DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Szingapúrban folytatná a javulást a McLaren

Hat európai verseny után a Formula-1 visszatér Ázsiába, a hétvégén éjszakai versenyt rendeznek, a Szingapúri Nagyíj következik. A versenyre az utcai pályán kerül sor a városállam szívében, ez a futam kétségtelenül a szezon csúcspontja.

Monzában két héttel ezelőtt a gyorsaság volt a meghatározó, a szingapúri Marina Bay utcai pálya teljesen más kihívást tartogat. A pálya átlagsebessége csak 170 kilométer/óra, Monaco után ez a második leglassabb aszfaltcsík. A 23 kanyarból tíz első, vagy második fokozatban teljesíthető és a kör kevesebb, mint 50 százalékát töltik padlógázon a pilóták.

De a verseny az egyik legmegterhelőbb a naptárban. Az aszfalt nagyon huplis, nem szabad hibázni és nagyon meleg az időjárás - 30 °C/70 százalékos páratartalom - nehezíti a pilóták helyzetét, akik három liter folyadékot veszítenek az izzadás során.

Ez a futam az év leghosszabb versenye. A tavalyi 6 kört csak 47 másodperccel az FIA kétórás időlimitje előtt ért véget és az eddigi hat Szingapúri Nagydíj közül a 2009-es volt a legrövidebb, 1 óra 56 percig tartott. A futamot hosszabbítja a biztonsági autós fázis, amely minden évben legalább néhány körig tartott. Ezt a stratégáknak számításba kell venni.

Két DRS zóna lesz az 5065 méter hosszú pályán. Az első a célegyenesben, a második a hetes kanyarnál, amely a pálya leghosszabb része, itt az autók a 300 kilométer/órás sebességet is elérik.

Miután a pálya lassúnak számít, a Pirelli a két leglágyabb keveréket - a lágyat és a szuperlágyat - szállítja Szingapúrba. Ez egy új stratégia, mivel tavaly a vállalat a szuperlágy és a közepes keverék mellett döntött, a futamot két kerékcserével lehetett megnyerni.

A McLaren egyszer tudott nyerni Szingapúrban, Lewis Hamiltonnal 2009-ben. Jenson Button kétszer lett második és ő a rajtrács három pilótája közül az egyik, aki minden egyes Szingapúri Nagydíj minden egyes körét teljesítette. Kevin Magnussen először vezet majd a pályán.

"Ez egy különleges verseny. Az egész hétvége más érzés - csütörtök délután már bizsereg a paddock, amikor először besétálsz és ez nem is változik" - kezdte előzetesét Button. "Érezni lehet a vibrálást - a feszültség és a várakozás egyre magasabb és magasabb, ahogyan közelítünk a vasárnap esti versenyhez. Spában és Monzában pozitív előrelépést értünk el és folytatjuk a fejlődést és az autó javítását. Visszatérünk a magasabb leszorítóerőt igénylő pályákra, így érdekes lesz látni, a csomag mennyire változik - azt hiszem, tartani tudjuk előre mutató lendületünket. És azt hiszem, Monza megmutatta számunkra, ez a formula működik - fantasztikusan szoros harcaink voltak Olaszországban és remélem, ez Szingapúrban is folytatódik. Nem ez a legkönnyebb pálya a versenyzésre, de azt hiszem, Monza megmutatta, hogy az új szabályok a versenyzést jobbá tették. Várom már, hogy a pályán legyek és kíváncsi vagyok, mire képesek ezek az autók."




"Egész évben vártam ezt a versenyt!" - tette hozzá Magnussen. "Soha nem vettem még részt éjszakai versenyen, így különleges hétvége lesz. Éjszaka versenyezni, lámpafénynél olyan, mint egy show és azt hiszem, az egész sport számára ez egy hihetetlen és pozitív dolog. Fizikálisan talán ez lesz a szezon legnehezebb versenye - a futam közel két órát tart és nincs túl sok lehetőség a kör során pihenni. De nekem ez tetszik - szeretem az ilyen intenzív pályákat: élveztem a Hungaroringen, amely egészen fárasztó és ez is hasonló hozzá. Azt hiszem érdekes lesz a rádiókommunikáció betiltása. A szabályok értelmezésének hirtelen változásával trükkös lesz pontosan megmondani, mi a legjobb folyamat, de biztos vagyok benne, megtaláljuk a legjobban működő megoldást."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: