DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Hamilton örül a nagyobb önállóságnak

Lewis Hamilton szerint a szingapúri hétvégétől életbe lépő szabályváltozás által az F1-es versenyzés körülményei egy lépéssel közelebb kerülnek ahhoz, mint amit gokartozás közben megszokott, ezt pedig pozitív fejleménynek véli.

A pilóta és a csapat közötti rádiókommunikáció korlátozása akár a Mercedes pilótáinak küzdelmébe is beleszólhat. Nico Rosberg nemrég elmondta, hogy véleménye szerint ő jól jár majd a változásokkal, ám most Hamilton is örömmel fogadja, hogy legalább a pályán töltött idő során csapattársa nem fogja tudni, hogy ő mire készül.

 

"Emlékszem, régen a gokartban is az volt az igazán menő dolog, hogy nem volt semmilyen adatunk, így senki nem tudhatta, hogy hol vagyok gyorsabb. Jelenleg minden versenyző belenézhet abba, hogy a csapattársa mit csinál, de talán ez a mostani módosítás egy lépést jelent az ellenkező irányba" - bizakodott Hamilton.

 

Persze az F1-ben ez továbbra sem jelent teljes információzárlatot a pilóták között, hiszen amint kiszállnak az autóból, ugyanúgy kielemezhetik a saját és csapattársuk adatait, mint korábban.

 

"Amikor a pályán vagyunk, mindig próbáljuk óvni a gumikat és igyekszünk megtalálni a tökéletes balanszot - olykor nem lőjük ezt be tökéletesen ahhoz, hogy a leggyorsabban haladjunk a kanyarokban, de észre sem vesszük ezt az apró időveszteséget. Az autóban csak azt láthatjuk, hogy az időkülönbségek hogyan változnak. Ezért kérünk olykor segítséget a mérnöktől" - magyarázta a brit.

 

"Azonban tetszik, hogy mostantól magunkra leszünk hagyva, ahogy az a gokartos időkben is volt. Egy kicsit ezáltal visszatérünk a régi típusú versenyzéshez."

 



A brit egyúttal aggodalmának adott hangot azt illetően, hogy a szabály további bonyodalmakhoz vezethet majd a csapaton belül. Eddig ha az egyik versenyző feltekerhetett valamit az autón a teljesítmény javítása érdekében, azt a másikkal is tudatták, most viszont egyelőre nem látja, hogyan fogják megoldani a hasonló szituációkat.

 

"Bizonyos esetekben ez nehezebbé teszi a helyzetet, például a motorbeállítások terén" - mutatott rá. "Honnan fogjuk tudni, hogy milyen stratégiát használjunk? Nagyon fontos lesz tehát, hogy mindketten azonos stratégiát használjunk a beállításoknál, hiszen olykor előfordult, hogy Nico más üzemmódot használhatott, ami több vagy kevesebb motorerővel járt, ez pedig hátrányos helyzetbe hozza az egyik versenyzőt. Tehát amíg ezen a téren nem lesznek problémáink, a többi dolgot képesek leszünk kezelni."
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: