyilatkozatai a teszt után:

Mattias Ekström (244 megtett kör / legjobb köridő: 1.33,316): "Ezen a teszten is rengeteget tanultunk. Mindig jó, ha a szezonkezdet előtti utolsó tesztről jó érzésekkel érkezik haza az ember. Ezúttal azonban vegyesek az érzéseim. Még két érdekes hét áll előttünk, hogy mindent alaposan kiértékeljünk és a lehető legjobban felkészüljünk az első versenyre"



 

Jamie Green (247 megtett kör / legjobb köridő: 1.33,057): "Csakúgy, mint Budapesten, itt is szerencsések voltunk, hiszen mind a négy napon száraz pályán tesztelhettünk. Ez sokat segít, hiszen teljesen új az autó, amit jobban meg kell ismernünk. A négy napos teszt minden napján több mint 100 kört sikerült megtennem - ez is jó eredmény. Hockenheimben sikerült a végére érjünk az előre eltervezett teljes tesztprogramnak. Most pedig kíváncsian várom a versenyhétvégét, ahol kiderül, hol is tartunk valójában."



 

Miguel Molina (216 megtett kör / legjobb köridő: 1.33,427): Az én szemszögemből ez egy sikeres teszt volt. Úgy gondolom, hogy készen állunk a szezonnyitóra. Még két hét áll a rendelkezésünkre, hogy azokat az apró dolgokat, amiket Hockenheimben teszteltünk, kiértékeljünk és továbbfejlesszünk."



 

Nico Müller (185 megtett kör / legjobb köridő: 1.33,542): "Sikerült a kitűzött tesztprogramunkat úgy végrehajtani, ahogy szerettük volna, így felkészülten várjuk a szezonnyitó versenyt. Nyilvánvalóan akad itt-ott néhány dolog, amire több figyelmet kell szentelnünk és nekem is van még tanulnivalóm. összességében nagyon elégedett vagyok a teszttel és várom már az első megmérettetést. Indulhat a verseny!"



 

Edoardo Mortara (176 megtett kör / legjobb köridő: 1.32,957): "Az általunk kitűzött teszteket végrehajtottuk és több dolgot is kipróbáltunk. A teszt egészen jól sikerült, de még így is rengeteg a tennivalónk. Át kell néznünk a kinyert adatokat, hogy lássuk, mi az, ami jól működött és mi az, ami kevésbé. Fontos, hogy levonjuk a megfelelő következtetéseket és összeállítsuk a lehető legjobb csomagot a hockenheimi versenyre."



 

Mike Rockenfeller (211 megtett kör / legjobb köridő: 1.32,751): "Nagyon fontos és tanulságos teszt volt ez a számunkra. Az utolsó nap végén egy jól sikerült hosszabb szakasz optimizmussal töltött el, hiszen azt mutatja, hogy jó irányba indultunk el. Most újra meg kell vizsgálnunk minden részletet és le kell vonnunk a helyes következtetéseket. Izgatottan várom, hogyan teljesítünk majd akkor, amikor mindenki megmutathatja, mit tud."



 

Timo Scheider (218 megtett kör / legjobb köridő: 1.33,023): "Boldog vagyok, hogy két kifejezetten jó tesztnapunk is volt itt Hockenheimben, az utolsó napunk pedig igazán gazdag volt új információkban. A teljesítménnyel is elégedett vagyok. Fontos, hogy jó érzésekkel vágjunk neki az első versenynek, már csak azért is, mert a szezonnyitóra ugyanezen a pályán kerül sor. Vannak még feladatok, amelyeket meg kell, hogy oldjunk, de összességében jó munkát végeztünk a teszt során."



 

Adrian Tambay (177 megtett kör / legjobb köridő: 1.33,228): "Rengeteg feladatunk volt és a lehető legtöbbet teljesítettük belőlük. Érzésem szerint ez a teszt jobban ment, mint a korábbi magyarországi. Még áll egy kis munka előttünk, de bízom benne, hogy a versenyre minden a helyére kerül majd. Mindenképpen bizakodó vagyok."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: