DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Az LMP1-es autó kanyarban jobb a Formula-1-esnél

Első F1-es munkanapját követően Andre Lotterer összehasonlította a Caterham CT05-öt állandó munkaeszközével, az Audi R18-assal.

A Kamui Kobayashi helyére beugró háromszoros Le Mans-győztes Andre Lotterer első két F1-es szabadedzését követően az újságírók előtt összehasonlította egymással állandó és átmeneti munkaeszközét, azaz az LMP1-es és az F1-es autót. Talán meglepő, talán nem, mindenesetre utóbbi nem minden szempontból nőtt hosszútávú versenyeken használt "riválisa" fölé.



 

"Az F1-es autó sokkal erősebb" - kezdte Lotterer a Sky Sports mikrofonja előtt. "Jó lenne, ha az LMP1-es ilyen erős lenne. A kanyarokban viszont más a helyzet. A Michelin abroncsaink is jobbak valamivel, hiszen 700 kilométert futhatunk egy szetten, az autónak pedig jobb a leszorítóereje, szóval az LMP1-essel kicsit jobban nyomhatod a kanyarokban."



 



 

"Ezen lepődtem meg a legjobban, persze ide eleve alacsony leszorítóerővel érkeztünk szóval az autó várhatóan jobb lesz majd. Most viszont vissza kell fognom magam, és alkalmazkodnom kell" - folytatta Lotterer, aki azt is elmondta, hogyan került az F1 közelébe: "Három héttel ezelőtt felhívott a csapat, én pedig kissé gondolkodóba estem..."



 

"Mindig szerettem volna teljesíteni egy F1-es futamot, és hirtelen itt volt a lehetőség. Bizonyos, hogy nagy kihívást jelent így beugrani, felvenni a tempót és mindent megtanulni, de nincs sok veszítenivalóm. Ez egy jó lehetőség, a karrierem pedig nem ettől a futamtól függ, szóval teljesen nyugodt vagyok."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: