DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Levezető kör: Az év futama?

Alighanem sokan már most odaadnák a Bahreini Nagydíjnak az év versenye díjat, bár ez talán még elhamarkodott lépés lenne, joggal bízhatunk abban, hogy lesznek még izgalmas futamaink az idén.

A Bahreini Nagydíj úgy tudott izgalmas lenni, hogy a futam döntő többségében a pontszerző helyekért zajló küzdelem tulajdonképpen három részre szakadt. Az utolsó pozíciókért három nagycsapatnak tartott istálló, a Red Bull, a McLaren és a Ferrari küzdött, s ha nem kavarja fel a futamot a safety car, fel sem merülhetett volna, hogy bármelyikük dobogóra állhat - Ricciardónak viszont majdnem sikerült végül.



 

Előttük egy másik csata zajlott, a Mercedes-motoros Force India és Williams a dobogó harmadik fokáért gyötörte egymást, amíg be nem jött a safety car, ami megpecsételte a grove-iak sorsát, ráadásul a gumikkal is küzdöttek Massáék, amiről egyébként idén örvendetes módon a tavalyinál jóval kevesebbet hallunk. Végül a Red Bullok mögé szorulva a 7-8. helyen értek célba, ugyanabban a sorrendben, mint Malajziában, csak épp ezúttal kellemetlen rádióüzenetek nélkül. Hülkenberg is dicséretet érdemel: négy sorral indult csapattársa mögül, mégis veszélyeztetni tudta annak harmadik helyét - Perez viszont nem hagyta magát, s megszerezte karrierje negyedik dobogóját.



 



 

Messze-messze a mezőny előtt járt a két Mercedes, akik győzelméhez egy pillanatnyi kétség sem férhetett, a riválisok legfeljebb arra számíthattak, hogy a két Ezüst Nyíl a csata hevében kiüti egymást. Nem tették, Rosberg és Hamilton keze egy pillanatig sem remegett meg, az elmúlt évek legszebb csapaton belüli párharcát produkálva. Rosberg mindent megpróbált, többször is úgy tűnt, hogy az övé lesz a győzelem, a taktikai előny is nála volt, ám Hamiltonon nem lehetett fogást találni.



 

A csata bár kemény volt, szabályosságát mégsem lehetett igazán megkérdőjelezni, már csak Rosberg reakciói miatt sem. A német őszinte örömmel fogadta a második helyet, s amikor csapattársának gratulált, abban sem láthattunk egy szemernyi rossz érzést, vagy sértettséget. Parádés, férfias küzdelem zajlott a pályán, s ha még néhány ilyet láthatunk az idén, talán még az elképesztő dominanciát is "megbocsátjuk" a Mercedesnek. Talán a Ferrarit és a Red Bullt kivéve, akik a hírek szerint már külön sorozat alapításán törik a fejüket GP1 néven, de ennyire talán ne szaladjunk előre...



 



 

A versenyzők mellett a Mercedes is dicséretet érdemel, hiszen hagyták ezt az elképesztő párharcot megvívni, és nem avatkoztak közbe. Paddy Lowe rádióüzenete, melyet mindkét versenyzőnek elmondott, nem arról szólt, hogy tartsák a pozícióikat, csak arról, hogy azért a lehetőségekhez képest vigyázzanak egymásra. Így is tettek, az eredménnyel pedig mindenki jól járt. Maga a Formula-1 is, melyet rengeteg kritika ért az elmúlt hetekben, most viszont megadták erre a tökéletes választ.



 



 

Ráadásul az izgalmakat nem foghatjuk valamiféle "külső tényezőre" sem. Nem az időjárás és nem a gyorsan kopó Pirellik tették lebilincselővé a Formula-1 történetének 900. futamát, s nem is feltétlenül a pálya, hiszen a szezon legizgalmasabb versenyhelyszíneinek felsorolásakor viszonylag ritkán kerül említésre Szahír. Valami összeállt vasárnap, a sokat kárhoztatott új szabályokat másfél órára elfelejthettük.



 

Alonso a minap azt mondta, semmi gond, fociban is olykor 0-0, máskor meg 5-4 lesz az eredmény, előbb-utóbb izgalmas futamokat is láthatunk majd. A spanyolnak igaza volt, most jött az 5-4, vagy inkább a 7-3 - a hetet természetesen a Mercedes rúgta...

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: