DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Safety car a Magyar Nagydíjon

A 2012-es Brazil Nagydíj óta nem kellett olyan sokáig nedves pályára való abroncsokat használni egy Formula-1-es futamon, mint most a Magyar Nagydíjon, melyet nyolc kör után biztonsági autós szakasz szakított meg.

A Magyar Nagydíj esős körülmények közt kezdődött, a versenyzők az intermediate abroncsokon rajtoltak el, s bár mostanra szárazra váltottak, jelenleg úgy tűnik, hogy további eső érkezik majd a pályára. Ez azt jelenti, hogy a nedves pályára való abroncsokat tovább használhatják a versenyzők, mint bármikor a 2012-es idényzáró óta bármelyik futamon, hiszen azóta versenyen egyedül a tavalyi Malajziai Nagydíjon kellett őket elővenni, de mindössze néhány kör erejéig volt rájuk szükség a rajtot követően, a pálya ugyanis gyorsan felszáradt.



 

Előzetesen úgy tűnt, hogy az eső Lewis Hamilton kezére játszhat, aki a bokszból eredt a mezőny után, de a brit pilóta már a második kanyarban hibázott, a falat is érintőre vette, nagy szerencséje volt, hogy nem törte össze az autóját. Azóta viszont igen jól vezet a brit, nyolc kör elteltével a 13. helyre jött fel több kisebb bizonytalansága ellenére. De nem csak ő hibázott, a verseny első szakaszában vezető Rosberg is többször elhagyta már a pályát, s Fernando Alonso is tőle ritkán látható hibát követett el a második kör elején.



 



 

Hamarosan azonban minden megváltozott. A Magyar Nagydíjat, melyet nyolc kör elteltével Marcus Ericsson balesete miatt safety carral kellett félbeszakítani, Nico Rosberg vezette Valtteri Bottas előtt a biztonsági autós periódus alatti kerékcseréket megelőzően, ám az élmenőknek nem jött ki jó ütemben a kiállás, így jelenleg Ricciardo vezeti a versenyt Button és Massa előtt, Rosberg csak a negyedik, Magnussen pedig az ötödik. A két McLaren kockáztat, intermediate abroncsokon maradtak, Magnussen egyáltalán nem is cserélt, hamarosan kiderül, beválik-e a taktikai húzás.



 

A safety car a 11. körben épp vissza akart térni a bokszba, amikor Romain Grosjean is balesetet szenvedett, így a biztonsági autó továbbra is a pályán marad.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: