Az első rajtkockát megszerző Martin jól kapta el a rajtot, az Audi versenyzői, Jamie Green és a bajnokság második helyén álló Edoardo Mortara azonban összeakadtak a nyitókörben, elhagyták a pályát, és a mezőny végére estek vissza. Mike Rockenfeller, aki a negyedik helyről indult, de lágy helyett a kemény abroncsokat választotta, folyamatosan esett hátra. A bajnoki éllovas, Marco Wittmann hetedikről az ötödik helyre jött előre.
10 kör elteltével Martin előnye közel 5 másodpercre nőtt Bruno Spengler és Adrien Tambay előtt - ugyanazt tette, amit csapattársa, Marco Wittmann Hockenheimben vagy a Hungaroringen. Christian Vietoris és Martin Tomczyk átgázoltak a mezőnyön, a 21. és 22. helyről rajtolva már a 8. és 10. pozícióban tartottak. Martin eközben stabilon növelte előnyét: a 20. körben már 10 másodperccel járt a többiek előtt.
A kerékcseréket Nico Müller nyitotta a 16. körben - a svájci versenyző harmadikként indult, de a bokszutcába már csak a nyolcadik pozícióból érkezett meg. Martin és a második helyen álló Bruno Spengler a 23. körben álltak ki, éppen a megfelelő időpontban, Timo Scheider Audija ugyanis a célegyenesben állt meg, amely miatt a pályára érkezett a biztonsági autó.
Az újraindításnál Maxime Martin megőrizte vezetését, Mike Rockenfeller azonban összeütközött a harmadik helyen haladó Adrien Tambayvel. Mindkét audis idei első kiesését szenvedte el. A moszkvai futamig ők voltak az egyedüli versenyzők, akik 2014-ben minden alkalommal pontot szereztek. A safety car visszagurult a pályára, az ütközés nagy nyerteseként pedig Timo Glock került ki, aki a harmadik pozícióba jött fel.
9 körig maradt bent a biztonsági autó, ha a két rögtön egymást követő szakaszt nézzük - miután a bokszba hajtott, Martin újból megőrizte a vezetést. A keményebb keveréken induló versenyzők a 35.-36. körben jöttek ki kerékcserére, alig negyedórával a leintés előtt. A legjobb közülük, Augusto Farfus is csupán a 11. helyre került vissza - a korábbi versenyektől eltérően most ez a taktika nem bizonyult nyerőnek.
A verseny az időlimit leteltével ért véget a 46. körben. Maxime Martin nyert, Bruno Spengler 4,2 másodperces lemaradással másodikként ért célba. A harmadik helyért nagy csata dúlt az utolsó percekben Timo Glock, Mattias Ekström és Marco Wittmann között, a dobogóra végül Ekström állhatott fel, meghiúsítva a BMW tökéletes versenyét. Wittmann negyedik lett, Nico Müller kezdeti visszaesése után feljött az ötödik helyre. Dobogós reményei ellenére Timo Glock csak a hatodikként zárt, a verseny elején remeklő Christian Vietoris követte őt, a Mercedes legeredményesebb versenyzője. Edoardo Mortara visszakapaszkodott a kilencedik helyre, Augusto Farfus végül egyetlen ponttal vigasztalódott.
Jamie Green, aki a verseny elején összeakadt Mortarával, már a 6. körben búcsúzott műszaki hiba miatt. Nem sokkal később Paul Di Resta is követte, a 2010-es legjobb rémes visszatérő szezonja tovább folytatódott. Scheider, Rockenfeller és Tambay nem fejezték be még a versenyt, amelynek utolsó célba érője a 18. helyen a hazai Vitalij Petrov volt.
A bajnokságot továbbra is Marco Wittmann vezeti, habár most történt meg vele először, hogy két egymást követő verseny valamelyikén nem nyert, előnye tovább nőtt 19-ről 20 pontra, eddigi legközelebbi riválisa, Edoardo Mortara hibájának köszönhetően. Mortara már csak a bajnokság harmadik helyét foglalja el, Wittmann mögé Mattias Ekström jött fel. Bruno Spengler és Maxime Martin a ponttáblázat 4. és 6. helyére ugrottak: a legjobb hat között a verseny előtt öt Audi szerepelt, most már három BMW.
A verseny végeredménye:
Versenyző | Márka | Kör | Hátrány | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. | Maxime Martin | BMW | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. | Bruno Spengler | BMW | 3. | Mattias Ekström | Audi | 4. | Marco Wittmann | BMW | 5. | Nico Müller | Audi | 6. | Timo Glock | BMW | 7. | Christian Vietoris | Mercedes | 8. | Pascal Wehrlein | Mercedes | 9. | Edoardo Mortara | Audi | 10. | Augusto Farfus | BMW | 11. | Antonio Felix da Costa | BMW | 12. | Miguel Molina | Audi | 13. | Martin Tomczyk | BMW | 14. | Robert Wickens | Mercedes | 15. | Daniel Juncadella | Mercedes | 16. | Gary Paffett | Mercedes | 17. | Joey Hand | BMW | 18. | Vitaly Petrov | Mercedes | Adrien Tambay | Audi | Mike Rockenfeller | Audi | Timo Scheider | Audi | Paul Di Resta | Mercedes | Jamie Green | Audi |
//$(document).ready(function(){ $("#post_text p:has(img)").addClass("nomargin"); });
$(document).ready(function(){
$("#post_text p:has(iframe)").addClass("nomargin");
});
// 20150310
//$("#post_text .post-img-title").prev('p.MsoNormal').css( "cssText", "line-height:0!important; margin-bottom:0;" );
$("#post_text .post-img-title").prev('p.MsoNormal').addClass( "imgtext" );
//$("#post_text .post-img-title").css( "cssText", "margin-bottom:0px;" );
$("#post_text .post-img-title").addClass( "imgtext_m0" );
//$("#post_text .post-img-title").next('p.MsoNormal').css( "cssText", "margin-top:10px;" );
$("#post_text .post-img-title").next('p.MsoNormal').addClass( "imgtext_mt10" );
További cikkeink a témában |