DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

A Ferrarit aggasztja, hogy eltűnik az innováció az F1-ből

Azt már jól tudjuk, hogy Luca di Montezemolónak, a Ferrari elnökének mennyire nincs ínyére az a számos technikai korlátozás, amelyek az F1-es szabálykönyv részét képezik. Most a versenycsapat vezetője, Marco Mattiacci is a motorbefagyasztás enyhítéséért kampányol.

A Ferrari hátrányos helyzetbe került az új motorformula bevezetésével, hiszen nem tudtak olyan jól felkészülni az idei év kihívásaira, mint a Mercedes, és a három gyártó közül már csak ők nem nyertek futamot a V6-os turbókkal.

 

Ugyan a motorfejlesztés teljes tiltása csak évek múltán, fokozatosan lép majd érvénybe, a szezonok során már most sem lehet a teljesítmény növelése érdekében belenyúlni az erőforrásokba - arra csak a holtszezonok alatt lesz lehetőség, egyre csökkenő mértékben.

 

Ez is lehet az oka annak, hogy a Mercedes technikai fölényéből idén sem a Renault-nak, sem a Ferrarinak nem sikerült látványosan faragnia, pedig Mattiacci szerint a sportnak lehetővé kellene tennie, hogy az idény során is változhassanak az erőviszonyok - ennek legjobb módját pedig az évközi motorfejlesztések engedélyezésében látja.

 



"Igen, bizonyos tekintetben változtathatnánk, hogy ne legyen annyira merev a szabály, mint jelenleg. Szívesen venném, ha jövőre lenne módunk arra, hogy valamennyire dolgozhassunk a motoron" - nyilatkozta az olaszok csapatfőnöke.

 

"Folyamatosan tanácskozunk arról a többi istálló vezetőjével, hogy hogyan javíthatnánk a Formula-1 minden területén, ha az szükséges. Belgiumban nagyszerű versenyünk volt, de a sportnak lételeme az innováció, amely által mindenkinek megadatik a lehetőség, hogy felzárkózzon a legjobbakhoz. A Ferrari képviselőjeként én ragaszkodok ennek az elvnek a követéséhez, aminek egyik legjobb módja a motorbefagyasztás enyhítése lehetne."
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: