DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 16. kedd
Túraautó

DTM: Wittmann-győzelem a változatosság kedvéért

Hét versenyből negyedszer nyert Marco Wittmann, két audis, a címvédő Mike Rockenfeller és Edoardo Mortara társaságában állhatott dobogóra - különösebben nem kellett megküzdenie a sikerért. A Mercedes három autóval is erősen szerepelt száraz körülmények között is.

Megnyugtató, 39 pontos előnnyel vágott neki a hétvégének, de még így is a legjobb pozícióból kezdhette meg a versenyt Marco Wittmann, aki szombaton rajtelsőséget gyűjtött Edoardo Mortara és Mike Rockenfeller előtt. Mindannyian lágy gumikkal startoltak: az első négy sorból egyedül az ötödik helyezett Timo Scheider választott keményebb abroncsokat.

 

Wittmann a piros lámpák kialvása után megtartotta első helyét, miközben Mike Rockenfeller feljött a másodikra. Timo Scheider kiszámítható módon rögtön vesztett pár pozíciót, annak ellenére is, hogy a hatodik helyről rajtoló Miguel Molina autója már az első körben lelassult. Visszaesett az utolsó helyre, és már a kör végén kiállt a bokszba. A bajnokág második helyezettjének, Mattias Ekströmnek, aki csak az utolsó előtti helyről indult, szintén korán kellett nem tervezett kiállást végrehajtania. Majd mind a ketten kiálltak a garázsba, az Audi versenye nem indult biztatóan.

 



A 3. körben két Mercedes is megelőzte az addig negyedik Jamie Greent, Daniel Juncadella és Paul Di Resta. Timo Scheider ekkor már csak a 10. helyen járt. Nem sokkal később Pascal Wehrlein hátulról meglökte Scheidert, aki Nico Müllert találta el, az utóbbi két versenyző megforgott. A német bajnok autója csúnyán megsérült, még az ajtó is kinyílt menet közben - ő is kiállt a versenyből, a szintén sérülést összeszedő Nico Müllerrel együtt pedig tíz kör alatt négy autót vesztett az Audi.

 

Az események harciasan zajlottak tovább a pontszerző helyeken, a visszaeső Jamie Green Augusto Farfust tolta ki a pályáról. Ekkor Vitalij Petrov - korábbi megpördülése ellenére - pontszerző helyen állt, a szezon során először.

 

Augusto Farfus volt az első a 19. körben, aki megnyitotta a kiállásokat. A kemény gumikkal versenyzők közül Scheider elvesztésével Martin Tomczyk, a 10. helyezett haladt a legelőkelőbb helyen. Marco Wittmann két körrel később érkezett, a sorrend pedig nem változott a kerékcserék során: Wittmann, Rockenfeller, Mortara, Di Resta és Juncadella alkotta az első ötöt.

 

A fordított taktikán levők közül - akik a kiállásnál a lágyabb gumikat tették fel - Martin Tomczyk került vissza legelőrébbre, a 11. pozícióba, innen kellett előreverekednie magát a jobban tapadó abroncsokkal. Augusto Farfust könnyedén meg is előzte, amivel feljött a pontszerző helyek közé. A brazil pilóta csúnyán visszaesett a sorrend legvégére, majd a versenyből is kiállt.

 

A hátsó helyeket leszámítva sok esemény történt a futam második részében. Marco Wittmann idei negyedik győzelmét is megszerezte, sokkal könnyebben nyert, mint a Red Bull Ringen - habár Mike Rockenfeller a végére 1,3 másodpercre faragta a különbséget. Edoardo Mortara állt még a dobogóra, az idei legjobb versenyét teljesítő Mercedes-páros, Paul Di Resta és Daniel Juncadella előtt. Egy harmadik Mercedes, Christian Vietoris következett Maxime Martin előtt.

 

Martin Tomczyk végül a nyolcadik helyre jött előre a lágy gumikkal - ezúttal sem a fordított taktika lett a nyerő. Robert Wickens és Pascal Wehrlein zárta a pontszerző helyeket - két újabb Mercedes, a márka versenyzői közül öten végeztek a legjobb tíz között. Vitalij Petrov a futam ígéretes első része ellenére az utolsó, 18. pozícióban zárt.

 

Nürburgring után Marco Wittmann egészen elképesztő előnnyel áll a bajnokság élén - 120 pontot gyűjtött, a második helyezettek neve mellett 56 egység áll: Mattias Ekströmön kívül már Mortarának is ennyi van. Mike Rockenfeller visszajött a 4. pozícióba, Paul Di Resta 17.-ről a 14. helyre lépett előre, megduplázta eddigi pontjai számát.

 

Folytatás négy hét múlva, a Lausitzringen következik.

 

 

A verseny végeredménye:

  

  Versenyző Márka Körök Idő/Hátrány  
1. Marco Wittmann BMW 49 1:09:42.802  
2. Mike Rockenfeller Audi 49 1.286  
3. Edoardo Mortara Audi 49 12.019  
4. Paul Di Resta Mercedes 49 12.815  
5. Daniel Juncadella Mercedes 49 13.717  
6. Christian Vietoris Mercedes 49 24.918  
7. Maxime Martin BMW 49 28.921  
8. Martin Tomczyk BMW 49 38.521  
9. Robert Wickens Mercedes 49 43.197  
10. Pascal Wehrlein Mercedes 49 45.377  
11. Adrien Tambay Audi 49 48.071  
12. Bruno Spengler BMW 49 49.834  
13. Antonio Felix da Costa BMW 49 50.150  
14. Joey Hand BMW 49 50.955  
15. Jamie Green Audi 49 52.771  
16. Gary Paffett Mercedes 49 57.056  
17. Timo Glock BMW 49 58.557  
18. Vitaly Petrov Mercedes 48 1 kör  
Kiesők:
   Augusto Farfus BMW 35    
   Nico Müller Audi 10    
   Timo Scheider Audi 8    
   Miguel Molina Audi 4    
   Mattias Ekström Audi 3    

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: