DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Off-road

Vaskó és Varga is a Magyar Kupa A-döntőjében

A Bánkuti Motorsport az év többi versenyéhez hasonlóan a Magyar Nyílt Rallycross Bajnokság ötödik, KakucsRingen megrendezett versenyén is négy versenyzővel képviseltette magát, közülük ketten indultak a Magyar Kupában. A kakucsi hétvége mindkettejük számára jól sikerült, hiszen egyaránt bejutottak az A-döntőbe.

A 12 éves Vaskó Dominik - aki két év Junior Kupás szereplés után lépett fel idén a Magyar Kupa felnőtt ob-mezőnyébe - eddigi legeredményesebb versenyhétvégéjét zárta a tél folyamán újonnan épített Peugeot 206-os versenygépével. Úgy tűnik, az autó mostanra kinőtte gyerekbetegségeit, Domi pedig a kakucsi versenynap második felére komolyan belelendült, és az első előfutam szerény 18. helye után előbb a második előfutamban egy 6., majd a harmadikban egy 2. helyet villantott. Ezzel a huszáros hajrával automatikusan jegyet váltott magának az A-döntőre.



Mindeközben csapattársa, az egész évben egy bérelt széria Opel Astrát terelgető Varga Viktor egy 6., egy 7. és egy 10. hellyel a B-döntő 3. rajtkockájába kvalifikálta magát, ahol öt vetélytársával szállt harcba az egyetlen továbbjutást érő helyért. A "sok az eszkimó, kevés a fóka" tipikus esete állt fenn, mint minden B-döntőben, de ezúttal - idén már nem az első briliáns futamával - neki sikerült megkaparintania az egyedüli feljutást érő, 1. pozíciót. Nem volt egyszerű, és egy gyönyörű szép előzésen keresztül vezetett az út hozzá.

Az A-döntőben a Bánkuti Motorsport két pilótája az utolsó rajtsorból indulhatott egymás mellől. A rajt Viktornak sikerült a legjobban, aki innentől végig űzte-hajtotta ellenfeleit. Benne volt még a B-döntő lendülete, és ez szemlátomást jó hatással volt versenyzésére. Lakatos Lénárddal volt nagy csatában, akivel a Joker-körről visszajövet összekoccant. Végül 4.-ként szelte át a célvonalat, ám a versenybírák - utólag, az imént említett koccanás miatt - az A-döntő utolsó helyére sorolták vissza, így összességében az abszolút 6., géposztálya 3. helyén zárta a versenyt, közvetlenül Dominik mögött. Az 1600 köbcentiméter alatti géposztály ünnepélyes eredményhirdetésén így aztán a két csapattárs együtt ünnepelhetett a győztes Góth Viktor két oldalán.

Jó szereplésének köszönhetően Viktor a Magyar Kupa abszolút értékelésében a 4., géposztályában a 2. helyre jött fel, míg a szezont technikai problémái miatt gyengébben kezdő Dominik abszolútban a 10., géposztályában az 5. helyre lopódzott előre az összetettben. Folytatás október első hétvégéjén, Nyirádon, ahol az utolsó két forduló vár a mezőnyre.

 

Vaskó Dominik (Magyar Kupa, Peugeot 206)

"Nagyon jó érzés volt a Peugeot-t ismét vezetni. Nem is gondoltam volna, hogy az A-döntőbe bekerülök, mert ez az év ugye arról szól még elsősorban, hogy gyakorlok és tanulom ezt az autót. Ráadásul az időmérőn és az első előfutamban is csak a 18. leggyorsabb voltam, úgyhogy elég nehézkesen indult ez a verseny, de utána nagyon belelendültem, hoztam egy abszolút 6., majd egy abszolút 2. helyet, így sikerült egyenes ágon bejutnom az A-döntőbe. Ott sajnos már nem tudtam javítani, mert az egyik körben elvesztettem a tapadást a sikánban és megpördültem, így az abszolút 5., géposztályom 2. helyén zártam ezt a kakucsi versenyt. Az autó nagyon erős, még mindig csak tanulom, de időről időre egyre jobb eredményeket érek el vele úgy, hogy jobban kitapasztalom a határait. Készülünk a nyirádi versenyre, ami nekünk nem dupla, hanem tripla verseny lesz, hiszen én az autókrossz ob-n is indulok. Mindenképpen feljebb akarok kapaszkodni az év végi bajnoki tabellán, ezzel a céllal fogok rajthoz állni."

 

Varga Viktor (Magyar Kupa, Opel Astra)

"Eléggé vegyes érzések kavarognak most bennem. Maga a verseny nagyon jól sikerült, és úgy érzem, majdnem sikerült a 100%-ot kipréselnem az autóból, de utólag sajnos kizártak az A-döntőből szabálytalan előzésért. A Joker-körről jöttem vissza, és elviekben ugye elsőbbséget kell adni a rendes nyomvonalról érkezőnek. Tény, hogy én ezt most nem tettem meg, de lapjával érintkeztünk. Egy ilyen kiélezett versenyhelyzetben a pilóták 99%-a ugyanúgy nem vette volna el a gázt, ahogy én sem. Ott voltam a belső íven, fél autóval a riválisom előtt, úgy éreztem, megvan a pozíció. Sajnos a versenybírák ezt kívülről máshogy látták, ezért utólag hátrasoroltak. Sem a csapatom, sem én nem szeretek óvni, így elfogadtuk a döntést, persze nagyon kíváncsi vagyok a szituáció külső felvételeire. Előtte a B-döntőt a 3. helyről indulva sikerült megnyernem, és ez majdnem mindenért kárpótol. Végül is jó napot zártam, tetszett a verseny, jól is éreztem magam, ezt az eredményt előre is elfogadtam volna, de... Végül is elégedett vagyok. A nyirádi utolsó két futamon lesz még alkalmam tovább javítani az ob-s pozíciómon."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: