DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Túraautó

Hivatalos: Közös motorszabály a DTM-ben és japán Super GT-ben

Amit már korábban is tudni lehetett, most bejelentették: 2017-től egységes motorszabály lesz érvényben a Német Túraautó Bajnokságban és a japán Super GT-ben. A cél továbbra is az, hogy a kettőhöz hasonló szériát indítsanak el Amerikában.

A 2014-es évtől több közös szabály lépett életbe a két sorozatban, elsősorban a karosszériára és aerodinamikára vonatkozóan. Az audis motorsport-főnök, Dieter Gass elejtett szavai alapján a Formula.hu már júliusban beszámolt arról, hogy 2017-től fogva a motorszabályt is egységesítik - eredetileg egy évvel korábbi időpont volt tervben, de a határidő lejárt. Ma sajtóközleményben jelentették be, hogy három év múlva a DTM-be is kétliteres, négyhengeres turbómotorok érkeznek, amelyeket a Super GT már most is használ. Az új regula a "™Class One"™ nevet fogja viselni.

 

A résztvevők egy mai találkozón állapodtak meg a "™Class One"™ bevezetéséről, Tokióban a DTM-et rendező ITR, a Super GT promótere, a GTA és az autógyárak képviselői vettek részt. Rajtuk kívül megjelent az amerikai motorsport-szövetség, az IMSA is. Ők a közeljövőben bejelenthetik, mikor fognak "™Class One"™ szabályok alapján versenyeket rendezni a tengerentúlon. A mai találkozón szó esett tesztkorlátozásokról, a gumik specifikációjáról és a DRS-használatáról is - a jövőben ezeket is egységesítenék.

 



"A megegyezés Németország és Japán vezető autógyártói közt fontos mérföldkő abba az irányba, hogy közös, világszerte használt "™Class One"™ szabályokat hozzunk létre" - mondta Hans Werner Aufrecht, az ITR elnöke. "Ez egészen új marketinglehetőségeket biztosít a gyártóknak. És a közös név is egy fontos összetevő, hogy úgy mondjam a kapocs, ami mindent összeköt."

 

Az új szabályok célja az, hogy a bajnokságok átjárhatóvá váljanak, azaz DTM gyártói versenyezhessenek a Super GT-ben vagy az amerikai sorozatban, és fordítva. "A gyárak döntése, hogy akarnak-e egyik nap még Suzukában versenyezni, a következő hétvégén a Nürburgringen, azután két hét múlva Daytonában" - magyarázta Aufrecht.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: