| |
NASCAR: Denny Hamlin idei második győzelme
2012.04.26, csütörtök 09:20

Denny Hamlin az utolsó körökben megelőzte az egyre lassuló, 137 körön keresztül az élen álló Martin Truex Jr.-t és ezzel megnyerte a Kansasi NASCAR futamot. A versenyen ugyan mindössze három sárga zászlós szakasz volt, mégsem mondható hogy unalmas lett volna a verseny.

A hétvégén a Kansas állambeli Kansas City városába látogatott a NASCAR mezőnye. Ez a versenypálya egy 1,5 mérföldes superspeedway, melyen ténylegesen mindössze egy ideális ív van, mely a pálya felső részén található. Már többen szorgalmazták a pálya átalakítását, mellyel több ideális ív válna elérhetővé, ezzel pedig szorosabb versenyek alakulhatnának ki. A pálya amellett hogy igen gyors, elég rossz minőségű aszfalttal rendelkezik. A burkolatot több centiméter széles repedések tartkítják, mely 320 km/órás sebességnél igencsak szétrázza mind az autót, mind a pilótát. Látási problémákat okozva a versenyen, valamint nem ritkán fejfájást kiváltva. A kvalifikáció alkalmával AJ Allmendinger bizonyult a leggyorsabbnak akit Kevin Harvick valamint Joey Logano követett a sorban. Viszont Loganot megbüntették, ami miatt csak a mezőny végéről vághatott neki a futamnak. Így a későbbi győztes Denny Hamlin várhatta a startot a harmadik helyről.

Az időjárás kedvezett a versenynek, ugyanis felhős hűvös idő volt, mely nagyobb sebességet tesz lehetővé a pilóták számára, ugyanis a motorok kevdelik a hideg, sűrű levegőt. A tavalyi futamgyőztes Brad Keselowski volt, aki ezen a napon mindössze a 11. helyről várhatta a startot.

Be kell valljam az előző heti Texasi szintén 1,5 mérföldes verseny után itt sem vártam csodát, egy nem túl izgalmas futamra számítottam, ezzel ellentétben az ellenkezőjét kaptam. A verseny már a rajttól kezdődően tartogatott meglepetéseket, melyek egészen a verseny legvégéig ki is tartottak. El kell hogy áruljam, én egy Restrictor Plate fanatikus vagyok, ami ugye annyit tesz hogy az én várva várt versenyeim Daytonában valamint Talladegában kerülnek lebonyolításra ( nem mellesleg az utóbbi mindössze 2 hét múlva következik ). Azonban a hétvégi futamon sem nekem RP fannak, sem másnak nem lehetett panaszra oka, ugyanis az egész verseny az elejétől a végéig izgalmas volt.


A startot az élről rajtoló Allmendinger igen rosszul kapta el, többen állva hagyták, az élre pedig Kevin Harvick került. Ezt követően a mezőny kissé szétszakadt, az első zöld zászlós kiállások pedig még jobban megkavarták a mezőnyt. A poleból induló Allmendinger elszámolta magát, amikor is a pályán kifogyott autójából az üzemanyag, és már csak lendületből tudott a pitbe gurulni. Megkapta az üzemanyagot majd miután sikerült a motort is elindítani, visszatért a pályára, számára azonban ez a fiaskó igen sokba került, visszaesett a mezőny közepére.

A vezetést Martin Truex Jr vette át, aki körről körre gyorsulva maga mögé utasította vetélytársait. Körökkel később Clint Bowyer a pálya 4-es kanyarjában megcsúszott majd azonnal a pitbe hajtott miután autójában valami felrobbant. Mint a későbbi visszatérésénél kiderült, az esetet követően egy hengert elveszített. De ekkor még képes volt a mezőnybe visszatérve jó köridőket futni.

Az esetet követően természetesen meglendült a sárga zászló, melyet sokan kihasználtak és a pitbe hajtottak. A sorrend azonban lényegében nem változott és következhetett a restart. Mely után hatalmas tülekedés alakult ki, az autók csúszkáltak, lökdösődtek, 2-3 wide alakult ki, mely a pálya jellegéből adódóan igen ritka. Körökön keresztül dúlt az ádáz csata a pozíciókért. Mintha Talladegát láttam volna egy pár percre...

A restartot követően előbb Kevin Harvick majd Kasey Kahne autójából is kifogyott az üzemanyag, melyel épphogycsak képesek voltak eljutni a pitbe. A szakértők arról vitatkoztak vajon mi lehetett ennek az oka, a végén pedig arra a következtetésre jutottak hogy a megváltoztatott váltó áttétel tehető felelőssé a kialakult helyzetért. Ugyanis ez magasabb fordulatszámot eredményezett ezzel pedig értelemszerűen magasabb fogyasztást is. Ezek a csapatok pedig elszámolták magukat a fogyasztást illetően.

A féltávhoz érkezvén a kvalifikáció alkalmával leggyorsabbnak bizonyuló AJ Allmendinger már 2 körös hátrányba került. Ez pedig egyértelművé tette mindenki számára azt a tényt miszerint itt már nem csak fogyasztási problémáról van szó. A motorteljesítmény visszaesett, és már képtelen volt tartani a tempót az élmezőnnyel.

Ekkorra az élen továbbra is a nap folyamán kiválóan versenyző Truex Jr állt. Őt egészen a 114. körig Hamlin követte, ám ekkor Matt Kenseth belső íven megelőzte őt, és feljött a második helyre. Közben Kyle Busch látási nehézségekre, valamint fejfájásra panaszkodott. Két körrel később a 2-es kanyar kijáratánál megcsúszott, de hihetetlen módon megfogta autóját. Vajon a rossz aszfaltozás miatt kialakult látási problémák okozhatták Busch megcsúszását? Ha nem is az, lehet komolyabban is elkéne gondolkodni a pálya újraaszfaltozásán, ugyanis a helyzet évről évre rosszabb.


A pálya felülete

A 133. körben a nap folyamán másodszor is meglendült a sárga zászló, melyet törmelék miatt voltak kénytelenek beinteni. A teljes mezőny a pitbe hajtott, azonban Bobby Labonte miközben depója felé tartott kénytelen volt a füvön leállítani autóját és feladni a versenyt. Autója motorja ugyanis nagy füst kíséretében megadta magát. A kiállások folyamán az élmezőny sorrendje változatlan maradt. Eközben Allmendinger napja még rosszabb lett, ugyanis kénytelen volt újra kiállni a pitbe. Autója motorjába pedig megpróbáltak némi életet lehelni a szerelők. Mint később kiderült sajnos nem jártak sikerrel.

Egy körrel később a 7 hengerrel versenyző Clint Bowyer autója végleg feladta a küzdelmet és a pálya alsó ívén, olajfolyás kíséretében elhagyta a pályát. aminek következtében a pályatisztító autók ismét visszatértek a pályára.


A 142. körben folytatódhatott a futamgyőzelemért folyó harc. Körökkel később az időközben 2. helyet megszerző Jimmie Johnson elkezdte szorongatni az élen álló Truex Jr-t. A 10 körös üldözésnek véget vetve mind a ketten a pitbe hajtottak, melyből ismét csak Truex Jr jött ki győztesen. Eközben Brad Keselowskinak ismét meggyűlt a baja a kiállással, ezúttal nem a sebességget lépte túl, hanem akkora sebességgel érkezett a pit bejáratához hogy képtelen volt befordulni, ezért a hatalmas fékezést követően ismét fel kellett gyorsulni majd a következő körben ismét a pitbe hajtania. Ez másodperceket jelentett számára. Úgy látszik lényegtelen a helyszín, a pit valahogy mindig kifog rajta.

A folytatásban Truex körről körre szakította le üldözőjét Johnsont, azonban Truex nem örülhetett sokáig előnyének. Juan Pablo Montoya 78 körrel a vége előtt a falnak csúszott mely ismét sárga zászlót és a mezőny összetorlódását jelentette. Azonban ezt az esetet Johnson képtelen volt kihasználni, mivel csapata úgy döntött kihozzák őt újra a pitbe.

75 körrel a vége előtt ismét meglendült a zöld zászló, melyet a továbbra is élen álló Truex Jr kapott el a legjobban. A verseny folyamán igen sok kört az élen egyedül töltő Truex Jr eközben kiérdemelte a Mr Lonely ( Mr Magányos ) nevet, melyet a Fox csatorna közvetítő csapatának egyik tagja aggatott rá. Miközben ő az élen zavartalanul rótta a köröket Hamlin visszavette a 2. helyet Matt Kensethtől.

Eközben igazi harc az örök rivális Kevin Harvick valamint a mezőny végéről előretörő Kyle Busch között alakult ki. A korábban szinte egyedüliként a pitbe hajtó Johson pedig elkezdte élvezni az új gumik nyújtotta előnyöket, és körről körre kapaszokodott vissza a dobogóra. Kevesebb mint 56 körrel a vége előtt pedig sikeres támadása következményeként meg is szerezte azt. Öt körrel később a tavalyi bajnok Tony Stewart, aki a verseny folyamán folyamatosan küszködött autójával, a falnak csúszott. Azonban mivel nem került törmelék a pályára, nem lendült meg a sárga zászló sem. Ő pedig mindössze egy pozíciót veszített ezzel a hibával.


Az utolsó kiállások 47 körrel a verseny vége előtt vették kezdetüket. A kiállásokat követően Denny Hamlin egy pillanatra képes volt Truex Jr elé kerülni, ám ez igen rövid életűnek bizonyult. Miközben mindenki azt hitte, hogy ez az előzés a vezető helyért ment, kiderült hogy a versenyt éppen Sam Hornish Jr vezette, aki ezen a pályán már képes volt győzedelmeskedni, bár nem a NASCAR hanem az Indycar szériában, és nem is mostanában. Azonban vezetését mindössze annak köszönhette, hogy míg mindenki más a pitbe hajtott, ő a pályán maradt. Körönként 1 másodperccel volt lasabb, mint a mögötte haladó Truex Jr valamint Hamlin. 35 körrel a vége előtt a pitbe hajtott, mely után már körhátrányban volt kénytelen visszajönni a pályára.

A vezetést ismét Truex Jr vette át Hornish Jr-tól ám Truex lassulni látszott. Körről körre közelítette őt Hamlin, majd 31 körrel a vége előtt megelőzte őt. Az utolsó kiállásig minden rendben volt Truex autójával, azonban az utolsó szett gumi, amelyet feltettek autójára, tönkre tette a versenyét. Az addig nagyszerű autó, egyszer csak elkezdett csúszkálni.

15 körrel a vége előtt azonban, mintha egy csettintésre visszatért volna a tapadás Truex autójába, körről körre dolgozta le hátrányát Hamlinnel szemben. Eközben a pálya újabb áldozata Jeff Gordon lett, aki szintén elveszítette az egyik hengerét.

Az utolsó körök:

A verseny vége igen szorosra sikeredett, ugyanis Truex Jr körönként tizedeket faragott le hátrányából. Három körrel a vége előtt pedig, egy hihetletlen manővert követően, megpróbált ismét az élre kerülni. Az úgynevezett dive bomb azonban nem jött össze, mert a kigyorsításnál ismét megmutatkozott, hogy milyen rossz a tapadása annak a szett guminak. Majndhogynem keresztbe állt autójával. A következő két körben a megcsúszás miatt összeszedett hátrányát dolgozta le, mely annyira jól sikerült hogy az utolsó kör utolsó kanyarjában ismét megpróbálta a lehetetlent. A belső íven ismét az előzőhöz hasonló manőverrel próbálkozott , ám ezúttal sem járt sikerrel. Így Mr Lonely ezúttal sem volt képes megtörni hihetetlen hosszúra sikeredett nyeretlenségi sorozatát. Ugyanis Truex Jr utoljára 2007-ben Doverben hajthatott a Victory Lane-be, mely mint tudjuk nem mostanában volt.


Tehát Denny Hamlin győzelmével ért véget a Kansasi futam, akit a sorban Truex Jr, Jimmie Johnson, Matt Kenseth valamint a pontverseny éllovasa Greg Biffle követett.

A következő verseny a hétvégén Richmondban lesz.

RallyCafe.hu


Hozzászólások:


Kapcsolódó hírek
 
Formula 1 hírek
Motoros hírek
Rali hírek
Autós hírek
AFM hírek