Már a kvalifikáció első szakasza is fordulatosan zajlott, a javuló pályakörülmények miatt a köridők folyamatosan csökkentek, ezért számos különböző versenyző megfordult az élmezőnyben. Martin Tomczyk futotta meg a legjobb kört 1:26.067-tel, három BMW-s márkatársa, Wittmann, Glock és Martin következett mögötte. Paul Di Resta, a délelőtti szabadedzések leggyorsabbja egy darabig az élen állt, végül csak a 14. pozícióban jutott tovább. A legnagyobb áldozat a bajnokság második helyezettje, Mattias Ekström volt, aki csak az utolsó előtti, 22. helyről indulhat holnap.
A második etapban tovább folyt a köridők faragása: már az első próbálkozások több másodperccel jobbnak bizonyultak, mint a Q1 idejei. Marco Wittmann végül 1:22:504-et autózott, a németet az audis Jamie Green és a mercedeses Paul Di Resta követte, akinek ezúttal sikerült az élbolyba kerülnie, így továbbjutó helyek közé harcolnia magát. Ritka látvány, hogy a középső etapban mindenki pontosan 8 kört teljesített.
A közelmúltban remeklő Robert Wickensnek (13. rajthely) és az első szabadedzésen még leggyorsabb Timo Glocknak (16. rajthely), azonban nem sikerült a továbblépés, ahogyan a Red Bull Ringen szintén remeklő és első sorból induló Augusto Farfusnak (14. rajthely) és Martin Tomczyknak sem. A BMW német pilótája Q1-es legjobb ideje után a leglassabb körrel zárta a Q2-t. Christian Vietoris egyetlen ezredmásodpercre maradt le a bejutástól.
Wittmann volt az egyetlen BMW-s, aki bejutott a mindent eldöntő szakaszba, az Audi képviseltette magát a legnagyobb erőkkel: Green mellett a két hazai versenyző, Rockenfeller és Scheider, valamint a márka déli pilótái, Mortara és Molina is bekerültek. A Mercedest Di Restán kívül meglepetésre Daniel Juncadella képviselte, aki idén még hasonló eredménynek nem járt a közelében.
Wittmann Mortarát és Scheidert megelőzve jól kezdett a Q3-ban, megközelítve bejutó idejét. A kerékcserék után mindenkinek egy dobása maradt a végére: számottevő változás azonban nem történt azt leszámítva, hogy Mike Rockenfeller és a későn pályára lépő Jamie Green is megelőzte Scheidert. Marco Wittmann egyedüli BMW-sként is legyűrte az ellenfeleket, és harmadik rajtelsőségét szerezte meg. A nehéz versenyek után feltámadó Mortara és Rockenfeller elől indulhat. Green és Scheider után Molina következik, a Mercedes-versenyzői a Q3 utolsó két helyén zártak.
A DTM nürburgringi futama holnap 13:30-kor rajtol.
Az időmérő edzés végeredménye:
1. | Marco Wittmann | BMW | 1:22.780 | - |
2. | Edoardo Mortara | Audi | 1:22.925 | 0.145 |
3. | Mike Rockenfeller | Audi | 1:22.951 | 0.171 |
4. | Jamie Green | Audi | 1:22.996 | 0.216 |
5. | Timo Scheider | Audi | 1:23.048 | 0.268 |
6. | Miguel Molina | Audi | 1:23.163 | 0.383 |
7. | Daniel Juncadella | Mercedes | 1:23.221 | 0.441 |
8. | Paul Di Resta | Mercedes | 1:23.354 | 0.574 |
Q2 | ||||
9. | Christian Vietoris | Mercedes | 1:23.338 | 0.558 |
10. | Nico Müller | Audi | 1:23.405 | 0.625 |
11. | Adrien Tambay | Audi | 1:23.421 | 0.641 |
12. | Maxime Martin | BMW | 1:23.495 | 0.715 |
13. | Robert Wickens | Mercedes | 1:23.565 | 0.785 |
14. | Augusto Farfus | BMW | 1:23.592 | 0.812 |
15. | Pascal Wehrlein | Mercedes | 1:23.593 | 0.813 |
16. | Timo Glock | BMW | 1:23.691 | 0.911 |
17. | Bruno Spengler | BMW | 1:23.770 | 0.990 |
18. | Martin Tomczyk | BMW | 1:23.841 | 1.061 |
Q1 | ||||
19. | Antonio F. da Costa | BMW | 1:27.479 | 4.699 |
20. | Joey Hand | BMW | 1:27.568 | 4.788 |
21. | Vitaly Petrov | Mercedes | 1:27.714 | 4.934 |
22. | Mattias Ekström | Audi | 1:28.504 | 5.724 |
23. | Gary Paffett | Mercedes | 1:29.612 | 6.832 |