DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Alonso szabadon távozhat a Ferraritól?

A Német Nagydíj különös fordulópontot jelenthetett Fernando Alonso és a Ferrari jövője szempontjából, értesülések szerint ugyanis a spanyol szerződésének van egy olyan záradéka, ami lehetővé teszi számára, hogy akár már az idei szezon végén felbontsa 2016-ig szóló kontraktusát.

Idén Alonso lehet a pilótakeringő kulcsa. Már tavaly is ezt mondták, akkor viszont a spanyol nem mozdult, noha eligazolásának máig terjengő hírei szinte pontosan egy évvel ezelőtt kaptak igazán szárnyra. Egyértelmű, hogy a nyilvánosság felé intézett nyilatkozatok a bizakodásról és az összetartástól már csak üres szavak, és a spanyol szívesen dobbantana, ha megfelelőek lennének ehhez a körülmények számára.

 

És most ez akár meg is valósulhat. Az elismert újságíró, Joe Saward értesülései szerint kétségtelen ugyan, hogy a feleket 2016 végéig szerződés köti egymáshoz, az viszont tartalmaz egy olyan záradékot, hogy ha a Ferrari nem áll a konstruktőri tabella első három helyének valamelyikén, akkor Alonso következmények nélkül elsétálhat tőlük. Hockenheimben pedig megvalósultak ennek körülményei, amikor Valtteri Bottas újabb dobogója révén a Williams letaszította az olaszokat a negyedik helyre. Nem tudni ugyan, hogy milyen határidőre kell teljesülnie ennek a kikötésnek ahhoz, hogy érvénybe lépjen ez a záradék, de a Ferrarinál a pilótakérdés általában az Olasz Nagydíj előtt letisztázódik, tehát kritikus pillanatban jött ez a pozícióvesztés.

 



Persze az is kérdés, hogy a 33. születésnapját hamarosan betöltő spanyol melyik csapatnál tudja elképzelni leginkább sorsa jobbra fordulását. Kézenfekvő lenne a McLaren, ahol szintén érdeklődnek iránta, és biztosan tudnának is helyet szorítani számára - a Honda motor azonban a magas várakozások ellenére is egy újabb ugrás lenne az ismeretlenbe.

 

Ám ha Alonso úgy gondolja, hogy a közeljövőben is a Mercedes motor lesz a nyerő, akkor a stuttgartiak által ellátott elérhető legjobb csapatot kell választania. Ez nem lehet a gyári istálló, ahol a következő évet is Lewis Hamiltonnal és Nico Rosberggel képzelik el. Mögöttük a Williams következik, ami szintén érdekes helyzetet teremtene. Saward eljátszott annak gondolatával, hogy adott esetben a grove-iak is összepárosítanák-e Alonsót Felipe Massával, vagy inkább félrelöknék az útból a brazilt egykori csapattársa kedvéért. A Williams költségvetése persze jelenleg nem tenné lehetővé egy ekkora név leszerződtetését, de kétségtelen, hogy a spanyol jelenlétével a csapat értéke is megnőne és ismét vonzóvá válna a szponzorok számára. Jelenleg például a névadó Martinival kötött szerződés is kevesebbet fizet számukra, mint sikeresebb csapatoknál a lényegesen kisebb támogatók.

 

A Ferrari pedig hiába tudhat soraiban két világbajnokot, nagyobb pilótadilemmával néz szembe, mint talán bárki más a mezőnyben, hiszen egyikük a távozást fontolgatja, a másik, Kimi Raikkönen pedig jelentősen alulmúlja az elvárásokat. Saward szerint Luca di Montezemolo tavaly ősszel elsősorban azért nyúlt Raikkönenhez, mert komolyan tartott attól, hogy Alonso már az év végén lelép, és nem hagyhatta a csapatot élversenyző nélkül. Elhamarkodott döntése miatt pedig most újabb válaszút elé kerültek. Teljesítménye miatt a csapat akár már az idei év végén szívesen megszabadulna a finntől, ez viszont nem mutatna jól, ha a spanyol eközben önszántából távozna. A Ferrarinál viszont látják, hogy Raikkönenre jelen állapotában nehéz lenne alapozni egy bajnoki hadjáratot. Könnyen a visszájára sülhet el a csapat konzervatív választása, hiszen ha már tavaly bizalmat szavaztak volna Nico Hülkenbergnek vagy Jules Bianchinak, most lenne egy olyan fiatal pilótájuk, aki Alonso távozása esetén azonnal át tudná venni a vezető szerepet, és akár hosszú évekre megoldaná a pilótakérdést Maranellóban.

 

Jelenleg viszont nagyon érik a szezon végi újabb változás a pilótafelállásban, amiből már sokkal nehezebb lesz jól kijönni.
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: