DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 18. csütörtök
F1

Red Bull: A Renault kezdetben nem volt eléggé nyitott

Helmut Marko szerint a címvédő krízishelyzetének megoldását a kezdetben nehezítette a Renault hozzáállása.

Az APA hírügynökségnek adott interjújában Helmut Marko elárult néhány dolgot a szezon elejéről, a Red Bull (és a Renault) téli válságáról. Az osztrák elmondása szerint, miután kiderült, hogy mekkora problémák vannak a Renault motorjaival, többször is ellátogatott Franciaországba annak érdekében, hogy minél gyorsabban kezelni lehessen ezeket a gondokat, ám nem volt elégedett azzal, ahogy a Renault-nál hozzáálltak a kérdéshez:



 

"Számos hibát találtunk" - mondta Marko a Kínai Nagydíj előtt. "Leginkább az bosszantott minket, hogy a Renault nem volt elég nyitott... Most viszont már konstruktívan tudunk együttműködni, keményen dolgozunk velük és a Toro Rossóval együtt. Az alapvető probléma az volt, hogy a Renault nagyon későn kezdte meg a munkát."



 



 

Marko reméli, hogy a hibák megtalálása viszont nem túl későn történt, azaz még van remény megállítani a bajnoki cím felé öles léptekkel haladó Mercedest: "Optimisták vagyunk, mivel tudjuk, hogy még mindig nem tökéletes minden a motorral kapcsolatban, és azt is tudjuk, milyen tekintetben van rendben, és milyen tekintetben nincs. Minden a fejlesztéseken múlik, a kasztnit tekintve mi megtettük a magunkét."



 

Az osztrák ismét megemlítette a bűvös nyolcvanas számot, a feltételezések szerint ugyanis jelenleg ennyi lóerővel van lemaradva a Renault motorja a Mercedestől: "Korábban többször tudtunk nyerni kevesebb lóerővel is annak köszönhetően, hogy más területeken ügyesek voltunk. Csakhogy a nyolcvan túl sok, különösen abban az esetben, ha rosszabb az autó vezethetősége. Ráadásul a Mercedes hat kiló plusz üzemanyaggal ér célba, nekünk viszont grammra ki kell számolni mindent."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: