DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Visszapillantó tükör - Ez történt Malajziában

Sepangra, a szezon második futamára már mindenki úgy készülhetett, hogy teljes mértékben tisztában volt az erőviszonyokkal, vagyis a Mercedes Ausztráliában mutatott lehengerlő fölényével. És a java még csak most jött a németektől.

Kissé árnyalta ugyan a helyzetet, hogy az egykörös tempókról még mindig nem kaphattunk teljesen pontos képet, hiszen a szezon második kvalifikációját is elmosta az eső. A mostoha körülmények között Lewis Hamilton csak egy hajszállal, Sebastian Vettel előtt 55 ezreddel tudta ismét megkaparintani a pole-t, míg Nico Rosberg jelentősebb lemaradással a harmadik helyre állhatott fel.

 

A startnál Hamiltonnak nem okozott gondot az élen maradni, és bár Rosberg is feljött mögé, nem tudta tartani a lépést brit csapattársával, aki ezúttal műszaki hibától mentesen el tudott jutni a célig, és jelentős előnnyel nyerte meg második versenyét a Mercedes színeiben.

 

Egyértelműen a Red Bull volt a második erő, akiknél Sebastian Vettel végig maga mögött tudta tartani az első futam hősét, Daniel Ricciardót. Az ausztrállal azonban sokkal rosszabb dolgok történtek annál, mint hogy egyszerűen kikapott volna csapattársától: a második bokszkiállását elrontották a szerelői. A rosszul rögzített bal első kerekét ugyan még a bokszutcában észrevették és helyrehozták, de ez már nem mentette meg Ricciardót a 10 másodperces stop&go büntetéstől és a bahreini tízhelyes hátrasorolástól az ilyen vétségeknél idénre bevezetett fokozott szigor nyomán. Talán már nem is bánta ezek után, hogy első vezetőszárnyának leszakadása miatt - ami talán szintén a kiállás során sérült meg - végül fel is kellett adnia a futamot.

 



Ezáltal máris kettő, sőt, a következő futam rajtbüntetésével együtt három versenyét tette tönkre a Red Bull a hozzájuk nagy reményekkel érkező Ricciardónak, ami máris megindította a találgatásokat: a csapat akarva-akaratlanul a második ausztrál versenyzőjével is ugyanolyan mostohán fog bánni, mint Mark Webberrel tette?

 

A Ferrarinál eközben még inkább kihangsúlyozódtak a problémák: Fernando Alonso ugyan negyedikként ért célba, de egyik legnehezebb versenyének titulálta a sepangit, ahol autója nehéz vezethetősége és a motorerő hiánya miatt tehetetlennek érezte magát az 56 kör során. Kimi Raikkönen eközben elesett a pontszerzéstől, miután az első körben összekoccant Kevin Magnussennel, és defekt miatt nem tervezett kerékcserére kellett kihajtania.

 

A Williamsekben éledezni kezdett egy biztató szezon csírája, de az esős időmérő elismerten visszavetette őket, majd pedig a versenyüket egy feleslegesnek tűnő hibával tették emlékezetessé. Felipe Massa a hetedik helyen haladt, a valamivel frissebb gumikon pedig utolérte őt Valtteri Bottas. A csapat úgy érezte, a finn még befoghatja az előttük haladó Jenson Buttont, ezért közölték a brazillal, hogy Bottas gyorsabb nála, engedje el. A rádióüzenet fájdalmas emlékeket ébresztett az Alonso mellett sokáig alárendelt szerepet játszó Massában, aki nem is tett eleget a kérésnek. Ezáltal máris súrlódással kezdődött új élete a Williamsnél, a csapat pedig átgondolatlan üzenetével a következő hetekre magára rántotta a média figyelmét.

 

A Mercedesnél persze semmit sem érzékeltek a mögöttük zajló eseményekből, újkori történetük első kettős győzelmét szerezték, Hamilton pedig megkezdte a felzárkózást csapattársára.

 

 

A Malajziai Nagydíj végeredménye:

 

1. Lewis Hamilton Mercedes  
2. Nico Rosberg Mercedes  
3. Sebastian Vettel Red Bull  
4. Fernando Alonso Ferrari  
5. Nico Hülkenberg Force India  
6. Jenson Button McLaren  
7. Felipe Massa Williams  
8. Valtteri Bottas Williams  
9. Kevin Magnussen McLaren  
10. Daniil Kvyat Toro Rosso  
11. Romain Grosjean Lotus  
12. Kimi Raikkönen Ferrari  
13. Kamui Kobayashi Caterham  
14. Marcus Ericsson Caterham  
15. Max Chilton Marussia  
Kiestek:    
  Daniel Ricciardo Red Bull  
  Esteban Gutierrez Sauber  
  Adrian Sutil Sauber  
  Jean-Eric Vergne Toro Rosso  
  Jules Bianchi Marussia  
  Pastor Maldonado Lotus  
  Sergio Perez Force India  

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: