DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Off-road

Bánkuti Gábor: Nagyon akarom azt a tizediket!

Bánkuti Gábor kilencszeres magyar bajnok, a hazai rallycross bajnokság történetének legeredményesebb versenyzője. Nyugodtan megtehetné, hogy ráül babérjaira, és beéri ennyivel, őt azonban még mindig ugyanaz a tűz hajtja, mint régen: versenyezni és nyerni akar, fair, férfias küzdelemben. Célja, hogy 2014-ben megszerezze tizedik magyar bajnoki címét a rallycrossban!
A Bánkuti MotorSport pilótája, Bánkuti Gábor 1995 óta állandó résztvevője a magyar rallycross bajnokságnak, vagyis az idei lesz a huszadik éve, amit az itthoni rallycross bajnokságban tölt el. A húsz kerek szám, a tíz is az, ezért is lenne szép, ha összejönne az újabb bravúr, és sikerülne megvédenie idén bajnoki címét a Super1600-as kategóriában, ahol 1600 köbcentiméteres motorral hajtott, elsőkerék-meghajtású rallycross autók versenyeznek egymással.

Gábor idén néhány új ellenfelet is kap, hiszen többek között a Super National előző évi abszolút magyar bajnoka, az ifjú Marton Gergely is a Super1600-as kategóriába érkezik. Erős kihívókban tehát nem lesz hiány, és a Bánkuti MotorSport 37 éves pilótája ennek megfelelő elszántsággal és maximalizmussal készíti saját magát és Peugeot 206-os versenygépét az előttünk álló versenyszezon kihívásaira.

"Nagyon akarom azt a tizediket! Tudom, hogy nem lesz könnyű, mert sosem könnyű megnyerni egy bajnokságot, és most megint mindenki engem akar majd legyőzni, az én trónomra tör majd. Ráadásul sok mindent hallok, amiből arra következtetek, hogy nagyon erős ellenfelek érkeznek idén a Super1600-ba. Aki egy helyben áll, az lemarad, ezért tisztában vagyok vele, hogy nekünk is lépnünk kell, ha idén meg akarjuk védeni a címünket."

"Épp ezért több dolgot is fejleszteni fogunk az autón, most épp a féltengelyek megerősítése van soron, ugyanis tavaly ez volt a legégetőbb technikai jellegű problémánk, főleg a nyirádi Eb-n volt bosszantó, ahol három féltengelytörésünk is volt. Ez tehát egy konkrét terület, amin tudjuk, hogy dolgoznunk kell, de ilyen a motor is, amiből erősebb kell, ha tartani akarjuk a lépést a többiekkel. Emellett végre a padlógázas váltást lehetővé tevő rendszer is bekerül az autóba, de ez mind-mind olyan volumenű újítás, amit muszáj tesztelnünk a szezon kezdete előtt. Ez elengedhetetlen, úgyhogy próbálunk időben elkészülni mindennel, és lehetőleg több tesztet is beiktatni még a szezonrajt előtt. Szóval jelenleg is sokat dolgozok az autón, otthon pedig hatalmas szeretet fogad, kisfiam mindig mosolyog, úgyhogy nagyon boldog napokat élünk. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy bánom, hogy nem holnap indul a szezon!" - vallotta be őszintén Gábor, akinek nem oly régen született meg elsőszülött gyermeke, Bendegúz.

Gábornak nemcsak az idei évre van határozott célkitűzése, de már az azt követő szezonról is konkrét elképzelései vannak. "2015-re mindenképp szeretnék új autót építeni, mert már itt lesz az ideje. Ezért már idén évközben elkezdjük majd építeni az új autót, amivel 2015-ben a hazai bajnokság mellett a nemzetközi porondon is szeretnénk majd ismételten megméretni magunkat. Bízunk benne, hogy a világbajnokságot idővel a Super1600-as kategóriára is kiterjesztik (idén rendeznek először vb-t rallycross-ban, de egyelőre csak az összkerekes SuperCars kategória számára), és visszajön Nyirádra. Jó lenne egyszer még úgy igazán odapörkölni a külföldi pilótáknak is, és megmutatni, hogy még mindig megálljuk a helyünket nemzetközi viszonylatban is, legyen szó bármelyik nemzet pilótáiról" - mondta el Bánkuti Gábor, aki 2006-ban, a legelső nyirádi Eb-futamon a szenzációs 4. helyen végzett az akkori Divízió 2-es géposztályban, ami máig a legjobb magyar eredménynek számít az Európa-bajnokság történetében.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: