DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
Túraautó

DTM: Majdnem tökéletes verseny a Mercedes számára

A Német Túraautó Bajnokság csillagos márkája a Lausitzringen végleg levetette magáról a kritikákat, amelyek gyenge szezonról és hátrányról beszéltek a riválisokhoz képest. Az első öt helyen a gyártó négy autója végzett.

Pascal Wehrlein hozta ki a legtöbbet a köd miatt megnyirbált szombati napból, pole-pozíciót szerzett, vasárnap pedig a legjobbakhoz méltó versenyt futott, nem hibázott, és futamot nyert. 19 évesen a kategória messze legfiatalabb futamgyőztesévé vált. "Ezen már aligha lehetne javítani. A boldogságom óriási. A csapat szörnyen jól dolgozott. A bokszkiállások és stratégia is szuper volt. A tempóm igazán meggyőző volt, és uralni tudtam a versenyt az élről. Hihetetlen nap volt, és fantasztikus hét. Egyszerűen mesés" - nyilatkozott a verseny után a boldog Wehrlein, nem sajnálva a jelzőket. Azóta öröme csak fokozódhatott, mivel bejelentették, hogy ő lesz a Mercedes Formula-1-es tartalékversenyzője.

 

Christian Vietoris révén a csapat idei első kettős győzelmét szerezte - a német versenyző, aki Oscherslebenben már maga is megtapasztalta a győzelmet, ennek köszönhetően a bajnokság második helyére ugrott. Szintén olyan eredmény, amiben a Mercedes pár futammal korábban aligha reménykedhetett. "Az autónk a kezdetektől fogva gyors volt. Sajnos a kvalifikációm nem mutatta a kocsi potenciálját, de ezek a körülmények igencsak kedveznek nekem, ezért tudtam, hogy jó esélyem van, akkor is, ha a rajtrácson csak a 11. helyen álltam. Egyértelmű, hogy felfelé ível a formánk, és remélem, hogy ez folytatódni fog."

 



A márka könnyen kisajátíthatta volna a teljes dobogót, Timo Scheider azonban belerondított az összképbe. A negyedik helyen Daniel Juncadella következett, aki az első hat pont nélküli verseny után már kétszer az első öt között végzett. "Ez a szezonom legjobb eredménye, de kissé továbbra is csalódott vagyok, mivel egy lehetséges második helyet veszítettem el, miután áthajtásos büntetést kaptam. Ez valószínűleg első dobogós helyembe került, ezért az eredmény csalódás." A büntetés ellenére Juncadella a verseny utolsó szakaszában meg tudta közelíteni Scheidert.

 

Robert Wickens is fontos szereplője volt a futamnak, a kanadai pilóta kalandos versenyen érte el szezonja második legjobb eredményét. "Ez kissé őrült verseny volt. A 12. pozícióból indulva nem nagyon lehet tudni, mire számíthatsz. Igazából rossz rajtot vettem. Az első körben néhány helyet nyertem, így visszajöttem 12.-nek. Azután a futamom nagyon jól alakult, amíg áthajtásos büntetést nem kaptam. Meglepődtem, mert azt gondoltam, hogy eléggé lelassítottam a sárga zászlók miatt. De nyilván nem így történt. Sajnos ez elvette minden esélyem a dobogóra, de végül ötödik lettem, amire azt hiszem, nincs okom panaszkodni."

 

Érdemes még szót ejteni Vitalij Petrovról, aki pontot nem szerzett, de 12. helye idei legjobb eredménye - egészen eddig nem tudott a 17. pozíciónál előbb végezni. A remek hétvége ellenére azonban nem lehet elégedett mindenki. Paul Di Resta a rajtrács végéről jött előre, a hatodik helyen is járt, de végül műszaki hiba miatt félre kellett állnia. "A rajtrács 21. helyéről jöttem fel a hatodik pozícióba. Jókat csatáztam azokkal, akik az utamba kerültem. Sajnos a kormánymű eltörött egy sor zökkenés miatt, ami a verseny elején történt. Csalódás egy olyan szép felzárkózás után kiesni."

 

A Mercedes egy másik figyelemreméltó eredményt is elért: bár a lausitzringi már harmadik győzelmük volt, most először gyűjtötték ők a legtöbb pontot a gyártói bajnokságban, nem is kevés előnnyel - 68 egységet szereztek, a BMW és Audi csupán 18-18-at. A szezon elején kétszer (Hockenheim és Hungaroring) nulláztak is, ami még édesebbé teszi a domináns sikert.

 

"Először is, gratulálok Marco Wittmann-nak és a BMW-nek a bajnoki címhez, de nekünk is jó okunk van elégedettnek lenni" - értékelte a napot Wolfgang Schattling, a Mercedes kommunikációs főnöke. "Sosem gondoltuk volna a verseny előtt, hogy négy autónk fog a legjobb öt között végezni. Pascal teljesítménye rendkívüli volt. Az előző legfiatalabb DTM-futamgyőztes is tőlünk került ki, Dario Franchitti 19 évvel ezelőtt. Akkor Pascal épphogy már megszületett. Christian felzárkózása a 11. helyről szintén kiváló volt. Daniel és Robert is erős versenyeket teljesített. Kiélvezzük a mai sikert, de tudjuk, hogy még mindig sok munka áll előttünk, száraz pályán is javítanunk kell."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: