| |
NASCAR: Dega ismét nem okozott csalódást
2012.05.09, szerda 08:00

A hétvégi legendás Talladegai futamot Brad Keselowski nyerte meg, aki ezzel idei második sikerét érte el. A verseny szokás szerint az utolsó körökig szerencsejáték volt. A versenyen igen kevés, mindössze 5 sárga zászlós fázis volt, ezért sejthető, hogy a megszokott balesetekkel tarkított erőpróba idén kevésbé sikerült kaotikusra.

A pole pozíciót Jeff Gordon szerezte meg némi meglepetésre, ugyanis számára az eddigi futamok nem igazán sikerültek. Összetettben mindössze a 23. mely nem igazán kecsegtető a szezon további részére nézve.

A verseny rajtja 45 percet csúszott, mivel egy vihar eláztatta a pályát, de a jet dryer gépeknek köszönhetően igen gyorsan sikerült felszárítani azt, és kezdetét vehette a száguldás. A rajtot követően Gordon azonnal elveszítette vezethő helyét, az első kör végére ugyanis már Tony Stewart állt az élen.

Az első sárga zászló rögtön a 16. körben lendült meg, ugyanis Regan Smith autójának motorja felmondta a szolgálatot, és kilehelte lelkét a pályán. Ennek hatására a teljes élmezőny a pit felé vette az irányt. A vezetést a kiállások után Matt Kenseth vette át, Tony Stewart ellenében. A 21. körben pedig már lendült is a zöld zászló, mely a folytatást jelentette.

Négy körrel később Denny Hamlin hathatós segítségével, Michael Waltrip állt az élre. Az ezt követő körökben igazán csak Jimmie Johnson tudta veszélyeztetni vezető pozícióját, de elvenni ő is képtelen volt azt. Denny Hamlin időközben a mezőny közepére csúszott vissza, a túlzott próbálkozások következményeképpen.

A 45. körben Johnson próbálkozásai végül elérték céljukat, ami Johnson számára a vezető pozíciót és plusz 1 pontot jelentett. Waltrip az előzést követően egy kicsit belassult, és visszaesett néhány pozíciót. Az 52. körben a Daytonai győztes Matt Kenseth vette át a vezetést, és tartotta is ezen pozíciót egészen a kiállásokig. Ugyanis azt követően ismét Johnson került az élre, ám autójának olaj pumpa szíjja elszakadt, melynek következtében kénytelen volt kihajtani a garázsba. Mely számára ha nem is ténylegesen (ekkor még), de a verseny végét jelentette.

A versenyt ezt követően Dale Earnhardt Jr vezette, aki Matt Kensethel a nyakán kezdett meglógni a mezőnytől. A 72. körben az első három, nevezetesen Dale Jr, Matt Kenseth, valamint Jeff Gordon az egyes kanyarban egymás mellett haladva küzdött meg a vezető pozícióért, melyből Kenseth jött ki győztesen. Dale Jr a harc folyamán igencsak hátra csúszott, egészen a 19. helyig. Jeff Gordon sem járt sokkal jobban, ugyanis ő a 10. pozícióig csúszott vissza.

Ezt követően a korábban az élen is álló Michael Waltrip visszatért az élre, és már az első helyért szállt harcba Kensethel. Ezt követően a harc folytatódott kettejük között, de a kötelező kiállások megtörték a csata hevességét.

A 106. körben, a kiállások végeztével új versenyző került az élre. Greg Biffle vezette a sort, akit Brad Keselowski, valamint Dale Jr követett a sorban. Azonban Dale Jr egy nagy csatát követően ismét visszaesett a mezőny közepére. A 110. körben Jimmie Johnson hivatalosan is feladta a versenyt, motorprobléma következtében. Ezt követően körökön keresztül kiélezett küzdelem folyt az első 5-6 pilóta között, a versenyen élen álló személye pedig folyamatosan cserélődött.

Az első Big One a 141. körben következett be, mely sok pilóta versenyébe került. Nem kevesebb mint 8 pilóta keveredett bele a balesetbe, akik között volt a pole-t megszerző Jeff Gordon is, aki igen keményen a falnak csapódott, mely számára a verseny végét jelentette. A folytatásban, aki csak tehette a pitbe hajtott, kihasználva a balesetet.

1. Big One

A zöld zászló 9 körrel később lendült meg, melynek pillanatában az élen Paul Menard állt, akit Brad Keselowski, valamint Clint Bowyer követett. A restartot követően Keselowski került az élre, mögötte csapattársa AJ Allmendinger pedig a második helyen haladt. A folytatásban Clint Bowyer az élre tolta Denny Hamlint, amikor már csak kevesebb mint 30 kör volt hátra a versenyből. Azonban nem élvezhette sokáig ezt a pozíciót, ugyanis Matt Kenseth a felső íven az élre tolta Casey Mearst. A 164. körben az első 15 autó kevesebb mint egy másodpercen belül volt! Ekkor kezdődött el az igazi verseny.

Egy körrel később Brad Keselowski az élre tolta Matt Kensethet, a folytatásban Keselowskit lecserélve pedig már Denny Hamlin volt az, aki a cél felé tolta őt. A 175. körben ismét meglendült a sárga zászló, ugyanis Casey Mears, Trevor Bayne valamint Joey Logano összeütközött. Ezt kihasználva a teljes élmezőny a pitbe hajtott, sokan már utolsó alkalommal. A 179. körben újra meglendült a zöld zászló, azonban 2 körrel később Kurt Busch megpördülése után ismét be kellett inteni a sárgát. Brad Keselowski próbálta meg az élre tolni Buscht, de az autó megpördült, és forgalommal szemben a pitbe hajtott. Busch autója nem sokkal kerülte el, a pálya belső részén parkoló Pace car-t. A verseny igazgatója amikor látta, hogy az autó a Pace car felé csúszik, mindössze annyit mondott a Pace cart vezető pilótának "Brett csukd be a szemed!"

A 184. körben újra meglendült a zöld zászló, de azonnal követte a sárga zászló, ugyanis AJ Allmendinger Denny Hamlin elől kivágódva eldobta autóját. Hamlin AJ autójának hátulját lökte meg, amit Allmendinger már képtelen volt megfogni. A megcsúszás tömegbalesetet okozott, egyszóval megtörtént az este második Big One balesete. Ezúttal több mint 9 pilóta vált részesévé ennek az esetnek. Többek számára ez a verseny végét jelentette, akinek pedig nem, annak is a mezőny végéről kellett várnia a restartot.

2. Big One

A zöld, a verseny 193 körében lendült meg ismét, mely az első GWC kísérlet volt. Azonban ennél többre nem is volt szükség ezen az estén. Kyle Busch az élre tolta Brad Keselowskit, aki a kör végére elszakadt társától és behúzta pályafutása 6. és egyben Talladegai 2. győzelmét. A 2. helyet Kyle Busch szerezte meg, akit Matt Kenseth, Kasey Kahne valamint Greg Biffle követett.

Folytatás vasárnap a legendás Darlingtoni aszfaltcsíkon

RallyCafe.hu


Hozzászólások:


Kapcsolódó hírek
 
Formula 1 hírek
Motoros hírek
Rali hírek
Autós hírek
AFM hírek