DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 18. csütörtök
F1

Erős lesz a McLaren Hockenheimben

A Német Nagydíj a Formula-1 egyik legrégebbi versenye. A világbajnoki naptárban először 1951-ben kapott helyet, amikor a hírhedt Nürburgring Nordschleifén rendeztek versenyt, Hockenheim először 1970-ben látta vendégül a mezőnyt. Amikor Niki Lauda csúnya balesete véget vetett a Nordschleifén folyó versenynek, Hockenheimbe került át a futam és 1977-től a verseny állandó helyszínévé vált. Hosszú, széles egyenesei általában izgalmas versenyeket eredményeznek, amelyet a pilóták és a rajongók is szeretnek.

A hockenheimi pályát 1932-ben építették. Először egy padlógázas, 6.7 kilométer hosszú pálya volt, ahol a Mercedes-Benz - a McLaren motorpartnere - tesztelte utcai- és versenyautóit. A stadionrészt a második világháború után építették be és 1968-ban, Jim Clark Formula-2-es versenyen történt halálos balesetét követően sikánokat is kialakítottak.

Ezt követően közel 30 évig a vonalvezetés változatlan maradt, a pálya 1970-től állandó helyet kapott a versenynaptárban. Majd 2007-től az új Nürburgringgel váltott évben rendezik a Német Nagydíjat.

A mezőny három pilótája közül Jenson Button az egyik, aki a régi Hockenheimringen versenyzett (a pályát a 2001-se futam után lerövidítették és átalakították). A modern pálya 2.3 kilométerrel rövidebb, mint elődje és az átlagsebesség is alacsonyabb, de előzési lehetőségek vannak és jól belátható a teljes pálya.

A hockenheimi aszfalt nagyon sima és miután csak alig található rajta gyors kanyar, a Pirelli így a két leglágyabb keveréket szállítja a versenyre, ahogyan Monacóba, Kanadába és Ausztriába is megtette. A szuperlágy várhatóan nagyobb teljesítményt ad le egy kör alatt az időmérő edzésen, míg a lágy jobb kiegyensúlyozottságot biztosít a versenyen.

A McLaren jó rekordot tart a Német Nagydíjon. A csapat nyolcszor nyerte meg a futamot és kétszer nyert az átalakított hockenheimi pályán. 2012-ben, amikor a mezőny legutolsó alkalommal járt a pályán, Jenson a második lett, míg Kevin Magnussen rendelkezik versenyzői tapasztalattal, de ezen a hétvégén első alkalommal próbálhatja ki az aszfaltcsíkot Formula-1-es autóval.

"Emlékszem a régi Hockenheimre - négy egyenesére, amelyben a 200 mérföld/órás sebességet is el lehetett érni, a számos sikánra és a stadionrészre, ahol szűken kellett menni, mert az autó nem rendelkezett leszorítóerővel" - mondta el Jenson Button. "Napjainkban egy másfajta őrületet jelent a hely, de a korábbi vonalvezetés nagyon érdekes volt. Az átalakított pálya soha nem lesz olyan jó, mint a régi Hockenheim, de érdekes kis pálya és a versenyzésre ösztönzés ihlette a tervezéskor. A hosszú, görbülő egyenes vezet a hatos kanyarhoz, ahol a szélárnyékot ki lehet használni - az előtted lévőt védekezésre kell késztetni, így a hetes kanyar előtt előzni tudsz, mert a másik autó lassú kanyarvételére építeni lehet. A nyolcas kanyar a másik hely, ahol megpróbálkozhatsz az előzéssel - mert itt a kanyart egy másik pilótával kerék-kerék mellett be lehet venni, majd pozícióelőnyben lehetsz. Van néhány gyors kanyar is, de a pályát leginkább a lassú kanyarok uralják, így autónk számára ez nem lesz hátrányos. Ez a verseny több meglepetést is okozhat, ezért várom a hétvégét."




"Versenyeztem korábban Hockenheimben - 2010-ben, amikor a német Formula-3-ban szerepeltem - ez az a pálya, amelyet nagyon szeretek" - tette hozzá Magnussen. "Jó keveréke a kanyaroknak, közepes sebességű pálya, itt sok időt lehet tölteni komoly csatával, így fontos egy olyan autó, amelyben megbízol és amely jó kigyorsítással rendelkezik a kanyaroknál - ezért sok előzési kísérletet lehet látni. Ez a pálya remélhetőleg jobban fekszik majd kicsivel nekünk azoknál a pályáknál, amelyek gyorsabbak és sokkal inkább aerodinamikai függők. Nem hiszem, hogy az erősorrend nagy mértékben megváltozna, de jó lenne néhány pontot szerezni, azért harcolunk, hogy az egyéni és a konstruktőri bajnokságban is előbbre kerüljünk."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: