DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Tereprali (TR)

HunGarian Baja: Tűzijáték - Al-Attiyah-győzelemmel

A végén: tűzijáték. És nem csupán azért, mert a céldobogó mellett tüzes fáklyák adták a fényt a ceremóniához, hanem azért is, mert a magyar világkupa-futam, a HunGarian Baja az utolsó kilométereken dőlt el az autósok versenyében.

A Dakar-győztes Nasser Al-Attiyah az első két napon technikai gondokkal küszködött (tönkrement az első differenciálmű a Toyotájában), a délutáni kettőn azonban ráállt a gázra. Megígérte, meg is tette. Igaz, hogy ennek következményeként az utolsó szakaszon többet voltak a levegőben, mint a földön, a navigátor Matthieu Baumel utóbb elárulta, néha becsukta a szemét és behúzta a nyakát, annyira gyorsan mentek. A végsebességük 173 km/óra volt, ami a lőteret ismerve azért nem semmi!

 

"Nyomtam a gázt, ahogy csak bírtam, szinte repültünk - mondta Nasser Al-Attiyah. - Ennél gyorsabban nem tudtunk volna menni, mindent egy lapra tettünk fel. Pokoli volt az a két perc a célban, amíg megvártuk, hogy Terranova is beérjen a célba, aztán meg a számolgatás sem ment könnyen. De a végén csak megszületett az eredmény: nyertünk!"

 

 



A Mini gyári pilótája, Orlando Terranova sem volt azonban elkeseredve, sőt" Azt mondta, minél jobban száradt a pálya, annál jobban élvezte a versenyzést. "Nem vagyok csalódott" Nasser a sztár, én meg csak egy kezdő vagyok hozzá képest. Izgalmas csatát vívtam vele. Hogy miért tudott fordítani? Az utolsó szakaszon egy kicsit elaludtunk" - mondta Terranova. Az utolsó időellenőrző ponton ráadásul késtek, ami 12 percükbe került, valószínűleg azért, hogy csapattársán segítsenek.

 

A világkupa-sorozat összetett éllovasa, Vlagyimir Vasziljev is felállhatott a dobogóra, annak is a második fokára.
Ő az utolsó szakaszokon már nem kockáztatott, hiszen előtte és mögötte is messze voltak a riválisok. "Persze, nyerni akartunk, de az összetett szempontjából értékes pontokat szereztünk, aminek nagyon örülünk" - mondta Vasziljev.

 

 

A legjobb hazai páros a magyar bajnoki címvédő Fodor Imre, Mesterházi Márk (Ford Ranger) kettős lett, amely az első kör után a negyedik helyen állt az abszolútban. Fodornak fülig ért a szája, de óvatosságra intett: "A tyúkokat este számolják, nem szeretnék elhamarkodottan örülni."

 

És milyen igaza volt, rögtön a következő szakaszon ugyanis kapott egy defektet, ami miatt jó néhány percet veszített. Ennek ellenére ő maradt a legjobb magyar - hatodikként gurulhatott át a céldobogón.

 

"Úgy érzem, gyorsultunk, és jót tudtunk jönni, még a defekt miatti hátrányt is sikerült ledolgozni. És szemmagasságban vannak a világ legjobb versenyzői, aminek nagyon örülök" - mondta Fodor a célban.
Közvetlenül mögötte érkezett Fekete Antal, aki jelenleg vezeti a magyar bajnoki pontversenyt, s akinek azért is volt fontos a lehető legjobb helyezés, mert a magyar értékelésbe háromszoros szorzóval számított ez a viadal. "Nagyon élveztük a versenyt, óriási kihívás volt ekkora sztárokkal versenyezni. Nagyon fontos volt, hogy az autót egy darabban behoztuk a parc fermébe. A magyar bajnokságban is a háromszoros szorzó miatt fontos volt. örülök az eredménynek. Nagyon jó érzés, hogy a dobogón a kategória-második helyünkkel Al-Attiyah mellett állhatunk. Mindig őrizni fogom ezt a képet" - mondta Fekete.

 

A verseny szombaton késő este a díjkiosztóval ért véget a pápai sportcsarnok mellett - a már említett tüzes fáklyákkal.

 

 

 

HUNGARIAN BAJA, A VK 7. FUTAMA, PÁPA


Abszolút végeredmény. Autósok:

1. Nasszer al-Attijah, Matthieu Baumel (katari, francia, Toyota Hilux) 4:04:34,

2. Vasziljev, Zsilcov (orosz, Mini All4) 12:09 perc hátrány

3. Terranova, Graue (argentin, Mini All4) 12:17 perc hátrány

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: