DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Bahreini statisztikák - A legtökéletesebb csapatsiker

A Mercedes éveleji és bahreini dominanciája több különféle szempontból is egyedülálló a Formula-1 900 versenyt számláló történetében. A Force India fennállása legjobb eredményét jegyezte a hétvégén, ám mások, mint a McLaren, a Ferrari és a Sauber hosszú ideje nem látott sikertelenséget könyvelhettek el.

Lewis Hamilton 24. győzelmét szerezte, amivel beérte Juan Manuel Fangiót az örökranglista 10. helyén. A jelenlegi mezőnyből azonban Sebastian Vettel (39) és Fernando Alonso (32) még jóval előtte állnak. A tíz legjobb közül Hamilton az egyetlen, aki soha nem tudott még három egymást követő futamot megnyerni, bár a Mercedes jelenlegi formáját elnézve erre hamarosan sor kerülhet.

 

A szezon eddigi három futamának összes körében a Mercedes valamelyik autója állt az élen. Ilyen domináns szezonkezdetet 22 évvel ezelőtt, 1992-ben láthattunk a Williamstől, akkor Nigel Mansell és Ricciardo Patrese az első öt futamon nem adták ki kezükből a vezetést egyetlen pillanatra sem.

 

Ám a Mercedes erődemonstrációja ennél is messzebbre nyúlik. A csapat nem csak, hogy minden kört vezetett eddig, de a győzelmek mellett mindhárom pole-t és leggyorsabb kört is begyűjtötték Lewis Hamilton és Nico Rosberg révén. Ennél dominánsabb kezdést még soha egyetlen istálló sem mutatott az első három futam során.

 

 



De még ezzel sem ér véget a rekordhalmaz: A brackley-i csapat Bahreinben tökéletes hétvégét teljesített azáltal, hogy kisajátították az első rajtsort, minden kört vezetve kettős győzelmet szereztek és a két leggyorsabb kör is az övéké lett. Legutóbb ilyenre a Ferrari volt képes a 2008-as Francia Nagydíjon. Ám ha nagyon szőrszálhasogatók akarunk lenni, a Mercedes még náluk is makulátlanabb volt, hiszen mindhárom szabadedzést is az élen zárták, míg hat éve a Ferrari párosának csak az egyiket sikerült.

 

Először fordult elő olyan is, hogy egy futam rajtrácsán az első két sorban álló négy autó mindegyikében Mercedes motor dübörögjön. Az időmérőn persze még mindig nem sikerült a négyes siker, hiszen eredetileg Daniel Ricciardo Red Bullja végzett harmadikként.

 

Sergio Perez pályafutása negyedik dobogóját szerezte azt követően, hogy 2012-ben már hármat gyűjtött a Sauberrel. A mexikói négy pódiumában egyetlen állandó tényező van: minden alkalommal, amikor a legjobb háromban végzett, ott állt mellette Lewis Hamilton is.

 

 

A Force India viszont még csak második dobogóját szerezte a 2009-es Belga Nagydíj után, ahol Giancarlo Fisichella hirtelen megtáltosodott autóját másodikként intették le. A 3. és 5. pozíciót begyűjtve a csapat mindenkori legjobb eredményét érte el, ráadásul a bajnokságban is soha nem látott magasságokba került, hiszen három futamot követően a pontverseny második helyén áll, a stabil eredményeket szállító Nico Hülkenberg pedig egyéniben harmadik a két Mercedes mögött.

 

A 2012-es Brazil Nagydíj óta először adta fel a versenyt egy McLaren úgy, hogy nem került értékelésre a végeredményben. Kevin Magnussen mellett azonban a futam záró szakaszában a 250. versenyét teljesítő Jenson Button is kiállt, így a csapat első kettős kiesését jegyezte a 2006-os USA Nagydíj óta, ahol Kimi Raikkönen és Juan-Pablo Montaya is a rajtbalesetben vérzett el. Ám még messzebb, a 2004-es Európa Nagydíjig kell visszamennünk, hogy olyan futamot találjunk, amelyen mindkét wokingi autó műszaki hiba miatt állt meg.

 

Nem csak ők, hanem a Sauber is kettős kieséssel búcsúzott, ráadásul a svájciak Malajzia után zsinórban már a második futamon jártak így. Az a csúfság, hogy két egymást követő versenyen egyik autóval se érjenek célba, legutóbb az 1999-es Monacói és Spanyol Nagydíjon esett meg velük.

 

Daniel Ricciardo pályafutása legjobb eredményét érte el a 4. helyezéssel, de ez még változhat a melbourne-i fellebbezés fényében. Az ausztrál mindenesetre Vettelhez hasonlóan kezdett a Red Bullnál, hiszen a csapattal töltött első két futamukon egyikük sem szerzett pontot, a harmadikon viszont legyőzték csapattársukat.

 

 

Pastor Maldonado révén az F1 történelme során először ért célba a 13-as rajtszámú autó. A számot persze a hozzá kötődő babonák miatt alig használták a múltban. Az idei év előtt csak egyetlen futamon rajtolt el valaki a 13-assal: az 1962-es Mexikói Nagydíjon a hazai versenyző, Moises Solana, ám a 65 körös futam 57. körében, a 8. helyen haladva motorhiba miatt megállt alatta a BRM.

 

A 2010-es Brit Nagydíj óta először fordult elő, hogy a Ferrari egyik autója sem végzett a legjobb nyolc között, noha mindketten célba értek. A 2009-es Szingapúri Nagydíj óta most először pedig egyetlen Ferrari-motorral hajtott autó sem került be az első nyolc közé.

 

Ezzel szemben a Williams zsinórban második versenyén végzett mindkét autójával a legjobb nyolcban, ami viszont az ő házuk táján különleges eredménynek számít. Ilyen sorozatuk már majdnem tíz éve, a 2004-es Japán és Brazil Nagydíj óta nem volt.

 

És végül, ez volt az 1950 óta íródó Formula-1-es bajnokság 900. versenye. Ezen a 900 győzelmen 104 pilóta és 34 csapat osztozott az évek során. Ez idő alatt 30 ország 70 versenypályája adott otthont a 39 különböző névvel ellátott nagydíjnak.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: