DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Végső visszaszámlálás - Már kapható az AFM szezonelőzetes száma

Megjelent a legfrissebb Autósport és Formula Magazin, benne az F1 Racing, a világ vezető Forma-1-es magazinjának legizgalmasabb cikkeivel, valamint egy exkluzív csapatbemutató melléklettel, melyből kiderül, hogyan változtatták meg autóikat az istállók a tavalyi modellekhez képest. A lap a fővárosban szombaton, a vidéki árusítóhelyeken kedden jelenik meg.

Ismét itt a Formula-1, március 17-én hivatalosan is megkezdődik a 2013-as világbajnokság. Nem árt rögtön tisztázni, miben is változtak a szabályok a tavalyi évhez képest: aki ebben az AFM olvasóinak segítségére lesz, az nem más, mint Pat Symonds, az F1 Racing és a Marussia Racing Team szakmai tanácsadója. A versenygépek mellett persze a pilóták személye sem mellékes, így a lap szerkesztői összeállították, kik lehetnek az idei szezon kulcsfigurái. Martin Brundle, Anglia vezető F1-es kommentátora rögtön a dolgok közepébe vág és sajátos stílusában mondja el, szerinte milyen erők fognak idén hatni a száguldó cirkusz mezőnyére. A Red Bull, a Ferrari, a McLaren, a Lotus, esetleg a Mercedes éve lehet a 2013-as? Mindenre van esély, és a brit szakértő írásából kiderül, mi szól egyik és másik ellen, vagy mellette.



Sebastian Vettel eddig kétség kívül az évtized pilótája, hiszen csak ő tudott 2010 óta világbajnoki címet szerezni. Ez azonban azt is jelenti, hogy csatlakozott volna a legendákhoz? Tény, hogy zsinórban szerzett három trófeát, ráadásul mindezt egyetlen csapatnál, hasonlóra pedig mindössze két másik pilóta volt képes, Michael Schumacher és Juan Manuel Fangio" Hogy kiderüljön a válasz, ahhoz el kell olvasni a német sztár, a csapatfőnök Christian Horner és a vezető mérnökzseni Adrian Newey meglátásait a 2012-es szezonról. De hogy ne csak a múltról, hanem a jövőről is essen szó, egy másik Vettel-cikk is helyet kapott a lapban: hogyan lehetne legyőzni a német pilótát? A szakértők öt támadási felületet találtak a versenyző elemzése során. Hogy mik ezek, kiderül az AFM hasábjairól.

Fernando Alonso zsenialitása és küzdeni akarása nem hagy kérdőjelet maga után. Valóban képes lehet azonban valóra váltani álmát, betölteni sorsát, és lehet ő a Ferrari tízedik világbajnok pilótája? A kérdésre nem egyszerű választ találni. Kétség sem férhet hozzá, hogy a tavalyi évben mutatott teljesítménye elsőséget érdemelt volna, és szinte minden fórum őt választotta meg 2012 legjobbjának, mindez persze nem sokat jelent, hiszen évek múlva már csak a győztes nevére fognak emlékezni, az pedig nem a spanyol volt. Lehet azonban esélye, hogy elfoglalja az őt megillető helyet a tűzpiros autók legendás bajnokai között? Mindeközben egy másik, már világbajnok pilóta számára is sorsdöntő szezon következik. A McLaren, miután megvált gyémántjától, Lewis Hamiltontól, a koronát Jenson Button fejére csúsztatta, aki immár - bár ezt a csapat sosem fogja megerősíteni - első számú pilótává avanzsált Wokingban. Kápráztató teljesítmény jellemzi az egyik hétvégén, láthatatlanság a következőn. Miért nyomják a brit vállát a változékonyság problémái? A kérdésnek a lap munkatársai jártak utána.

Sokan próbálkoztak már, mégiscsak egy újságírónak sikerült megfejtenie az F1 egyik legnagyobb rejtélyét. A kollégát Anthony Peacocknak hívják, aki egy évet töltött el a szűkszavú Jégember sajtósaként. Tudják, mi a titok? Kiderül, hogy egy parányi nevetés, valamint" A többit az Autósport és Formula Magazint lapozgatva tudhatják meg.

Azt viszont, hogy melyik volt a szezon előtti időszak legnagyobb igazolása, az összes szurkoló tudja. Hamilton mindenkit, még a McLarent is meglepve döntött úgy, hogy székhelyét Wokingból Stuttgartba, a Mercedeshez teszi át. A népi bölcsesség szerint a britnek várnia kell a következő szezonig, hogy a Mercedes egy világbajnoki győzelemre is alkalmas autót adjon alá. Peter Windsor, az F1 Racing újságírója azonban másképpen látja a dolgokat" Szerinte 2008 világbajnoka idén hatalmas meglepetést okozhat.

A német márkával kapcsolatos témát boncolgat Dávid Sándor is Különvélemény című rovatában, hiszen a Mercedes legendás vezetőjének, Norbert Haugnak elküldésével kapcsolatban vetette papírra gondolatait.

Februárban és márciusban a csapatok lerántották a leplet a 2013-as szezonra épített modellekről. Elsőként a Lotus az E21-est, utolsóként pedig a Williams az FW35-öst mutatta be. Az autók sokat változtak a tavalyi évhez képest. Az Autósport és Formula Magazin bemutatja, hogy milyen csodákkal gördül idén pályára Alonso, Vettel, Button, Raikkönen és Hamilton, valamint hogy milyen területeken változtattak a legszembetűnőbben az istállók mérnökei. Mi az a "kólásüveg" és hol található az autón? Miben változott a DRS kialakítása? Hol szabtak a legtöbbet a versenygépeken? Az Autóbemutatók melléklet segít abban, hogy az olvasó mindennel tisztában legyen. Ehhez persze arra is szükség van, hogy az autók mellett a helyszíneket is megismerjük, az AFM ebben is a rajongók segítségére siet. Sőt bónuszként még azt a riportert is bemutatja, aki idén Szujó Zoltán helyébe lép: Bobák Róbert exkluzív interjúja is megtalálható a márciusi magazinban.

Persze nem csak az F1 éledezik így kora tavasszal. Az Autósport és Formula Magazin hírekkel jelentkezik a NASCAR, a Volkswagen Castrol Cup, a DTM, a GP3, a Bathurst 12 órás verseny és természetesen a WTCC sorozatok történéseiről, szezon előtti fontosabb eseményeiről. A MotoGP is túl van a tesztidőszakon, az AFM munkatársa a fejlesztéseket, reményeket veszi sorba, majd pedig következtetéseket von le a 2013-as szezonra nézve. Eközben a WRC mezőnye már a Svéd Ralit is lefutotta, ahol Sebastien Ogier nagyszerű eredményt ért el. Nem elég, hogy a skandináv futamon franciaként nyert, de ráadásul a Volkswagen első teljes szezonjában már a második versenyén győzelemre vitte a német márkát.

Hazai fronton is zajlik az élet. Az MNASZ például új általános alelnököt kapott Móczár Péter személyében. Egy korábbi legendás pilóta, aki megjárta a hazai autósport legfontosabb szakágait és összegyűjtött számtalan trófeát, majd hosszú szünet után ismét feltűnt a porondon, ezúttal mint a szövetség egyik vezetője. A magazin munkatársa a múltról és a jövőről beszélgetett a szakemberrel. 

A lap autós szekciójának környezetvédelmi rovata ezúttal a Hyundai HCD-14 Genesist mutatja be, míg a Menetpróba a Volvo V40 T3, a Peugeot 508 RXH, valamint a Volkswagen CC BlueMotion 2.0 CR TDI DSG 4Motion viselkedéseit vizsgálja és elemzi. Az egy lány és egy autó rovat ismét mindenkit ámulatba ejt, míg az utolsó oldalon ezúttal is kiderül, mit olvashattak a lap rajongói tíz évvel ezelőtt, és mit gondolnak olvasóink az elmúlt hónap fontosabb szakmai témáiról.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: