DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Méhes meglátása: Gödör Klub

A Kínai Nagydíj után két pilótáról jelentették ki gyakorlatilag egyöntetűen, hogy gödörbe kerültek: Rosbergről és Vettelről.


 

Nézzük hát, kinek milyen gödör jutott?

Rosberg gödre olyan, hogy voltaképp egy hegycsúcson van. Vagy legalábbis a csúcsra vezető úton ásódik. A Mercedes W05 idén messze kiemelkedik a mezőnyből, körülbelül olyan jó, hogy öt évvel ezelőtt a Brawn vagy tavaly az évad második felében a Red Bull volt. Többé-kevésbé ki lehet jelenteni, ezzel a kocsival a Top10 pilótái közül bárki simán nyerne. De csak kettőnek van olyan szerencséje, hogy ebben az autóban ülhet, és kettejük közül is csak az egyik nyerhet. Az 1-4. futam eredménye ismert: Rosberg - 1 győzelem, miután Hamilton kiesett, Hamilton - 3 győzelem, úgy, hogy Nico nem esett ki"

Éles csatára csak Bahreinben került sor, ami élvezetes volt, de ez is a brit elsőségével végződött. Mindez Rosberg idegrendszerét elég látványosan megtépázta. Sanghajban ez főképp az időmérőn mutatkozott meg, ahol agyonerőltette a dolgot, és csak a szerencsének köszönhette, hogy célegyenesbéli megpördülésének nem lett komolyabb következménye. Hamiltont közben egyre acélosabbá teszik a sikerek, tökéletesen vezet, miközben nyilvánvalóan bírja a csapatvezetés bizalmát is. Hiába, hogy a német márkáról van szó és Rosberg német: Hamiltont két éve maga Niki Lauda szemelte ki, csábította át a McLarentől iszonyú pénzért, és egy vb-cím begyűjtése után már senkinek nem kell majd elmagyarázni az igazgatótanácsban vagy részvényeseknek, hogy mért volt rá szükség"

Szóval Rosberg gödre nem kis gödör, és ha valamikor, most megmutathatja, hogy mire képes - a pályán, de főképp lelkiekben.



 



 

A másik, aki hasonló gödör-problémával küzd, egy másik német, még hozzá nem más, mint Sebastian Vettel. Az ő helyzete sem egyszerű. Van egy gyengécske Red Bull RB10, ami ugyan már jobban megy, mint télen, a teszten, de nem úgy viselkedik, mint amit Vettel megszokott. Teljesen új műszaki paraméterek, semmi diffúzor, amihez alakítania kell vezetési stílusán. Aztán ott van Ricciardo, az új csapattárs. Aki egyszerűen parádésan vezet, azt hiszem, erre az érett produkcióra senki sem számított, még Helmut Marko és Christian Horner sem. Vettel semmiképp. Ő megszokta, hogy Webber csak úgy van mellette, és bár 2010-en még fej-fej mellett meneteltek a vb-cím felé, az utóbbi 3 évben a német volt az egyeduralkodó. És akkor itt van ez a nálánál is ifjabb másik ausztrál, aki egyébként ugyanúgy a kistestvér Toro Rossotól jött, mint 2008 végén ő, és szépen elkezdte ütni a fejét. Ez nem vidám dolog egy négyszeres bajnok számára, akinek bőven elég lenne alapjáraton, hogy a Mercedesek ellen amúgy sincs semmi esélye. Két dologra számíthat: hogy Adrian Newey megint kitalál valamit, és a Red Bull látványosan javulni kezd; és hogy ezáltal valamennyire visszatérhet megszokott vezetési technikájához. Mert azért az biztos, hogy nem ő felejtett el vezetni. Valószínű, címvédés akkor sem lesz már ebből idén, de a bajnok is megmutathatja, hogy nem csak a csúcson tudja diadalmasan felemelni a mutató ujját, hanem a gödörmászásban is jó.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: