DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
Off-road

Szabó Krisztián: Sok pontot érő második hely

Bár a remélt győzelem ezúttal nem jött össze, ám így is eredményesen zárult a 2014-es FIA Autocross Európa-bajnokság harmadik fordulója a címvédő Szabó Krisztián számára, aki a németországi Matschenbergben a második helyen végzett a Buggy 1600-as kategória A-döntőjében. Ez korábbi seelowi győzelme után idei második dobogós helyezését jelentette.

A matschenbergi fordulót megelőzően Krisztián idei Eb-szezonja a "mindent vagy semmit" elve szerint alakult, hiszen a németországi Seelow-ban, legkevésbé kedvelt versenyhelyszínén egy saját maga által sem várt győzelemmel kezdte az évet, a lettországi Bauskában, kedvenc pályáján viszont önhibáján kívül, motorprobléma miatt nullázott. Ezen a hétvégén azzal a szándékkal utazott ismét Németországba, hogy megszerezze idei második Eb-futamgyőzelmét. Ez ugyan nem sikerült neki, ám ez a mostani 2. hely szó szerint aranyat érhet még a végelszámolásnál.



"örülök ennek a 2. helynek, mert sok bajnoki pontot ér, és sikerült vele öt pontra csökkentenem a hátrányomat az összetettben. Hárman vannak előttem, de csak egy-egy pont a különbség, úgyhogy nyugodt szívvel kijelenthetem, hogy a Seelow-ban aratott győzelmünkkel és az itteni második helyünkkel sikerült kompenzálni a lettországi motorprobléma miatt kiesett pontokat. Olyan, mintha csak most indulna a bajnokság, a jövő hétvégén, Nova Pakában! Semmi nincs még lejátszva, és mi is ott vagyunk tűzközelben, ami jó. Ráadásul, nekünk két versenyről vannak csak pontjaink, a többieknek pedig háromról, ami a végén még jól jöhet a végelszámolásnál, hiszen egy futam mínuszolásra kerül, bár erre az év harmadik versenye után még korai gondolni" - értékelte a Matschenberg utáni állást Szabó Krisztián, aki ezután a németországi harmadik forduló vasárnapi versenynapjának történéseit részletesebben is kifejtette:

"Matschenbergben a szombati első napot a 8. helyen zártam, vasárnap innen próbáltam tovább építkezni, és minél több pozíciót előrejönni a mezőnyben. Vasárnap a második előfutamom nagyon kalandosan alakult. Az első sorból rajtoltam, két luxemburgi vetélytársam, John Lagodny és Kevin Peters közül. A rajtot én kaptam el a legjobban, Kevint sikerült is lehagynom, míg Johnt körülbelül egy keréknyivel előztem. Így érkeztünk meg, szinte fej-fej mellett haladva az ugratóhoz, ahol viszont csak egy autó fér el. Én voltam a jobb helyen, de a lényeg, hogy egyikünk sem vette el a gázt, Lagodny első kereke felkapott az én hátsó kerekemre, majd az ő autója a korlátra is felmászott, az megdobta és felborult. Én is megforogtam, és ketten belém jöttek hátulról - piros zászló, gyors szerelés és új rajt!"





"A csapat tökéletes munkát végzett, és szerencsére időben el tudtunk készülni az új rajtra, és amin mindenki meglepődött, hogy Lagodny is ott volt! Második nekifutásra is én jöttem el a legjobban a rajtból, és most már tisztán el is tudtam fordulni elsőként. Bár ment megint a helyezkedés, de most Lagodny az utolsó pillanatban elvette a gázt. Az ugratót viszont kicsit rosszul vettem, bebicskázott az autó, és mire összeszedtem, Kevin el tudott menni mellettem. Ezután végig szorosan üldöztem, néhány centiméterre voltam tőle az összes kanyarban, és a végén, az utolsó kör utolsó kanyarjában - amit én már a verseny előtt kinéztem magamnak - sikerült egy rövidebb féktávot véve meglepnem, és néhány centivel megelőznöm őt a leintésnél. A kigyorsításom így nagyon rossz lett, ezért tudtam, hogy ezt csak az utolsó körben játszhatom el, amikor már csak néhány méter van hátra a leintésig. Bejött, amit elképzeltem, és ez mindig jó érzés!" - tért ki bővebben a hétvége legizgalmasabb epizódjára a 22 éves pilóta.



"A harmadik előfutamomban egy viszonylag könnyebb csoportot fogtam ki, és elég simán, néhány másodperc előnnyel nyerni tudtam. Ekkor már kicsit vizes volt a pálya, mivel egész nap szemerkélt az eső, aminek örültem, mert szeretek ilyen körülmények között menni. Az előfutamok összesített eredményei alapján két 1. helyemnek köszönhetően az A-döntő 3. rajtkockájába, vagyis az első sorba kaptam besorolást. A rajt utáni métereken nem a jó íven voltam, mert pont ott kellett mennem, ahová az ideális ívről kihordták az előfutamokban az autók a laza sarat, ezért tudtam, hogy nem lesz könnyű megtartani a pozíciómat. Szerencsére ez sikerült, a jó kezdés tehát megvolt. Két körig a 3. helyen mentem, ekkor az addig élen álló René Mendelnek kitört a kereke, és félreállt, így feljöttem a 2. helyre."



"Innentől végig védekeznem kellett, mert Kevin Peters szorosan ott loholt a nyomomban, és különösen az utolsó két körben nagyon keményen támadott. Próbáltam okosan zárni az íveket, és inkább picit szűken és lassabban fordulni, főleg az utolsó kör utolsó kanyarjában, a leintés előtt, hogy még csak véletlenül se legyen esélye visszaadni azt, amit a második előfutamban eljátszottam vele. Sikerült végig magam mögött tartanom őt, a végén két tizeddel előztem meg a leintésnél - szoros volt! Michael Buddelmeyer, aki nyert előttem, így is mögöttem van még az összetettben, a bajnokságot vezető Mendel pedig csak 10. lett, úgyhogy az összetettben is nagyon összesűrűsödött a mezőny eleje. Ennek örülök, mert én is ott vagyok a top3 nyomában, és jövő hétvégén, Nova Pakában tovább támadhatom őket. Köszönöm a csapatnak a nagyszerű hétvégi munkát, és gratulálok honfitársamnak, Kárai Tamásnak a Touring Autocross kategóriában elért újabb győzelméhez" - tette hozzá végül kétszeres junior és egyszeres felnőtt Európa-bajnokunk, aki Kárai Tamás 60, Klenáncz Szabolcs 2, Klenáncz József 1 és saját maga 37 pontjával jelenleg Csehország és Németország mögött, 13 másik nemzet fiait megelőzve, a 3. helyen hozza a magyar csapatot a Nemzetek Kupája összesített pontversenyében.

A pénteki nap videó összefoglalója:


 
Szombati videó összefoglaló:


 
Vasárnapi videó összefoglaló:

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: