Rajongói őrület
Az egy-egy illetéktelen pályára lépő által okozott veszély eltörpül amellett, amikor rajongók hada lepi el az aszfaltcsíkot, még mielőtt a verseny leintése után erre engedélyt kapnának. Ez történt az 1992-es Brit Nagydíjon, hiszen domináns bajnoki évében Nigel Mansell hazai közönsége előtt is győzni tudott, az őt éltető szurkolók tömege pedig már a kockás zászló előkerülését megelőzően utat talált a pályára, hogy együtt ünnepelhessenek nemzeti hősükkel. Mansell már csak levezető köre során, az első kanyarban találkozott a tömeggel, akik lassan a célegyenesben is feltűntek, ahol viszont az utolsó körüket teljesítő pilóták még versenytempóban haladtak. Az utolsó kanyarban ráadásul még egy előzés is történt, amikor Michael Schumacher átvette a 4. helyet a kigyulladt motorjával a célba guruló Gerhard Bergertől. Nem volt tehát veszélytelen a nézők rohama, noha végül a mezőny gond nélkül el tudott jutni a bokszig, még ha Mansell autója már szinte ki sem látszott az őt körülvevő rajongók közül a levezető körének végén.
Illegális rajtoló
A pályára való behatolás talán legveszélytelenebb formája az, ha valaki egy versenyautóval "szökik be" a mezőnybe, és a többiekhez hasonlóan egész egyszerűen próbálja teljesíteni a futamot. Hiszen ilyenre is volt már példa. A különös tett a német Hans Heyer nevéhez fűződik, aki 1977-ben hazai futamára próbált kvalifikálni az őt egyszeri alkalommal felkérő ATS csapattal. Sikertelenül, hiszen a 30 résztvevő közül 27. lett, de csak a 24 legjobb idővel rendelkező pilótát engedték elrajtolni.
Heyer a futam előtt autójával a bokszban várakozott, amit a szabályok lehetővé is tettek, hiszen az időmérő kiesői beugró pilótákként funkcionáltak arra az esetre, ha valaki nem tud elrajtolni. Ezúttal senkinek nem volt gondja, de a német úgy gondolta, mégsem akarja elszalasztani a talán soha vissza nem térő lehetőséget, hogy elinduljon egy F1-es versenyen. A garázsból kihajtva a mezőny után eredt, ami egy jó darabig a versenyirányítás előtt is észrevétlen maradt. Mire felmutatták volna neki a kizárást jelentő fekete zászlót, Heyer autója a 10. körben már váltóhiba miatt megállt. A túra- és sportautózásban tisztességes eredményekkel rendelkező, mindig is különcségéről ismert német ez a szokatlan eset után többé már nem kapott lehetőséget a Formula-1-ben, így azzal a furcsa eredménnyel jegyzik őt a sport történelemkönyveiben, hogy egyetlen versenyhétvégéje során nem sikerült kvalifikálnia a futamra, mégis kiesett, ráadásul ki is zárták.öngyilkossági kísérlet
Mind közül a legijesztőbb eset bizonyára az, ami az 1991-es szezonnyitó USA Nagydíj hétvégéjén történt. A phoenixi utcai pályán pénteken előkvalifikációt rendeznek a mezőny sereghajtói számára, azonban mindössze néhány perccel a kezdés után a pályabíróknak elő kellett rántaniuk a piros zászlókat, mert egy ember mankókkal felsétált az aszfaltra, és az út közepére feküdt, amely mozdulatsor elég egyértelműen árulkodott szándékairól.A gyors leállítás miatt szerencsére senki nem találta őt el. Mint utóbb kiderült, a 27 éves illetőt Marlon Rauvellinek hívták, akit pár órával korábban engedtek ki a közeli Maricopa Egészségügyi Központból. Az eset után azonnal vissza is vitték oda, az edzés pedig zavartalanul folytatódott tovább.
A belga Eric van de Poele került a legközelebb ahhoz, hogy nekihajtson a földön fekvő személynek, s a Lanborghinivel első F1-es versenyhétvégéjén résztvevő pilótát igazán meglepte a váratlan útakadály. "Nem hittem a szememnek. A legelső körömet teljesítettem az F1-ben, és mindennek profin kellett volna működnie. Aztán elfordultam a kanyarban, és egy ember ott feküdt a pálya közepén" - idézi vissza kellemetlen emlékeit a belga.