DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
Off-road

Harsányi előnye tovább nőtt az összetettben, Vass először A-döntőben

Pozitív hétvégét zárt az RXC Technics Motorsport csapata Máriapócson, a Magyar Nyílt Rallycross Bajnokság idei harmadik fordulójának helyszínén. A pünkösdi hosszúhétvége egy 2. és egy 4. helyet hozott a csapatnak.

Ez ugyan azt jelentette, hogy megszakadt a nyolcszoros magyar bajnok Harsányi Zoltán eddigi makulátlan 2014-es győzelmi mérlege, ám nyugodtan kijelenthetjük, hogy ez a 2. hely most tényleg egy győzelemmel ért fel. Tudniillik, vasárnap és hétfőn is hátráltatta kisebb-nagyobb technikai probléma a sokat látott Mitsubishi Lancer EVO V-öst, hétfőn ráadásul a lehető legrosszabbkor: az A-döntő rajtjánál. Tudjuk, milyen kulcsfontosságú szerepe van a rallycross-ban a jó rajtnak, hiszen nehéz előzni, főleg egy olyan pályán, mint Máriapócs, ahol nincs Joker-kör. Harsányi megoldotta a feladatot, és jelesre vizsgázott pályaismeretből és tapasztalatból. Tudta, hol kell menni, szemfüles volt, okos és legfőképpen pontos, hiszen nem volt sok helye betenni az autót riválisai mellé, mégis teljesen tisztán, kontaktus nélkül előzte meg Wieszt Jankót és Simon Zoltánt is.  



Hogy a kétszeres autocross Európa-bajnok Kárai Tamás vajon fogható lett volna egy jobb rajttal, vagy sem, azt valószínűleg sosem fogjuk megtudni, az viszont biztos, hogy Harsányi ezzel az eredménnyel is maximálisan elégedett lehet, hiszen a 2. hely azt jelenti, hogy az összetettben 17 pontra növelte előnyét Mózer Attilával szemben.



Sikeres hétvégén van túl a csapat másik versenyzője, Vass Zoltán is, aki saját szavaival élve kezdi egyre inkább "belakni" az új Coltot, amivel a mostani versenyen már az A-döntőbe jutott, úgy, hogy az oda vezető úton két előfutamgyőzelmet is bezsebelt. A döntőben már pechje volt, hiszen egy defekt miatt vissza kellett vennie a tempóból, ám így is a 4. helyen ért célba.


 
Harsányi Zoltán (SuperCars, Mitsubishi Lancer Evo V.)
"összességében örülök ennek a 2. helynek. Az idei száz százalékos mérlegem ezzel megszakadt ugyan, de ami ennél sokkal fontosabb, hogy a bajnokságban növeltem az előnyömet a legközelebbi vetélytársaimmal szemben, akik most mind picit hátrébb végeztek. Az első nap végén nem álltunk jól, mert az aznapi előfutamban rögtön a rajtnál elment a hátsó hajtás, úgyhogy ott csak egy 7. helyet sikerült mennem. Hétfőn aztán egészen a döntőig gördülékeny napunk volt, minden jól ment, és Kárai Tomi mellől, a 2. helyről vághattam neki a döntőnek, ott viszont a rajtnál egy kis gondom adódott a rajtprogrammal. Hiába nyomtam be a rajtgombot, elsőre nem vette be, és mire hagytam leesni a fordulatot, majd újra felpörgetni, már csak egy másodperc volt hátra a rajtig, és nem töltődött elég turbónyomás, úgyhogy a többiek elmentek. Wieszt Jankót még az első körben sikerült visszaelőznöm, mert nagyon kisodródott a hátsó földes részen a puha homokra, én meg belül a keményebb talajon jobban ki tudtam gyorsítani. A következő körben ugyanígy sikerült elmennem a Simon Zoli mellett, Kárai Tomi viszont már messze volt, úgyhogy onnantól csak arra figyeltem, hogy egy darabban behozzam az autót a célba, mivel nagyon sok volt ezen a hétvégén a defekt, és minden alkatrész nagyon melegedett a rekkenő hőségben. Sikerült problémamentesen célba érni, és fontos bajnoki pontok szereztünk, úgyhogy ez is egy pozitív hétvége volt. örülünk, és készülünk a következőre."

 




 

Vass Zoltán (SuperCars, Mitsubishi Colt)
"Őszintén szólva a turbó még mindig nem tölt rendesen, úgyhogy igazából nem indultam be, hanem a többiek lassultak picit vissza hozzánk. Ettől függetlenül nagyon örülünk ennek az eredménynek, és hogy sikerült megnyerni két előfutamunkat is a háromból, sikerült bejutni az A-döntőbe és ott a 4. helyen végezni, ez jó dolog, és még milyen jó lesz majd egyszer! A második előfutamban és a döntő végén is a benzinpumpával adódott egy kis problémánk, túlmelegedett a biztosíték és olyankor leold, de hál"™Istennek a döntőt legalább végigbírta. Ezen kívül a döntőben volt egy defektünk is, a hátsó murvás részen sikerült megtalálnom egy gödröt, ami egyből ki is vágta a gumit. Amúgy ezt leszámítva jól szuperált az autó, lett bele stabilizátorunk is, ami miatt a gátlókon is állítanunk kellett, mert először mindig felemelte a hátsó kereket a kanyarokban. Ezt a jelenséget sikerült kiiktatni, viszont még mindig tolja kicsit az elejét, ezért ballal mindig fognom kell, emiatt azonban kicsit lassabb is vagyok a kelleténél. Úgy érzem, egyre inkább sikerül belaknom az autót, és biztató, hogy már ott voltunk az A-döntőben, innen próbálunk építkezni tovább."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: