öt hivatalos tesztnap állt a mezőny rendelkezésére a szokatlan, nyári előszezonban. Ezek felosztása sem alakult hagyományosan: kettőt rendeztek július elején, kettőt néhány nappal később, az utolsóra pedig közel egyhónapos kihagyással, kedden került sor. A szünetben lezajlott két szimulációs nap is, ahol a versenyhétvége menetét gyakorolták. Minden program a Donington Park pályán zajlott.
A köridőket az öt tesztnapon mérték, négyszer pedig Buemi nevéhez kapcsolódott a legjobb idő. Az egyetlen napon, ami kivételt jelentett - szám szerint a másodikon - Lucas Di Grassi körözött a leggyorsabban, aki az utolsó alkalmat leszámítva mindig a legjobb három között végzett.
Buemi, a Toro Rosso egykori pilótája, egyben a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) éllovasa, 1:31.792-es köridőt teljesített, de a negyedik napon ment már ennél jobban is, akkor a 1:31.083-at futott. Kedden csapattársa, Nicolas Prost - akinek apja, Alain Prost az e.dams-Renault társtulajdonosa - zárt mögötte, a harmadik helyen egy újabb francia, Frank Montagny következett. Az eddig mindig elöl záró Di Grassi ideje hatodik pozíciót ért. A legnagyobb nevek, a Forma-1-ben leghosszabb időt töltő Nick Heidfeld és Jarno Trulli csupán a 10. és 15. helyen fejezték be, egy másodperc körüli lemaradással.
Habár az első éles versenyhétvége, Peking előtt már nincs több tesztelés kitűzve, egyes csapatok továbbra sem véglegesítették versenyzőfelállásukat. Az Andrettinél egy, a China Racingnél továbbra is két hely kiadó: előbbinél Charles Pic, utóbbinál Nelson Piqet Jr., Ho-Pin Tung és Antonio Garcia vezetett. Bár az Aguri és Dragon csapat már bejelentette két-két versenyzőjét, az ő elektromos autóikban Takuma Sato és Oriol Servia bukkant fel, Antonio Felix da Costa és Mike Conway helyén. A portugál az ötből csupán egyetlen napon gyűjtögette a kilométereket.
Az utolsó tesztnap eredménye:
Versenyző | Csapat | Körök | Idő | Hátrány | |
1. | Sébastien Buemi | e.dams-Renault | 70 | 1:31.792s | |
2. | Nicolas Prost | e.dams-Renault | 67 | 1:32.117s | +0.325s |
3. | Franck Montagny | Andretti Autosport | 72 | 1:32.143s | +0.351s |
4. | Bruno Senna | Mahindra Racing | 62 | 1:32.249s | +0.457s |
5. | Sam Bird | Virgin Racing | 74 | 1:32.292s | +0.500s |
6. | Lucas di Grassi | Audi Sport ABT | 32 | 1:32.293s | +0.501s |
7. | Karun Chandhok | Mahindra Racing | 46 | 1:32.369s | +0.577s |
8. | Jerome dAmbrosio | Dragon Racing | 58 | 1:32.646s | +0.854s |
9. | Stephane Sarrazin | Venturi | 69 | 1:32.663s | +0.871s |
10. | Nick Heidfeld | Venturi | 60 | 1:32.775s | +0.983s |
11. | Nelson Piquet | China Racing | 63 | 1:32.808s | +1.016s |
12. | Jaime Alguersuari | Virgin Racing | 52 | 1:32.821s | +1.029s |
13. | Charles Pic | Andretti Autosport | 55 | 1:32.841s | +1.049s |
14. | Daniel Abt | Audi Sport ABT | 53 | 1:32.867s | +1.075s |
15. | Jarno Trulli | Trulli | 70 | 1:32.892s | +1.100s |
16. | Oriol Servia | Dragon Racing | 62 | 1:33.411s | +1.619s |
17. | Antonio Garcia | China Racing | 79 | 1:33.469s | +1.677s |
18. | Takuma Sato | Amlin Aguri | 48 | 1:35.425s | +3.633s |
19. | Michela Cerruti | Trulli | 53 | 1:35.444s | +3.652s |
20. | Katherine Legge | Amlin Aguri | 61 | 1:38.112s | +6.320s |