DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Hamilton újabb kettős sikerre vezette a Mercedest

Lewis Hamilton F1-es pályafutása során első alkalommal szerzett zsinórban három futamgyőzelmet, amikor nagy fölénnyel, könnyedén nyerte a Kínai Nagydíjat. Nico Rosberg csak több előzés árán, a verseny végére jött fel a második helyre, míg Fernando Alonso idén először juttatta dobogóra a Ferrarit.

A szombati esős időmérő után a futam száraz körülmények között zajlott, és noha így mindenki számára szabad volt a gumiválasztás, csak a mezőny közepéről rajtoló Kevin Magnussen döntött úgy, hogy a keményebb keverékeken indul.



 

 



 

A start után hatalmas tolakodás kezdődött az első kanyar felé haladva - ám Hamilton már ebből is kimaradt, hiszen simán eljött a pole-ból és elsőként ért a fordulóhoz. Mögötte nagyszerű rajtot vett Alonso és Felipe Massa is, míg Rosberg kissé beragadt, maga elé engedve ezt a párost. A Williamsben ülő brazil ekkor egy hirtelen mozdulattal próbált bebújni Alonso és a Red Bullok közé, ám autója összeért a Ferrarival. Az ütközés jelentősnek tűnt, és a Williams egy pillanatra a levegőbe emelkedett, de csodával határos módon nem keletkezett végzetes kár a felfüggesztésén. Szintén az első kanyar felé haladva a másik grove-i autó is meleg pillanatokat élt át, hiszen Valtteri Bottas Rosberg Mercedesének koccant neki - hasonlóan szerencsés végkimenetellel.



 



 

Alonso még az első körben megpróbált elmenni a második helyen álló Vettel mellett, de próbálkozása sikertelen volt - ám teljesítményével meglepetést okozott az előző futamokhoz képest, hiszen ezúttal végig tartani tudta magát az élmezőnyben, sőt, az első kiállását egy körrel korábban megejtve át is ugrotta a németet.



 

Rosberg a hetedik helyre csúszott az első kör végére, ráadásul a csapata az autó telemetriáját is elveszítette a bokszban, így sötétben tapogatózva kellett teljesítenie az egész futamot. A német néhány előzést már korán végrehajtott, majd lassan a két Red Bullt és végül Alonsót is levadászta, autója erőfölényére és a boksztaktikára alapozva. Csapattársával azonban Malajziához hasonlóan ma sem tudott versenyre kelni, hiszen Hamilton jelentős előnnyel rendelkezve végig kontrollálta a helyzetet - az üzemanyaggal is jobban spórolt, és a gumijainak jó állapota is meglepte.



 



 

Massa az első kerékcseréjéig szintén az élbolyban volt, ám kiállása katasztrofálisan sikerült. A bokszban majdnem egy teljes percet töltött, mivel a szerelőknek nehezen ment a hátsó kerekek felszerelése. Ezzel a brazil és a csapat újabb jó eredménytől esett el.



 



 

Alonso végül Ricciardo közeledése ellenére is meg tudta tartani a dobogós helyet, ami az első volt csapata számára az idei szezonban. Mögötte a két Red Bull futott be - Ricciardo zsinórban második versenyen tudott négyszeres világbajnok csapattársa előtt végezni.



 

Nico Hülkenberg újabb erős pontszerzést jegyzett, Danyiil Kvjat pedig idén már harmadszor jött be a legjobb tíz között. Kimi Raikkönen azonban csapattársától jelentősen lemaradva csak a 8. pozícióban végzett. A McLaren szintén kiábrándító hétvégén van túl - noha mindkét versenyzőjük célba ért, nem tudták beverekedni magukat a pontszerzők közé.



 

Sanghajban pedig az új technológia már az előző évek megbízhatósági szintjét hozta: mindössze két versenyző nem tudta befejezni a futamot: a rajtnál bajba kerülő Adrian Sutil, és a pontszerzők közül a váltó negyedik fokozatának elvesztése miatt kiállni kényszerülő Romain Grosjean.



 



 

A Kínai Nagydíj végeredménye:



 

Hely Versenyző Csapat Idő/Különbség
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:36:52.810
2. Nico Rosberg Mercedes +18.686
3. Fernando Alonso Ferrari +25.765
4. Daniel Ricciardo Red Bull +26.978
5. Sebastian Vettel Red Bull +51.012
6. Nico Hülkenberg Force India +57.581
7. Valtteri Bottas Williams +58.145
8. Kimi Räikkönen Ferrari +1:23.990
9. Sergio Perez Force India +1:26.489
10. Daniil Kvyat Toro Rosso +1 kör
11. Jenson Button McLaren +1 kör
12. Jean-Éric Vergne Toro Rosso +1 kör
13. Kevin Magnussen McLaren +1 kör
14. Pastor Maldonado Lotus +1 kör
15. Felipe Massa Williams +1 kör
16. Esteban Gutiérrez Sauber +1 kör
17. Kamui Kobayashi Caterham +1 kör
18. Jules Bianchi Marussia +1 kör
19. Max Chilton Marussia +2 kör
20. Marcus Ericsson Caterham +2 kör
  Nem értek célba:    
  Romain Grosjean Lotus 28 kör
  Adfrian Sutil Sauber 6 kör

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: