DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Miért nem akarták, hogy Hamilton kiálljon?

Lewis Hamilton vasárnap többször kérte csapatát, hogy hadd álljon ki a bokszba, ám a Mercedes ezt nem engedte meg versenyzőjének, pedig a futam utolsó részében már Sutil tempóját sem tudta tartani - a német egyébként a 2. leggyorsabb kört érte el a futamon.

A Belga Nagydíj egyik legérdekesebb történetszála Hamilton és a csapat vitája volt: a brit versenyző több ízben jelezte a Mercedesnek, hogy szeretné feladni a futamot, ők viszont ezt nem engedték meg neki. Hamilton azért szeretett volna így tenni, mert defektjét követően megsérült az autója, s annak kezelhetősége nem felelt meg az elvárásainak. Persze Hamilton így is gyors volt, 2,7 másodpercet hozott a versenyben vezető csapattársán a 3-8. körben, igaz, akkor Rosberg sérült szárnnyal körözött.



 

Hamilton újra és újra jelezte a rádióban, hogy szeretné feladni a versenyt, hogy kímélje a motort, a körözgetést ugyanis feleslegesnek találta: "Legalább 40-50 pont leszorítóerő hiányzott. Semmi nem tehettem, a lelket is kihajtottam az autóval, és így sem tudtam utolérni Romain Grosjeant" - mondta Hamilton, aki végül megelőzte a Lotust, ám ezt követően romlani kezdett az autó állapota, ahogy azt Paddy Lowe is megerősítette a sajtónak.



 



 



 

A Mercedes egyetlen esélye arra, hogy Hamilton pontot szerezzen, egy esetleges safety car-szakasz lehetett, amire joggal számíthattak, hiszen az előző öt belgiumi futamból négyszer is be kellett küldeni a biztonsági autót. Hamilton viszont azt sem hiszi, hogy ebben az esetben sikerült volna beérnie a pontszerzők közé: "Nem számított volna az sem, ha pályára gördül a safety car. Nem tudtam megelőzni az előttem lévő autót. Sutil elhúzott tőlem."



 

Ez ebben a formában nem egészen pontos, hiszen a verseny közepéig Hamilton gyorsabb volt Sutilnál, s ez csak akkor fordult meg, amikor a Mercedes állapota elkezdett rosszabbra fordulni, míg Sutil felrakta a lágy abroncsokat. Egészen eddig a pontig megvolt rá az esély, hogy egy esetleges SC-szakasszal Hamilton a pontzóna közelébe érjen, versenymérnöke, Peter Bonnington le is szögezte, hogy "magukat rugdosták volna", ha idő előtt kiállnak, majd bejön a biztonsági autó.



 



 

Sutil egyébként lágy gumis utolsó etapjának köszönhetően a második helyen végzett a leggyorsabb körök listáján, de így is két másodpercet kapott Rosbergtől - azaz a Mercedes egy olyan futamot bukott el, ahol szombaton és vasárnap is két másodperccel a mezőny fölé nőttek egy körön...

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: