DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
Off-road

Vaskó a B-döntő 1. helyéről, Varga az A-döntőből esett ki

A Magyar Nyílt Rallycross Bajnokság pünkösdi harmadik fordulóján a Bánkuti MotorSportot két versenyző képviselte a Magyar Kupa 21 fős mezőnyében. A máriapócsi RabócsiRingen rendezett versenyen a 12 éves Vaskó Dominik és a családapa Varga Viktor is végig jó tempót diktált, ám a döntőkben a kigödrösödött talaj mindkettőjük versenytechnikáján kifogott.

Vaskó Dominiket a legutóbbi, nyirádi versenyen még egy kisebb konstrukciós hiba hátráltatta Peugeot 206-osa futóművének kapcsán, ám ezt a problémát azóta orvosolta a csapat, így a 12 éves tehetség a mostani, máriapócsi versenyen már problémamentesen tudott arra koncentrálni, hogy fokozatosan gyorsuljon az új autóval. Ez sikerült is neki, hiszen hétfőn, a harmadik előfutamban már egy abszolút 4. hellyel véttette észre magát, és épphogy csak lecsúszott arról, hogy egyenes ágon bejusson az A-döntőbe. Ehhez a három előfutam összesített eredményei alapján a top5-ben kellett volna szerepelnie, ő a 6. volt, így a B-döntő rajtját ő várhatta az 1. rajtkockából.



A rajtot jól kapta el, majd magabiztosan tartotta vezető pozícióját, szorgosan közeledve a B-döntő megnyeréséhez és ezzel az A-döntőbe való feljutáshoz, ám a hátsó földes részen az egyik csavar nem bírta a megnövekedett terhelést, ami elindított egy olyan láncreakciót, melynek folytán Dominik néhány méterrel később kénytelen volt félreparkolni az autót. Az ifjú pilóta így összességében a 7 pontot érő 10. helyen zárta a versenyt, míg géposztályában a 6. helyen végzett. Kár érte, mert szép lett volna az A-döntő, és erőből Dominak most ott is lett volna a helye.

Remekelt a pünkösdi hosszúhétvégén a Bánkuti Motorsport másik, a Magyar Kupában érdekelt pilótája, Varga Viktor is, aki bérelt Opel Astrájával megérkezett a közvetlen élmezőnybe. A vasárnapi előfutamot az abszolút 3. helyen zárta, majd hétfőn egy 5. és egy 2. helyet tudott felmutatni az előfutamokban, így egyenes ágon bejutott az A-döntőbe, annak is az igen előkelő, 3. rajtkockájába. Viktor a döntőben is jól tartotta magát, és jó úton haladt afelé, hogy megszerezze idei első abszolút dobogós helyezését a magyar bajnokságban, ám a hátsó földes rész gödrei sajnos vele is kibabráltak. Eltört a féltengely, és Viktor is kénytelen volt leparkolni az Astrát, néhány méterrel arrébb, mint csapattársa tette azt néhány perccel korábban, a B-döntőben. Varga így összességében az abszolút 6., géposztálya 3. helyén zárta ezt a versenyt, a bajnoki tabellán pedig három forduló elteltével az 5. helyet foglalja el.   
 



Varga Viktor (Magyar Kupa, Opel Astra)
"A döntőig nagyon jól alakult minden ezen a versenyen. Vasárnap az időmérőn és az első előfutamon 3. lettem, aztán hétfőn egy 5. és egy 2. helyet értem el az előfutamokban, amivel összességében az A-döntő 3. rajtkockájára kvalifikáltam magam. A döntőben sajnos a 3. körben eltört a féltengely, így félre kellett állnom. Hátul a földes rész nagyon kigödrösödött a végére, és az egyik leérkezésnek sajnos ez a féltengelytörés lett a vége. Úgy érzem, ha ez nincs, akkor abszolút dobogó esélyes lettem volna, és erőből ezt sikerült is volna elérni, így viszont be kell most érnem az abszolút 6. és géposztály 3. hellyel. Az új autóm valószínűleg a következő versenyre sem fog még elkészülni, úgyhogy marad az Opel Astra. De nincs ezzel probléma, mert szerencsére ezzel az autóval is egyre előrébb sikerül keverednem, de vegyes érzések kavarognak bennem. Én azt hiszem, most már ideje lenne - az egyébként jó - RabócsiRing-i pálya hátsó, murvás részét az OB, illetve Zóna színvonalának megfelelő minőségre hozni, mert amit ezen a hétvégén is - sok más előző futamhoz hasonlóan - az első 50 m-es szakaszon mi versenyzők, csapatok otthagytunk (helyezések, jelentős anyagi károk), az nem normális. Nem jó a szájízem."

 


 

Vaskó Dominik (Magyar Kupa, Peugeot 206)
"Sajnos a B-döntőben a hátsó, gödrös földes szakaszon a futóműben egy csavarmenet eltört, ami miatt a gátló kitört, a féltengely kimozdult a váltóból, az autó nem fordult, így ki kellett állnom. Sajnálom, hogy így ért véget ez a versenyünk, mert szerintem a B-döntőt simán meg tudtam volna nyerni, hiszen az élről estem ki. Többen is mondták, hogy kívülről is látszott, ahogy egyre jobban, körről körre ráérzek az autóra, és egyre gyorsabban tudok vele menni. Ennek örülök, mert én is így éreztem belülről, de egyúttal szomorú is vagyok, hogy a pálya hibája miatt életem első felnőtt A-döntőjéről lemaradtam. A következő rallycross OB-futamon, Fuglauban én nem tudok indulni, így most inkább két autocross OB-n állok rajthoz, illetve majd az utána következő rallycross futamon, Nagydoboson. Próbálunk minél több versenyen elindulni, hogy még jobban megszokjam az autót, és az apró gyerekbetegségeken is minél hamarabb túlessünk."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: